מעצבת סיפורים "לעולם לא אעתיק משהו ממישהי אחרת": היוצרת של סטודיו נול בראיון מיוחד

מעצבת מותג כיסויי הראש, לירז רוזנצויג, מספרת על הטעות הקשה בתחום ממש לפני הקורונה, מה היא אוהבת בעצמה, וגם, מה יכול להיות מתסכל כל כך בתחום?

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 08:11 ה בטבת התשפב

"לעולם לא אעתיק משהו ממישהי אחרת": היוצרת של סטודיו נול בראיון מיוחד
לירז רוזנצויג, צילום: עמית אופק

לירז רוזנצויג, נשואה לשפי ואמא לארבעה מתוקים, בת 39. המעצבת והבעלים של סטודיו נול לעיצוב מטפחות. גרה בישוב קידה שמארח גם את הסטודיו, גאה בייצור כחול-לבן של העסק, מתמחה בייצור כיסויי ראש יוקרתיים. 

פריט חובה שיש לך בארון?
מכנס שחור שישב עלי הכי יפה וישמח אותי. אני משקיעה ורוכשת מכנסיים איכותיים שיכולים לעלות לי הרבה כסף, אבל זה שווה לי, כי זה הבסיס לכל הדברים הצבעוניים והמיוחדים שאני אוהבת ללבוש.

הבגד שלעולם לא תלבשי?
לא חושבת שאני יכולה להגיד שלעולם לא אלבש משהו. אני כל כך אוהבת חידושים, ככה שאני גם אוהבת להתחדש בסגנון וגם יודעת שבאופנה הכול אפשרי. אולי ג׳קט עור שחור, כזה מבריק וצמוד,  זה הכי לא אני.

איפור: מוריה רוזה

איפור: מוריה רוזה צילום: רונצי פלזנשטיין

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?
קשה לי לחשוב על הטעות הראשונה, כי אני משתדלת לראות בטעויות שלי חלק מהתהליך והצמיחה, וגם באמת השנים הראשונות בעסק היו יותר כמו רצף של הצלחות משמחות. אולי הנסיעה שלי לגואטמלה לפני שנתיים, למרות שאני הכי לא מצטערת שנסעתי, הגעתי למצב שהשוק היה רווי במעצבות של מטפחות, ורציתי מאוד מאוד להביא משהו חדש שלא קיים כי הייחודיות והמקוריות מאוד חשובות לי. חיפשתי יעד חדש לייבוא בדים, וידעתי שסין זה ממש לא בשבילי (מבחינתי זה בדים בלי נשמה) ושהודו (שמשם מגיעים רוב הבדים שאני מעצבת מהם) היא יעד בעייתי, כי גם אם אצליח להביא משהו שעדיין אין, ישר אחרי יעתיקו את זה. אז אחרי הרבה בירורים טסנו אני ואחי לגואטמלה הרחוקה והחלומית, וכבר ביום הראשון קלטנו שהייצור שם הוא ממש לא סיטונאי ושהמחירים לא הגיוניים. מה גם שהמרחק המטורף הופך את המשלוח משם לכאן למאוד יקר, וזה פשוט יצא לא ריאלי.

האינדיאניות המדהימות שם רוקמות הכול ביד, זה לוקח להן חודשים שלמים, ולכן המחירים מאוד יקרים. עברתי שם מסע נפשי מאוד מיוחד ואני מרגישה שחזרתי אחרת, זה היה רגע לפני שהקורונה התפרצה בארץ ואני יודעת שעברתי את הקורונה הזאת הרבה יותר טוב מכל הבחינות, גם בזכות מה שקרה לי שם בגואטמלה. ככה שגם אם ברמה העסקית השקעתי הרבה כסף בנסיעה ולא הצלחתי ליצור מקור חדש לייבוא, אני לא קוראת לזה טעות. 

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?
אני אוהבת את השיער שלי והעיניים ובכללי זוכה לאהוב את עצמי יותר ויותר כשאני מסתכלת במראה, וזה מאוד נעים. העבודה שלי מספקת לי שעות של עמידה מול המראה, ואם פעם זה היה לי קשה היום אני ממש שמחה ברוב הפעמים ורוקדת לעצמי. אני אוהבת את הכנות שלי, את החתירה שלי לעשות דברים מתוך אמת ויושר. מבחינה אומנותית אוהבת מאוד את היכולת לחדש כל פעם מחדש, ואת הנאמנות ליצירה. מה שאומר שברור לי שאני עסוקה רוב הזמן בליצור משהו חדש ולעולם לא אעתיק משהו שמישהי אחרת עשתה (מה שקרה לי לא מעט, שהעתיקו את היצירה שלי). וגם, האהבה לדברים איכותיים, יש לי נטייה טבעית לדברים שווים ויקרים, ואני יודעת שזה הופך את היצירה שלי למשהו ברמה אחרת, ברמה מלכותית, וזה מדהים.

איך נראה יום העבודה שלך?
האמת היא שאין לי שום לו"ז מסודר ואני אישה מאוד לא מתוכננת. הימים שלי יכולים להיראות מאוד שונה אחד מהשני. יש ימים שאני רק בסטודיו, מנסה המון דברים, עושה המון בלגאן, ורוקדת מול המראה כשמשהו יפה משמח אותי. יש ימים שמלאים בנסיעות לתל-אביב, לתופרת, למתפרה, לתדמיתן ועוד. ימים ארוכים שאני חוזרת מהם מותשת. יש ימים שמתחילים בכלל בהתבודדות בטבע, אני משתדלת לעשות את זה הרבה, אני אחת שצריכה המון מרחב לנפש שלי, ומשתדלת להאט את הקצב ולא להיות מחויבת לקצב המטורף של התעשייה בארץ. יש ימים שאני בכלל רק מסדרת את כל הבלגאן שעשיתי, לפני שאייצר בלגאן חדש.

 איפור: דנה קפלן. דוגמנית: סוף אלון

איפור: דנה קפלן. דוגמנית: סוף אלון צילום: עמית אופק

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?
אני כבר שנתיים רוצה מאוד ומכוונת להתחיל לעצב בגדים ולהתפתח בכיוון הזה שיש לי אליו תשוקה מטורפת, והדבר הכי קשה מבחינתי זה למצוא תדמיתנית טובה שגם אתחבר אליה ויהיה לי את החופש ליצור, שזה הכי חשוב, וגם תעשה עבודה טובה ברמה שאני מחפשת. מבחינתי זה הדבר שאני מוציאה עליו הכי הרבה אנרגיות והוא מתסכל אותי, ובינתיים לא מרגישה שמצאתי. זכיתי לעצב ולהוציא לעולם סדרת ג׳קטים מטורפים, שמשמחים אותי הכי בעולם, אבל לצערי התדמיתן שעבדתי איתו לא יכול להמשיך ומאז אני תקועה.

איך בחרת את שם המותג?
היה לי ברור שאני לא רוצה שהשם שלי יהיה שם המותג, אני אחת שאוהבת פרטיות וממש לא חיפשתי אז בתחילת הדרך להיחשף. חיפשתי שם שקשור לעולם הטקסטיל באופן כללי ויוכל להכיל כל מיני סוגים של עיצובים. היו שנים שעיצבתי גם מפות שולחן וסינרים מתוקים למטבח, אז ככה הגענו לשם ״נול״, זה היה רעיון מהמם של האיש שלי.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן