מעצבת סיפורים "אי אפשר לצמוח עסקית מבלי לקחת סיכונים": היוצרת של "הודולה" בראיון מיוחד

המעצבת של מותג האופנה הצנועה מספרת בראיון על הטעות הראשונה בתחום שגרמה להפסד של עשרות אלפי שקלים, מה היא לעולם לא תלבש, וגם, מי המנכ"ל המעולה שלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 08:54 כא בכסלו התשפב

"אי אפשר לצמוח עסקית מבלי לקחת סיכונים": היוצרת של "הודולה" בראיון מיוחד
הודולה, צילום: הילה חן

הודיה לחיאני, בעלת המותג לאופנה צנועה "הודולה" שקיים כבר למעלה משלוש שנים. היא בת 27 וגרה בעכו. אמא לשלושה, נשואה לאוראל שהוא גם המנכ"ל המעולה של "הודולה". מתמחים ביצירת פתרונות נפח למטפחת, הבובון ששמו הולך לפניו, מעצבים בגדים צנועים בסטייל ומטפחות שיקיות. 

פריט חובה שיש לך בארון?

חשוב לי להרגיש בנוח בבגדים שאני לובשת, לכן תמיד תהיה לי שמלה קלילה ונוחה ללבוש ולצאת בזריזות כשאין זמן להתעסקות נוספת. 

הבגד שלעולם לא תלבשי? 

בגדול אני פתוחה להכל ולכל טרנד. אין לי בעיה ללבוש ולהתנסות בכל מיני סגנונות. כנראה שמה שלא אלבש אלו פריטים חשופים וצמודים מאוד.

צילום: הילה חן

הטעות הראשונה בתחום?

בנסיעה הראשונה שלנו לסין, בתחילת דרכנו, טסנו לעבוד על קולקציית בגדים ראשונה ולצערי נפלנו על אנשים לא אמינים. הם גרמו לנו להפסד של עשרות אלפי שקלים. זה היה קשה מאוד בעיקר בגלל שזו הייתה החוויה הראשונית שלנו, אבל הבנו שאי אפשר לצמוח מבלי לקחת סיכונים, ושבסוף מכל טעות לומדים ומתמקצעים. 

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני אוהבת את זה שיש בי נגיעה מכל מיני עולמות שונים ואפילו מנוגדים, מרגישה שזה מאפשר לי ליהנות מכל העולם ומהמון דברים ולהסתכל בראיה רחבה יותר על כל דבר. אני אוהבת את הגובה שלי (1.74). פעם שנאתי להיות הכי גבוהה מכולם, אבל היום אני שמחה בזה, ומרגישה אצילית בזכותו.

איך נראה יום העבודה שלך?

רוב הזמן אני עובדת מהמשרדים שלנו בקיבוץ שמרת, שם קורה כל הקסם. שם אני עובדת על חיבורים בין בדים, דיוקים של גזרות, ומתעדכנת בכל מה שמתחדש בגזרות השונות בעסק. אחר הצהריים אני אוספת את הילדים ומבלה איתם. בזמן הזה אני משתדלת להניח את הטלפון וכל מה שקשור בעסק בצד, ולהיות נטו איתם. 

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

לדעתי הכי קשה זה לקבל החלטות בכל מה שקשור לעיצוב של הדגמים, ליצור חיבורים נכונים ומדויקים. זה נשמע חלום לעצב כל היום, אבל כשאת רוצה שכל דגם יצא מעולה זה דורש הרבה עבודה ומחשבה ולפעמים יוצא גם עשן מהאוזניים עד שהכל מסתדר כמו שאני רוצה.

איך בחרת את שם המותג?

ההתחלה של העסק הייתה מאוד תמימה ובלי כוונות מטורפות. גם בעלי וגם אני ראינו את עצמנו עוסקים בתחומים אחרים. אפשר לומר שהעסק בחר אותנו, ולכן גם בחירת השם הגיעה ממקום תמים וגם קצת קוסמי, כמו ההתחלה של "הודולה". חיפשתי לקשר איכשהו את השם של העסק לשם שלי, וגם שהקב"ה יהיה חלק ממנו. גלגלתי על הלשון את ההתחלה של השם שלי, הודיה, ועלה לי הפסוק "הודו לה' כי טוב", "הודולה".

צילום: הילה חן