בחני את עצמך: האם את בעלת מבנה גוף V או H?

אחרי שבשבוע שעבר למדנו על מבנה הגוף, הפעם נלמד כיצד לזהות את המבנה הייחודי של כל אחת מאיתנו, וכך נוכל להתאים את סגנון הלבוש באופן נכון ומחמיא יותר

חדשות כיפה אלונה מגזימוף 31/10/21 21:34 כה בחשון התשפב

בחני את עצמך: האם את בעלת מבנה גוף V או H?
לוק מונוכרומטי שמורכב מבדים נשפכים וגזרה ישרה, צילום: ZARA

כל אחת היא מיוחדת במינה, ובנוסף למבנה הגוף, לכל אחת מאיתנו גובה שונה וסגנון לבוש שונה שאותם ניקח בחשבון כאשר נבנה את המלתחה שלנו. ישנם חמישה סוגים כלליים של מבנה גוף המאופיינים בפרופורציות, משקלים וקווי מתאר שונים. בכתבה הראשונה בסדרה  דיברתי על שלושה סוגים של מבנה גוף ואם לא מצאת את עצמך באחד מהם, כנראה שמבנה הגוף שלך הוא אחד מהבאים:

מבנה גוף H

מבנה גוף ישר, מלבני, מאופיין בכתפיים רחבות ואגן רחב. הירכיים יכולות להיות מעוגלות מעט, אולם עצם הירך תהיה בקו ישר לעצם הכתף. מבנה גוף זה נפוץ אצל דוגמניות רבות ונראה כי הסטיילינג לגזרה כזו יהיה החצנה של רגליים ארוכות וכדומה, ולא של האיברים הרחבים יותר. מכנסיים וחצאיות בגזרה ישרה יחמיאו לנשים בעלות מבנה גוף ישר, ג'קטים וחולצות בגזרה ישרה, אוברולים, מראה של שכבות ותיקים בגזרת מעטפת. 

אוברולים בגזרה מדויקת

אוברולים בגזרה מדויקת צילום: ZARA

מבנה גוף V

מבנה גוף המדמה משולש הפוך. מאופיין בכתפיים רחבות, מעוגלות, כאשר אזור הזרוע העליון הוא הרחב בגוף. החלק התחתון של הגוף הוא צר יותר ונראה כבעל קווים ישרים. נשים בעלות מבנה גוף זה נראות גבוהות יותר מאשר במציאות, זאת מאחר ומרכז הכובד הוא בחלקו העליון של הגוף. אז מה יחמיא לנו? מכנסיים בגזרה ישרה, חצאיות צרות ובגזרת מעטפת, בדים רכים, רצף של צבע היוצר אשליית גובה, פסי אורך בבגד היוצרים אשלייה של מראה ארוך וגבוה. 

חצאיות בגזרת מעטפת

חצאיות בגזרת מעטפת צילום: ASOS

רוב הנשים בטוחות שמכירות את מבנה גופן ואת מה שמתאים ומחמיא להן אך אחרי שלמדנו את הסוגים השונים של מבני גוף, את המאפיינים שלהן, אני בטוחה שנהיה יותר מדויקות.

ASOS

ASOS צילום: שמלה בגזרת מעטפת

אז מה אני מציעה? עמדי מול המראה והתבונני על עצמך מנקודת מבט שלמה, ללא כל שיפוטיות ודעות קדומות ובחני את קווי המתאר שלך. חשוב לזכור כי כל מבנה גוף קיים בגדלים שונים ומידות שונות ולכן הגודל לא משמש לנו פקטור כשנבחן את מבנה הגוף שלנו. ניתן למדוד את רוחב הכתפיים לעומת רוחב האגן ואף להיעזר בסרט מדידה (כן כן, זה של התפירה). כך נוכל ללמוד את הפרופורציות של הגוף. 

עולם הסטיילינג מלא בטיפים ועצות זהב כיצד להתלבש נכון ומחמיא לכל מבנה, כיצד להשתמש בכל פריט לבוש בחכמה ולזהות את היכולת הגבוהה של כל פריט לבוש לפסל את הגוף, לשנות פרופורציות ולמקסם את המראה. זכרו, ידע הוא כוח, תחקרו, תלמדו ותממשו בתבונה. 

הכותבת היא משפטנית, סטייליסטית ויוצרת תוכן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן