התאמה אישית: איך אדע מהו מבנה הגוף שלי?

כמה פעמים טיילתן בקניון, מדדתן פריטים שכבשו אתכן בחלון הראווה אבל הרגשתן שזה פשוט לא עובד? כדי להבין כיצד להתלבש נכון, עלינו להכיר את מבנה הגוף ולדעת מה מתאים עבורנו

חדשות כיפה אלונה מגזימוף 19/10/21 11:33 יג בחשון התשפב

התאמה אישית: איך אדע מהו מבנה הגוף שלי?
שמלות מבד קליל, גזרות מחמיאות ומדויקות, צילום: CLEEO By Leeor.jpg

כמה פעמים מצאתן את עצמכן עומדות מול ארון הבגדים הפתוח שלכן כשאתן לא יודעות מה ללבוש? מודדות מודדות ומרגישות ששום פריט לא מחמיא לכן או לא יושב עליכן נכון?  

                        

כמה פעמים טיילתן בקניון, מדדתן פריטים שכבשו אתכן בחלון הראווה אבל הרגשתן שלכן זה פשוט לא עובד? הרבה פעמים אנחנו מושפעות מטרנדים חולפים מבלי לחשוב האם הם מתאימים ומחמיאים למבנה הגוף שלנו ולסגנון הלבוש שלנו.                                                                                                                        

אז למה זה קורה ואיך פותרים את הסיטואציה המתסכלת הזו?

עולם הסטיילינג והאופנה מחלק את גוף האישה למספר קטגוריות, בואו נתחיל במדריך קצר ומעניין במיוחד על מבנה גוף האישה. מבטיחה לכן שאחרי זה, יהיה לכן הרבה יותר קל למצוא את הפריטים שהכי נכונים לכן.

מבנה גוף 8, המכונה גם "שעון החול" הוא מבנה גוף בעל פרופורציה סימטרית בהיקפים, איברים רכים ומעוגלים המתמזגים עם צורת הגוף והפנים. קו האגן בדרך כלל ממוקם באמצע בין המותניים לירכיים ומעניק מראה של מותן צרה ונשית. מאחר שהמותניים הם ה"נכס" של מבנה גוף זה, נלבש פריטים אשר ידגישו את המותן כגון חצאיות צרות / פליסה מתרחבות, בלייזרים שמדגישים את המותן, חולצות אובר סייז עם חגורת מותן, מכנסיים בגזרה גבוה וכדומה. לגבי שאר הפריטים אין הגבלה למבנה גוף זה מאחר שהוא פרופורציונלי ורק נתחשב בגובה ובמראה הכללי.

מבנה גוף 8

מבנה גוף 8 צילום: ASOS

מבנה גוף O , גזרה אובאלית בעלת מראה מעוגל, גזרה זו מתאפיינת במותניים רחבות ביחס לאגן. מבנה גוף O הוא פחות מבנה בהגדרה שלו ולרוב מדובר בplus size. בעבר היה אפשר להגיד שמבחר הבגדים למבנה זה מוגבל, לשמחתי, עם השנים אפשר להגיד שהמבחר גדל והמושג "מבנה גוף אידיאלי" מתחיל להיטשטש. אז מה מומלץ ללבוש? פריטים בצבעים אחידים על מנת ליצור אשליית אורך, לעבוד עם פריטים קרובים לגוף ולא רחבים ועבים כמו שמיד נוטים לבחור מאחר שהם מגדילים יותר. מכנסיים בגזרה ישרה וארוכה, חולצות ארוכות וטוניקות מאוד יחמיאו למבנה גוף זה.

מראה קליל ובדים לא כבדים

מראה קליל ובדים לא כבדים צילום: ASOS

מבנה גוף אגס, המכונה גם מבנה "ים תיכוני" מתאפיין במותן צרה ואגן רחב, פרופורציית הגוף היא א-סימטרית ויש נטייה להיראות נמוכות יותר. המטרה שלנו היא ליצור סימטריה בעזרת פריטי לבוש מדויקים כגון מכנסיים בגזרה מתרחבת, חצאיות ושמלות בגזרת A, נעלי עקב וכמובן הטרנד הבולט של השנה האחרונה, חולצות עם כריות בכתפיים שמאזנות בין החלק העליון לחלק התחתון.

מבנה גוף אגס

מבנה גוף אגס צילום: ASOS

מצאתן את המבנה גוף שלכן? ואיך בכלל יודעים לאיזה קטגוריה אתן שייכות? המשך יבוא...

בינתיים זכרו לשים לב מה נכון ומתאים לכן ולא מה הולך היום. כל אחת מאיתנו שונה ומיוחדת וברגע שאת יודעת מה נכון לגוף שלך הרבה יותר קל למצוא את הקו האופנתי והסגנון שלך ולרכוש פריטים בהתאם.

הכותבת היא משפטנית, סטייליסטית ויוצרת תוכן