החתונה המלכותית שקייט לא הוזמנה אליה

נכדתם החמישית של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, התשיעית בתור לכתר הבריטי, נישאה ביום שישי האחרון. ומי לא הייתה בין המוזמנים? הדוכסית

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 23/07/20 17:37 ב באב התשפ

החתונה המלכותית שקייט לא הוזמנה אליה
צילום: shutterstock

ביום שישי האחרון יצאה ידיעה מארמון באקינגהם, לפיה הנסיכה ביאטריס נישאה לבחיר לבה, אדוארדו מאפלי-מוצי. 


ביאטריס אליזבת מרי היא בתם הבכורה של הנסיך אנדרו, הדוכס מיורק ושרה פרגוסון, נכדתם החמישית של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, והתשיעית בתור לכתר הבריטי. היא בוגרת קולג׳ גולדסמית ועובדת בחברה הייטק. היא, כמו גם אחותה הצעירה יוג׳יני, אינה מייצגת את המלכה ולא מקבלת תקציב ממשלתי, אך משתתפת באירועים מלכותיים גדולים ומשמשת כפטרונית של קרנות צדקה. היא פועלת לקידום ילדים עם דיסלקציה ולקויות למידה, מהן היא סובלת בעצמה. 

בני משפחת יורק מכירים את בני משפחת מאפלי-מוצי שנים רבות, אך רק בחתונתה של יוג׳יני, לפני כשנה וחצי, ביאטריס ואדוארדו, איש עסקים ממוצא איטלקי-בריטי, החלו בקשר רומנטי. 

 

בעשרים ושישה בספטמבר 2019, התפרסמה הודעה על אירוסיהם של בני הזוג. אדוארדו עיצב, בשיתוף עם התכשיטן שון ליין, טבעת בעיצוב ארט דקו, מורכבת מיהלום מרכזי עגול במשקל שלושה וחצי קאראט, ושני יהלומי באגט מצדיו.

 

החתונה נקבעה לעשרים ותשעה במאי השנה. בתחילה דובר על חתונה מצומצמת מאוד, לאחר שחתונתה של יוג׳יני זכתה לביקורות בשל ההוצאה הציבורית. בינואר, לאחר פרישתם של הארי ומייגן, הציעה המלכה לביאטריס חתונה מלכותית בארמון באקינגהם. הרעיון היה כפול: ראשית, בין הסבתא והנכדה יש קשר מיוחד. שנית, לאור השערוריה, חתונה מלכותית תאחד שוב את בני המשפחה ותייצר כותרות חיוביות. 

הקורונה הרסה את התכנונים. החתונה נדחתה למועד בלתי ידוע. לאחר הסרת הסגר, החליטו בני הזוג להתחתן בכל זאת, תוך שמירה על כל ההגבלות, והעדיפו חתונה מצומצמת בנוכחות המלכה והנסיך פיליפ, על פני חתונה גדולה בעתיד, כולל בני הדודים ויליאם וקייט. 

החתונה נערכה בכנסיית אול סיינטס בוינדזור, ומלבד המלכה והנסיך פיליפ נכחו בה גם הוריהם ואחיהם של שני בני הזוג, ובנו של אדוארדו, ששימש כשושבין. בקבלת הפנים נכחו, בנוסף, ארבעה עשר חבריהם.


החתונה הייתה בנושא ״הגן הסודי״, והפרחים היו בצבעי ורוד וקרם. לזר הכלה נוספו גם ענפי הדס, בהתאם למסורת המלכותית. 

 

בשל מצוקת הזמן לעיצוב שמלת כלה, ביאטריס לבשה שמלת וינטאג׳ של נורמן הארטנל, שהמלכה לבשה בשנת 1961. הארטנל שימש כמעצב הבית של המלכה, ועיצב את שמלת הכלה וכן את שמלת ההכתרה שלה. השמלה עשויה טאפטה מסוג וסאטן בצבע שנהב; עם עיטורי קריסטל לאורך הגוף. במקור, זו הייתה שמלת מחוך בעלת חצאית נשף, עם כתפיות. 

 

השמלה הותאמה לביאטריס על ידי אנג׳לה קלי, המלבישה של המלכה ואחראית המלתחה המלכותית; וסטיוארט פארווין, מעצב אופנה בריטי ידוע, אף הוא מקורב למלכה. הם הוסיפו שרוולי אורגנזה, ויתרו על המחוך והקרינולינה, והוסיפו סיומת סאטן לחצאית. 

גם הטיארה שביאטריס ענדה היא בעלת קשר מיוחד למלכה. הטיארה הייתה שייכת למלכה מרי, סבתא של המלכה. היא מורכבת מארבעים ושבעה טורי יהלומים בגבהים שונים, שמופרדים בעזרת טורי יהלומים קצרים יותר, מה שיוצר מראה של ״קוצים״. בנוסף, המלכה ענדה את הטיארה ביום חתונתה לנסיך פיליפ.


 

 

אז מה היה לקייט להגיד על זה? לא נדע לעולם. רק נקווה שלא נוצר כאן תקדים לחתונות המלכותיות הבאות.