קיץ באוויר וזה הזמן לכפכפים - גם לאירועים!

הטרנד הפיקנטי ביותר באופנת נעלי האביב והקיץ הן נעלי בית שיוצאים איתן לעבודה, לקניות ואפילו לאירועים ושמחות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 01/05/19 15:17 כו בניסן התשעט

קיץ באוויר וזה הזמן לכפכפים - גם לאירועים!
ניין ווסט, צילום: נטע אלעד

יש הקוראים להם כפכפים מרוקאים ויש הרואים בהם סוג של סנדלי אביב, כי הם אמנם סגורים מלפנים אבל פתוחים לגמרי מאחור בלי אף רצועה המחזיקה את הקרסול. קשה להתעלם מכך שבבסיס הם במבנה של נעלי בית, שזכו לשדרוג ויצאו מהארון, ליתר דיוק ממגירת הנעליים, אל הרחוב.

קולקציית אביב 2019  של המעצבת אלן רובין למשל, מורכבת מלא מעט כפכפים מרוקאים על עקב, עם רקמות בפרחוניות אוריינטלית וגוונים עזים של אדום אלמוגים, כחול וצהוב. הם מיועדים ליומיום וגם לערב. רובין אומת שמקור ההשראה שלה היה "בית סבתא" שהיו בו רקמות אוריינטליות על טפטים, כיסויי מיטה וספות. את הכפכפים שלה היא מתארת כמיקס של אוריינטליות מזרחית ורכות ואיפוק מערבי. המידות אצל אלן רובין: 36-42. והמחירים: 390-690 שקלים.

אלן רובין

אלן רוביןצילום: איליה מלינקוב

 

רשת נעלי TO GO  מעודכנת תמיד כשמדובר בטרנדים העיקריים, ואכן ראיתי אצלה כפכפים בהדפס נחש ונמר, כפכפים בהדפס פרחוני, כפכפים בכחול עז עם פונפון כחול נוצץ על עקב מפוסל, וכאלה הנראים כמו סריג. ברשת הזו סבורים שהכפכפים, כלומר מה שבעיני נעלי בית משודרגות, הם היום שילוב של שיק אופנתי ומראה "לא מתאמץ" (קז'ואל). המחירים: כ-80 עד כ-180 שקלים.

צילום: טו גו

 

גם רשת נעלי  SCOOP יכולה לשמש אינדיקציה מובהקת לטרנדים השולטים, ולצד סנדלים בצבעי פסטל (תכלת, ורוד, סגול בהיר, צהוב), ו"נעלי סבתא" עם עקב לא גבוה ופתח בבוהן, יש כפכפים מרוקאיים המכונים כאן "כפכף מעבר" בלבן ושמנת ועד גווני הפסטל האופנתיים. מחירים התחלתיים: כ-80 וכ-100 שקלים.

סקופ

סקופצילום: עמירם בן ישי

 

ליידי קומפורט הוא מותג בעל מוניטין של נעלי נוחות אלגנטיות. וגם בו מצאתי כפכפים, חלקם מכוסים בחזית בפרפרים מעור בגוונים מתכתיים וכסופים שכאשר כף הרגל נכנסת לתוכם, היא לא רוצה לצאת. בשינוי ביגוד ואביזרים, אפשר להופיע בהם גם בשעות אחר הצהריים והערב.

ליידי קומפורט

ליידי קומפורטצילום: נעמי גוטקינד גולן

 

רשת ניין ווסט משתעשעת במשחק מילים באנגלית עם הכינוי SOLE SISTERS לקולקציית הקיץ שלה (SOLE, גם עקב וגם דומה למילה נשמה - SOUL), כדי לשדר את הרעיון שהנעליים שלה הם בהשראת אחוות נשים. כפכפים בדוגמה שהלהיבה אותי במיוחד של ניין ווסט נראים בחזית כנעל ערב אלגנטית עם חרטום מחודד, ופתח הנסגר ברצועה עם כפתור, ומאחור פתוח לגמרי כמו כל כפכף טיפוסי. החל מכ-300 שקלים.

ניין ווסט

ניין ווסטצילום: בר בן גיגי

 

מותג הנעליים האוסטרלי Sol Sana שהוא אחד המותגים של חברתAKA  מציג בקולקציית אביב-קיץ 2019  כפכפים מרוקניים מרצועות ראטן סינטטי בקליעת צמות במראה בוהו-אתני, וכפכפי עור שטוחים בתפירת קווילט. כפכפים בגדול הפכו לסימן ההיכר של המותג בקיץ הנוכחי ונחשבים לרבי המכר בכל העולם. חלקם מעור מקומט, או עם שתי רצועות רחבות ואבזם מתכת גדול, שלוש רצועות עור דקות, רצועה מעוטרת בניטים, ועוד. הם מיוצרים בשלל צבעים, מתאימים גם ליום וגם לערב, מיוצרים במידות 35-42  ועולים 340-390 שקלים.

סול סנה

סול סנה צילום: שי נייבורג