קולקציית קיץ 2018 בחנויות - ויש בה לא מעט חולצות צנועות!

קולקציית קיץ 2018 כבר בחנויות, ולמרבה ההפתעה, בניגוד לחולצות הקצרות והגופיות שנראו תמיד בעונה זו, יש מקום של כבוד גם עבור חולצות עם שרוולים, עוד צעד קדימה בפרידה מחולצות הבסיס.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/06/18 09:20 כ בסיון התשעח

קולקציית קיץ 2018 בחנויות - ויש בה לא מעט חולצות צנועות!
קסידי בוטיק, צילום: קסידי בוטיק

ארבע סיבות לפחות עולות על דעתי לפשר הופעת שרוולים בקולקציות קיץ 2018 בישראל (בעבר היו כתפיים חשופות או כתפיות דקות הנורמה הכללית ובנות המגזר הדתי נאלצו ללבוש חולצות בסיס או להזמין השלמות בד גם בעונה החמה:

א. מיזוג האוויר הקטלני ברוב או כל המקומות הציבוריים. ב. המודעות הגוברת לסכנת קרינת השמש על כתפיים חשופות.

ג. המודעות הגוברת להפסד הכלכלי הנובע מכך שנשים דתיות מעדיפות חנויות מתאימות לדרישות הצניעות ולא נכנסות מספיק למחלקות הביגוד ברשתות הגדולות. ד. רצונן של נשים רבות, גם במגזר החילוני, להסתיר את חלק היד שמעל המרפק, שהופך רפוי ולא מחמיא בגיל מתקדם.

משמח למצוא לצד הדומיננטיות של שמלות המיני וחולצות הגופייה, חולצות שרוולים טרנדיות.  כך למשל במותג וברשת קסידי בוטיק, התאהבתי בחולצות כפתורים בעלות שרוולים ארוכים, עם צווארון שפיצים, כיווצים בחזית וצבעים לפי הטרנד המככב: פוקסיה, ירוק ותכלת. יש בקסידי בוטיק גם חולצה מכופתרת לבנה משולבת תחרה, עדינה למראה ועם שרוולים הנאספים כמה סנטימטרים מעל המרפק.

כדי להדגיש שמדובר בבגדים לנערות, כל אלה שנבחרו לצילומי הקולקציה הן כוכבות אינסטגרם צעירות, ומובילות דעה בקרב הנוער. אלא שלפי התרשמותי, כמעט כל בגדי המותג הזה מתאימים גם לנשים בנות 30 ומעלה. המחירים: 150-400 שקלים. פרטים נוספים באתר החברה.

הרשת הוותיקה של רעומה נאמנה מזה שנים למידות גדולות ולבגדים המייצגים את היצירתיות האמנותית של המעצבת, עם בדים שעליהם יש ציורים מורכבים של צמחיה ונופים, וצבעוניות המוכיחה שגם לא דקיקות בלשון המעטה, לא חייבות ללבוש "שחור מרזה". מאפיין נוסף שפחות מדגישים אצל רעומה זה שהם לא חושפניים. רובם מיועדים למערכות מסוגננות בשכבות: גופיה ועליה עליונית שרוולים בצבעים תואמים. לא רק העליונית מעוצבות עם שרוולים, כל החולצות, רובן מבדי סריג דקיקים ואיכותיים, הן בעלות שרוולים, ועל כל אחת מהן הדפס, אפליקציה, איור, עם החותם האישי של המעצבת.

רעומה

רעומהצילום: נעמי גוטקינד גולן

החנות מילוס בגן העיר בתל אביב, מייבאת אופנה לנשים בשלות, והעובדה שרבים מהבגדים האלה לא חושפניים ומצוידים בשרוולים – מובנת. אבל הדוגמנית בחולצה הלבנה עם שרוולים ארוכים מקופלים מתחת למרפק של אחד המותגים הבלעדיים של המקום, Laurèl, נראית תיכוניסטית או סטודנטית, והדבר מלמד שגם פאשניסטיות צעירות לא חייבות בחשיפה כפי שדי מקובל במגזר החילוני בישראל.  טווח המחירים: 600-1250 שקלים. טווח המידות במילוס מטפס עד אקסטרא-לארג'.

לאורל למילוס

לאורל למילוסצילום: לאורל למילוס

בית האופנה הישראלי "טליה" של טלי שרף-חזן מטפס עד מידה 50, בכל הסגנונות. בימים אלה יש שם גם שמלות ומערכות ביגוד למסיבות סוף השנה בתיכונים המתאימות למורות ולתלמידות. בין היתר חולצות תחרה ופייטים בגווני מנטה, ורוד פודרה וכסף לצד לבן שמנת ושחור. כמובן עם שרוולים. טליה מקבלת גם הזמנות לתפירת בגדים אישיים בסטודיו שלה, מסאטן, טול, שיפון ועוד. טווח המחירים, לא כולל תפירה אישית, הוא 299-650 שקלים.

הוכחה נוספת שמספקים בגדים מיובאים לכך שבארצות אחרות דבקים בשרוולים גם בקיץ מספק מותג האופנה הצרפתי MORGAN  שהגיע בימים אלה לארץ והוא משווק כאן בלעדית ברשת המשביר לצרכן. MORGAN מוכר בעולם כמיועד לנשים בשנות השלושים לחייהן, המנהלות אורח חיים אינטנסיבי וזקוקות לבגדים המתאימים לכל אירוע בסדר יומן העמוס. על קולבי הרשת באירוע ההשקה של המותג ראיתי כמובן חולצות שרוולים. בסגנון טי או מכופתרות ופרחוניות. והשרוולים קצרים וארוכים. הצבעוניות כוללת ורוד פוקסיה, ורוד תותים, עיטרים בצהוב, כחול שמים וכמובן שחור ולבן. מחיר חולצות האריג נע בין כ-240 לכ-350 שקלים. וחולצות הסריג מכ-90 עד כ-260 שקלים. המידות: 36-44.

אייס קוב (ICE CUBE), הוא מותג המצליח לייבא את כל הצעקות האחרונות וטרנדים הכי עכשוויים של האופנה העולמית. לקראת הקיץ ראיתי ברשת בין היתר בדים מנוקדים, שמעט רשתות מקומיות אחרות מודעות לחזרתם לאופנה. לכדו את עיני חולצות מנוקדות ארוכות שרוולים, למשל כחולה כהה עם נקודות לבנות או לבנה עם נקודות כחולות כהות.

אייס קיוב

אייס קיובצילום: איתן טל

ונעבור לנאוטיקה, מותג שניתן להשיג גם ברשת אמפוריום ובאתר המותג, בסגנון אמריקאי של קליפורניה בקיץ. הביגוד כאן עשוי בדים קלילים, עם הדפסים של פסים ופרחים בגווני אננס ואפרסק, מראה קליל ולא מתאמץ. בנושא השרוולים מצאתי חולצות פולו עם רוכסן, ושמלה ששרווליה מכסים את המרפק, בצבע כחול שמיים עם הדפס של דקלים וצמחים טרופיים. מחיר חולצות הפולו מתחיל ב-249 שקלים והשמלות -369 שקלים.

נאוטיקה

נאוטיקהצילום: יח"צ

אני מסיימת את תזת השרוולים עם בגדי ים ובגדי חוף:

א. המותג הישראלי blankkini המבוסס על טכנולוגיה מוגנת בפטנט המאפשרת להשתזף דרך הבד, מציע בגד ים שחלקו העליון הוא חולצת סגורה עד הצוואר ובעלת שרוולים ארוכים. אריג הפטנט מאפשר שיזוף חלק בלי "סימני גבול" בין החלק השזוף והחלק שלא נחשף לשמש, הוא מתייבש במהירות של פי 3 מבגדי ים אחרים, ויש לו גם תכונה של הידוק וחיטוב.  420-590 שקלים. טווח המידות: אקסטרא-סמול עד לארג'. ניתן להשיג באתר, וברשת חנויות s-wear.  

בלנקיני

בלנקיניצילום: שי ארבל

ב. רשת ML  למידות גדולות השיקה לצד בגדי ים גם קולקציית בגדי חוף ארוכי שרוולים, רבים מהם בסגנון גלביות, במידות 42-52.  המחיר ההתחלתי של בגדי הים: 249 שקלים. ושל בגדי החוף: 189 שקלים.

.