מעצבת סיפורים "פחות טובה בקטע הבירוקרטי": היוצרת של ראשית מטפחות בראיון מיוחד

מעצבת מותג המטפחות מספרת איך הקימה את העסק, מה הבגד שלעולם לא תלבש וגם, למה היא כל כך אוהבת לעבוד מהבית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/02/22 15:18 כג באדר א'

"פחות טובה בקטע הבירוקרטי": היוצרת של ראשית מטפחות בראיון מיוחד
צילום: ליה שמעיה

טליה אברהם, בת 28. גרה במבשרת ציון אחרי כמה שנים באילת עיר הקודש. אמא לשלושה מתוקים בלי עין הרע, בעלי בעיקר לומד תורה. רוב הזמן אני אמא, עובדת 2 בקרים בשבוע בגן פרטי ושאר השבוע עובדת ב"ראשית" מטפחות וצעיפים יפים. העסק הוקם בשנת תשפ"ב, כאשר התחיל לפני שנתיים בתפירה ומכירה עצמאית של מטפחות. והמותג מציע מטפחות מעוצבות יפיפיות לשבת אירוע ויום יום. ובע"ה השאיפה שיהיו גם בגדים מעוצבים במותג. 

 פריט חובה שיש לך בארון?

כובע סרוג, ליציאות קלילות מהבית, אחר הצהריים עם הילדים לגן שעשועים ועוד קפיצות כאלו ואחרות. המטפחות זה כמו כתר בעיני, פאר. 

הבגד שלעולם לא תלבשי?

בגד שכולו אדום.  

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

בכל הקטע הבירוקרטי אני פחות טובה, לפתוח עסק, להוציא קבלות. אז זה לקח קצת זמן בהתחלה.

צילום: ליה שמעיה

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

מאוד אוהבת יצירות, אומנות, עיצוב, זה כמו מים חיים לנפש. מי שאוהבת את התחום - שתעוף על זה. זה ממש כיף, מחיה ומחדש. גם העבודה עם אנשים חשובה לי - המפגש, הדיבור. זה משמח.

איך נראה יום העבודה שלך?

עבודה מהבית משמחת אותי. שם זה מתחיל. ליצור במקום המוכר והאהוב. ועם זאת סביבת העבודה בתחום הזה היא גם דינמית - פעם לנסוע לקנות בדים, פעם למתפרה. פעם זה צילומים ופעם מכירות ביתיות שאני הולכת אליהן. יש הרבה שמחה בעבודה הזאת, מפגש עם בנות. יצירה, אומנות. אני מאוד אוהבת. 

צילום: ליה שמעיה

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

חידוש, יצירתיות. ליצור דגמים חדשים ומפתיעים, ועם זאת עם הבדים האהובים. ללמוד מה אהוב, ושם ליצור חידושים והפתעות.

איך בחרת את שם המותג?

ראשית. חשבתי הרבה על שמות ועלו כל מיני רעיונות, שם נוסף מאוד דומיננטי היה "אסיף", אבל בסוף "ראשית" הרגיש הכי מתאים. השאיפה היא שהמותג יהיה לא רק למטפחות אלא גם בגדים מעוצבים, ולכן השם הוא מתאים גם לבגדים וגם למטפחות. אם נדבר על המשמעות - אז אפשר לפרש, שראשית זו התחלה, ולפעמים הרגשה טובה יכולה להתחיל גם במשהו חיצוני, בגד חדש, מטפחת חדשה. לשמח ולהעלות את ההרגשה הטובה.

טליה אברהם

טליה אברהם צילום: ללא