מעצבת סיפורים "חשבנו שהחלק הכי קל יהיה לבחור את הבדים": היוצרות של "דפקא" בראיון מיוחד

האחיות קרן ודפני הן המעצבות של מותג המטפחות "דפקא", והשונות ביניהן היא מה שתורמת לגוון של המוצרים. מה הן אוהבות בעצמן, וגם, למה הן בחרו דווקא בשם הזה?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/02/22 10:50 טו באדר א'

"חשבנו שהחלק הכי קל יהיה לבחור את הבדים": היוצרות של "דפקא" בראיון מיוחד
קרן ודפני, צילום: ללא

הכירו את צמד האחיות שעלו ארצה מברזיל: קרן, בת 30, עלתה לארץ בשנת 2010, ודפני, בת 21, שעלתה לארץ בשנת 2015. הן תמיד אהבו אופנה ובמיוחד מטפחות, וכך החליטו לפתוח את המותג  "דפקא". העסק האינטרנטי קם ממש לפני כחודשיים והן מתמחות בעיקר בייצור מטפחות. בדגמים הן מנסות להביע קצת מעצמן, ומקוות שתהנו גם.

פריט חובה שיש לך בארון?
קרן לא יכולה בלי שמלה שחורה ודפני לא הייתה מוותרת על חולצה לבנה. שתינו מסכימות ששני הפריטים הם בייסיק ויכולים להשתלב טוב גם לימי חול וגם למשהו יותר חגיגי. תלוי עם מה משלבים, מה שנותן מקום לכל מטפחת להפוך את הלוק לכיוון שאת רוצה. 

קרן

קרן צילום: ללא

הבגד שלעולם לא תלבשי? 
כל אחת אוהבת את הסטייל של השנייה, אבל הסגנון שונה לגמרי. השונות תורמת למוצר בזכות הגיוון והיכולת להסתכל גם על ההיבט השני, מה שמביא יותר דיוק. אבל, התשובות שלנו יהיו שונות. קרן אוהבת כמעט את כל סוגי הבדים האלגנטיים, וגם מתחברת לכל הצבעים. אחד הדברים הבודדים שלעולם לא תתפסו אותה בו אלו נעלי מוקסין. דפני הפוכה. בחורף נעלי מוקסין הם המוצר הכי שימושי אצלה והיא אוהבת בגדים בגוונים נייטרליים וגזרה מודרנית. היא לעולם לא תקנה בגד שדורש חצאית בסיס, כי היא לעולם לא תלבש אחת כזאת.

הטעות הראשונה שעשיתן בתחום?
אנחנו עדיין ממש בהתחלה, אבל בהחלט יכולות להודות שהטעות הראשונה הייתה לפתח ציפיות שהכי קל יהיה כיצד לבחור בדים. בסוף פשוט מצאנו את עצמינו אבודות מול החנויות. אחרי 6 שעות יצאנו משם קורסות מעייפות. 

מה אתן אוהבות בעצמכן, מראה ואופי?
קרן: עם השנים וההיכרות עם עצמי והגוף שלי, למדתי להדגיש את הנקודות היפות ובכך ליצור סטייל אלגנטי שאני מרוצה ממנו. עם כל האתגרים של העלייה והחיים במקום חדש למדתי להתמיד בערכים שלי ולא לוותר על מה שאני מאמינה וחושבת שנכון, הייתי רוצה לקחת את הצד הזה שבי לעסק. 
דפני: מסכימה עם קרן. באמצעות האופנה והאיפור אני מדגישה את מה שאני אוהבת בעצמי וגם מטשטשת את מה שפחות אוהבת. מספק מאוד לראות את התוצאה הסופית של כל לוק, ולהרגיש טוב עם עצמך במה שאת רואה, להרגיש שאת מרגישה את עצמך דרך הבגדים או האיפור.
אני מרגישה שאני ממש חדורת מטרה בדברים שאני רוצה לעשות ובדרך כלל הולכת עד הסוף. מקווה להצליח להביא את זה עם כל הכוח למותג.

דפני

דפני צילום: ללא

איך נראה יום עבודה שלכן?
קרן: העסק והסטודיו מאוד חדשים, ומשתלבים עם העבודה שלי כיועצת חינוכית באולפנה. במהלך היום אני נמצאת בבית הספר וחייבת להדגיש שכולם שם מפרגנות ומעודדות. בשעות הצהריים אני מקדישה זמן למותג ולפרסום שלו וכמובן גם לחיי המשפחה. 
דפני: אני סטודנטית ולכן השגרה שלי משתנה כל הזמן בהתאם ללימודים או לתקופת מבחנים. בדרך כלל מקדישה את שעות הבוקר ללימודים ובערב מתפנה לעסק ולחיי משפחה. 

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?
חוסר היכולת להתכונן מראש למה שאנשים צריכים, מחפשים או אוהבים. רק אחרי שיוצאת הקולקציה נוכל לגלות איזה דגם היה הכי אהוב ואיזה צבעים הכי מתבקשים. אנחנו יכולות להביא דוגמה מדגם הוויאנה שלנו, שמורכב מבד מאוד מיוחד אבל העיצוב פשוט יחסית. דווקא בדגם הזה הלקוחות התאהבו והוא אזל תוך יום ב"ה. 

איך בחרתן את שם המותג?
בשבת משפחתית אחת, כשהרעיון להקים עסק עוד היה תלוי באוויר, שילבנו בצחוק את שתי השמות שלנו ויצא "דפקא". וכל המשפחה אהבה והשם פשוט נשאר. במקרה יצא לנו גם משחק מילים עם המילה דווקא – שהנשים יבחרו דפקא בנו.