פורסם ואז הוחרם: הכיפות מעור תנין הוחרמו על ידי פקחים

לפי שבוע פורסם כי בחנות מזכרות בירושלים נמכרות כיפות מעור תנין ונחש במחירים גבוהים. הפרסום הביא את פקחי רשות הטבע והגנים להחרים את הכיפות. בעל החנות: "כשנתחיל בייבוא מוסדר הכל יהיה מתואם מול הרשויות".

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/17 13:03 כ באלול התשעז

פורסם ואז הוחרם: הכיפות מעור תנין הוחרמו על ידי פקחים
כיפה מעור נחש, צילום: צילום מסך

שבוע שעבר משכה את תשומת הלב ידיעה על חנות יודאיקה בירושלים שמציעה למכירה כיפות מעורות של בעלי חיים כמו נחש או תנין במחירים של אלפי שקלים לכיפה.

היום פורסם ב"ידיעות אחרונות", כי בעקבות הפרסום הגיעו פקחים של רשות הטבע והגנים וגילו  כי הפריטים, כיפות ומזוזות, הובאו לארץ ללא היתר.  לדברי הפקח, אילו בעל החנות היה מבקש היתר ייתכן שהוא היה מקבל אותו לאחר בדיקה. מאחר שנראה שכיפות יובאו לכאורה שלא כדין, הן הוחרמו.

החוק בישראל, אוסר על ייבוא ומסחר בפריטים שמקורם בחיות בר בלי שמקורם נבדק ואושר מראש על ידי הרשות. החוק מעוגן באמנות בינלאומיות,

https://www.facebook.com/pg/yediotahronot/videos/?ref=page_internal

 

כיום יש בעולם חוות המגדלות חיות בר באופן מסחרי במטרה למכור את עורותיהן או חלקים אחרים. החוות אמורות לשמש תחליף לציד של חיות בר בטבע, אבל אפשר לייבא את החומרים לארץ רק אחרי קבלת אישור מקומי.

 

בעלי חנות היודאיקה הירושלמית, אלי מרדכי, אמר: "המוצרים שאנחנו מחזיקים הם מדגם שהחברה האמריקאית שלחה לנו. כשנתחיל בייבוא מוסדר הכל יהיה מתואם מול הרשויות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן