רוצה להיות מיוחד בבית הכנסת בחגים? כיפה מעור תנין תעשה את העבודה

מעוניינים בכיפה מעור של תנין, בת יענה או נחש פיתון? כל אלו נמכרים בחנות יודאיקה ברובע היהודי בירושלים. התענוג לא זול בכלל: ממאות שקלים ועד 5,000 שקל לכיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/17 17:22 טו באלול התשעז

רוצה להיות מיוחד בבית הכנסת בחגים? כיפה מעור תנין תעשה את העבודה
כיפות, צילום: נתי שוחט פלאש 90

מחפשים כיפה חדשה לחגים? ב'ידיעות אחרונות' סיפרו היום (ד') כי חנות יודאיקה בירושלים מציעה לכם כיפות מעורות של בעלי חיים שלא הייתם מעלים בדעתכם.

  

בחגים הבאים עלינו לטובה, מי שרוצה להתבלט בבית הכנסת יוכל לרכוש כיפה מעור של תנין, בת יענה או נחש פיתון. התענוג ממש לא זול: כיפת עור נחש תעלה לכם 5,000 שקלים, על כיפת עור תנין תשלמו 4,000. אם תרצו תוכלו להתפשר על כיפה מעור פרה, שתעלה לכם כמה מאות שקלים "בלבד".

 

בחנות היודאיקה "הרובע החמישי" שנמצאת ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים כל כיפה מגיעה ארוזה בקופסת עץ מהודרת, תוכלו לקפוץ לשם ולבחור לכם כיפה מהודרת.

 

בעל החנות אלי מרדכי אומר: "הכיפות הללו נוצרו מתוך רצון להעניק לאנשים שחיים בעולם של יוקרה ומותגים כיפה שתהלום את הצרכים שלהם. בן אדם שלובש חליפה של גוצ'י ב־10,000 דולר לא ישים על הראש כיפה לא ממותגת שעולה 50 שקל". לדבריו, הכיפות מעור בת־יענה יגיעו רק אחרי החגים.

 

דיוויד רוטמן, ישראלי שחי בחו"ל ופתח שם חנות למוצרי יודאיקה יוקרתיים, מייצר את הכיפות באחת ממדינות אירופה, ומייבא את העור מאיטליה. לדברי מרדכי, בישראל בינתיים אף אחד לא קנה את הכיפות. מרדכי אומר כי הקונים הפוטנציאליים הם בראש ובראשונה אוליגרכים יהודים מרוסיה, אבל הן בהחלט יכולות להיות גם נחלתו של "כל אדם שמכבד את עצמו". לדבריו, כיפות כאלה כבר נמכרות באירופה ובארה"ב, והוא הראשון שמוכר אותן בארץ.

 

האם מבחינה הלכתית מותר בכלל להניח כיפה העשויה מעור של חיה לא כשרה? מרדכי טוען שאין בכך שום מניעה: "כיפה היא לא תשמיש קדושה כמו תפילין, מזוזה או ספר תורה שבהם אפשר להשתמש רק בעור של בהמה כשרה". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן