סניקרס - הנעליים המתגנבות!

סניקר באנגלית זה מתגנב, סניקרס – מתגנבות, והכינוי הזה הפך לשם הבינלאומי של הנעליים הרכות עם סוליות הגומי וגפות הבד או הניילון. נעמי גוטקינד גולן בסקירה מקיפה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 06/08/18 09:42 כה באב התשעח

סניקרס - הנעליים המתגנבות!
צילום: ניו באלאנס

סניקר באנגלית זה מתגנב, סניקרס – מתגנבות, והכינוי הזה הפך לשם הבינלאומי של הנעליים הרכות עם סוליות הגומי וגפות הבד או הניילון, עם או ללא שרוכים, שלפעמים נקראות גם נעלי ספורט או נעלי התעמלות. הן לא משמיעות קול כשפוסעים בהן, ומכאן שמן. בעבר היו נחלת תלמידי בית הספר והספורטאים, כיום נועלים אותן בכל גיל, בכל שעות היום, בכל עונה, גם בקיץ הלוהט, ואפילו בכל אירוע. העיצובים החדשניים עם נצנצים, צבעוניות עזה והדפסים פרחוניים, מסבירים את מעמדן הטרנדי, ומדוע יש שנועלים סניקרס עם חליפת ערב או שמלות חגיגיות. והטכנולוגיות המושקעות בסוליותיהם, שכבות רבות של ספוג ובועות אוויר למשל, או מבנה ארגונומי התואם את כף הרגל, מסבירות את המחירים הגבוהים. אין רשימת ציוד בית ספר שלא כוללת בנוסף לילקוט וכלי כתיבה גם זוג נעלי סניקרס. ברשת גלי הן מצוידות בפטנט שהושק לפני כעשור והפך לחביב הילדים: אורות מהבהבים עם כל פסיעה. ההבהוב החשמלי מפריע לנעול אותן בשבתות, אבל ביום לימודים רגיל, הן יעצימו את שמחת החזרה לבית הספר. הסניקרס של גלי צבעוניות מאוד, חלקן מצוידות בנוסף לצמדנים בשרוכים כאלמנט קישוטי. הן מיוצרות במידות 28-35 ועולות כמאה שקלים.

גלי

גליצילום: גלי

הוכחה לטרנדיות המובהקת של הסניקרס העכשוויות מספקות נעלי הטניס של מותג האופנה הצרפתי  Bensimon המיוצרות במהדורה מוגבלת. הדפסים פרחוניים, סוגי בדים שונים, עיצובי רטרו ושורה שלמה של ידוענים שצולמו כשהם נועלים אותן, בין היתר כוכבות הקולנוע אמה ווטסון, נטלי פורטמן וג'וליה רוברטס וכוכבי קולנוע כגארי אולדמן. טניסאית העבר הצרפתיה מריון ברטולי, עיצבה עבור המותג הזה נעלי ספורט עם רישום עדין של מגדל אייפל והמילה פריז. ויש גם מהדורה מפשתן, הדפסי פסים, דפוס טאי דאי גאומטרי, ודגמים שהגפה שלהם היא כותנת תחרה בצבעי תבלינים. המידות: 36-41. המחיר: 240-279.

בנסימון

בנסימוןצילום: ג'אן פולר

נצנצים הם טרנד שהשתלט על בגדים ומכשירי כתיבה וגם על סניקרס. רואים את זה בקולקציה החדשה של רשת נעלי SCOOP, שם מצהירים ש"נצנצים הוא השחור החדש". יש סניקרס נוצצות בצבע ורוד, אחרות עם כוכב מנצנץ במרכז הנעל, בחרטום או על הסוליה. המידות של סקופ: 36-41 והמחיר כ-80 שקלים.

צילום: עמירם בן ישי

 

גם מותגי ספורט מובהקים, כמו ניו באלאנס למשל, משקיעים בחידושים טכנולוגיים וסגנוניים מדי עונה. החידוש העכשווי הוא חריטת לייזר בסוליה הפנימית בטכנולוגיה המכונה

FRESH FOAM ומיועדת לספק תמיכה ויציבות לכף הרגל במיוחד בשעת ריצה. המבנה של הסוליה בשכבת האמצע שלה, כולל דרגות קשיחות ורכות בחלקים שונים, הגפה ללא תפרים, ויש לולאה אחורית לנעילה וחליצה מהירה. המחיר: 569-609 שקלים.

אין ספק שהסניקרס המושקעות ביותר בתחום נוחות לכף הרגל, פנים חדשות בארץ, הן KYBOOT שפיתח המהנדס השוויצרי קארל מילר. מדובר בסוליה "מתנדנדת" מפוליאוריתן  רך, המורכבת ממספר אסטרונומי של בועות אוויר הכלואות בתוכה. זה יוצר תחושה של קפיציות בהליכה, תומך במפרקים, ברצועות ובגידים, ומיועד במיוחד למי שסובלים מוורידים ברגליים או מכפות רגליים סוכרתיות. המשווקים של קיבוט בארץ, קבוצת רוטנברג תקשורת, מסבירים שהנעלים האלה מקלות על כאבי גב, דורבן וברכיים, מתרגלות את שרירי כף הרגל, ומייתרות את הצורך במדרסים אורתופדיים. המחיר כצפוי, בהתאם: 1850-2200 שקלים. אבל כשיש אמצעי המסייע להיפטר מכאבים, אין מחיר יקר מדי. וחבל שקופות החולים(בינתיים?), לא משתתפות בעלות הזו.

צילום: קיבוט