נטע ברזילי סטייל - בגדים לנשים במידות גדולות

למרות שכל המתחרות של נטע באירוויזיון נראו דומות פחות או יותר לבובת ברבי, דווקא היא כבשה את הבמה. הכתבה הבאה מוקדשת לנשים במידות גדולות, שמחפשות בגדים במידות המתאימות ולא תמיד מוצאות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 17/05/18 11:36 ג בסיון התשעח

נטע ברזילי סטייל - בגדים לנשים במידות גדולות
רעומה, צילום: צחי ואזנה

"הבט בי, אני יצור יפהפה", שרה נטע ברזילאי וזכתה במקום הראשון בתחרות האירוויזיון, "אני לא צעצוע שלך", המשיכה. ולמרות שכל המתחרות שלה, זמרות מארצות אחרות, כן נראו דומות פחות או יותר כמו "צעצוע", כלומר די דומות לבובת ברבי, זו היא, הגדולה, תרתי משמע, גם כמבצעת וגם בממדים, כבשה את הבמה. יש עוד כמה סממנים המלמדים על שינוי מסוים בסטיגמה ממנה סובלות נשים שלא נראות, גם לא מתאמצות להיראות, כמו דוגמנית דקיקה. לבית "האח הגדול", למשל, נכנסה דוגמנית של מידות גדולות, היחצנית והסטייליסטית גאלה רחמילביץ, יוזמת שבוע האופנה של המידות הגדולות – בעצמה גדולת ממדים, זוכה להצלחה רבתי.

הסטייליסטית סנדרה רינגלר משיקה בימים אלה, שיתוף פעולה עם רשת "מתאים לי", המתמחה במידות גדולות, קולקציה בשם ml by Sandra Ringler"" במידות 42-58 הכוללת חצאיות עיפרון, שמלות וחליפות מחויטות, ושמלים ערב מבדים מחטבים, ולא רק בשחור הנצחי, אלא גם בלבן, ירוק, אדום ונגיעות של זהב. ובטווח מחירים שפוי של 129-399 שקלים. אומרת רינגלר: "מתוך ההיכרות שלי עם נשים לאורך השנים, אותן אני פוגשת בכל המידות והסגנונות, אני משוכנעת שנשים הן יפות בכל גיל ומידה.

עיצוב סנדרה רינגלר למתאים לי

עיצוב סנדרה רינגלר למתאים ליצילום: אמיר יהל

סנדרה רינגלר למתאים לי

סנדרה רינגלר למתאים ליצילום: אמיר יהל

נכון שבכל אלה לא די עדיין כדי לחולל מהפכה של ממש בטעם הקהל ובעיקר בדמות הנשית הניבטת אלינו במודעות, על מסלולי התצוגות, בסדרות טלוויזיה, ובסרטים, שם עדיין מעדיפים את הדקיקות, אבל לאט-לאט מפלסת לעצמה מגמה חדשה באופנה ובמושגי היופי, את הדרך. למשל רשת נפרטיטי שהוקמה על ידי המעצבת עדנה פז לפני למעלה מעשרים שנה. פז היא אישה יפה גדולת ממדים, שלובשת את עיצוביה, ומוכיחה על עצמה איך טרנדים עכשוויים נראים מעולה במידות גדולות. את כל הקולקציות שלה היא מייצרת בארץ, מתדמיתנות וגזירה ועד תפירה וגיהוץ, רובן במידות 44-54 אם כי באחרונה ירדה עד מידה 40. בהשקת קולקציית קיץ 2018 שהתקיימה לפני ימים אחדים ראיתי שמלות במשחק של שכבות בסגנון האופייני למעצבת, שקל לזהות, כולל שמלות ערב באורך מקסי, עם תחרה ורקמה, בגווני אדום וירוק בוהקים. מעניינות במיוחד השמלות מבד משובץ בסגנון שנות ה-50, עם חיתוך במותניים. במשך דורות נשים מלאות נמנעו מהדגשת המותניים, אז גם בכך כנראה יש להן לגיטימציה עכשווית "לשחרר".

עונות

עונותצילום: שי יחזקאל

מעצבת ישראלית ותיקה נוספת, רעומה, חוגגת השנה כמעט שלושה עשורים של עיצוב קולקציות אופנתיות במידה 40 המטפסות עד 54. רעומה הצליחה לעצב גזרות המחמיאות לישראלית "האמתית", כדבריה, ולהשקיע בפרטים הקטנים של כל בגד, למשל סרטים מושחלים, כיסים רקומים, שרוכים צבעוניים וכפתורים מיוחדים, שהפכו לחותם האישי המאפיין אותה. בקולקציית הקיץ שהשיקה באחרונה, מקור ההשראה שלה הן בגדי ריקוד. וזה כשלעצמו ראוי לציון. ריקוד ומידות גדולות נחשבים לתרתי דסתריי, אבל זה לא חייב להיות כך. גם ההיצמדות לשחור "המרזה", לא קיימת אצלה. היא תופרת שמלות בכל צבע, כולל לבן ושמנת בטווח מחירים של 199-1199 שקלים.

רעומה

רעומהצילום: צחי ואזנה

והנה עוד הוכחה לתזוזה מסוימת, חלקית מאוד אבל משמחת, בתפיסות הגוף של האופנה העכשווית. רשת עונות, הנקראת היום Onot & Jump - שגם אצלה המידות מטפסות עד המספר 50, משתפת פעולה עם המותג דנים (DENIM) ומשיקה הקיץ בגדים מבד ג'ינס דקיק, כולל שמלות כפתורים בגזרת כתונות, חולצות ג'ינס, חצאיות וסריגים קלים בצבע דיו (אינדיגו), ובדנים ורוד. אומרת טובית סגל-גרובר, מעצבת הרשת: "אני מעריצה נשים אמתיות וחזקות, שיכולות ללבוש קולקציית גי'נס שהיא גם נוחה וגם טרנדית". טווח המחירים ברשת הזהו נע בין כ-100 לכ-400 שקלים.

 

עדנה פז - נפרטיטי

עדנה פז - נפרטיטיצילום: נעמי גוטקינד גולן

נפרטיטי

נפרטיטיצילום: נעמי גוטקינד גולן