מסנירקס ועד טבעת - אופנה ורודה

בתיאום עם חודש המודעות לסרטן השד, חברות האופנה והאקססוריז מציעות לנו בגדים, תכשיטים ונעליים בצבע ורוד. מורוד עתיק ועד ורוד פוקסיה, זהו הצבע שיאיר לכן את הסתיו

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 01/10/17 17:36 יא בתשרי התשעח

מסנירקס ועד טבעת - אופנה ורודה
אופנה ורודה, צילום: shutterstock

אוקטובר נבחר לפני כעשור לחודש המודעות הבין לאומית לסרטן השד. ורוד נבחר כצבע המסמל את החודש הזה. השבוע כבר נדלקו שרשראות של נורות ורודות מעל בנייני ציבור וגשרים גדולים, כולל גשר המיתרים בכניסה לירושלים. כך בארץ וכך ברחבי העולם. בקמפיין ויראלי חדש להעלאת המודעות לאבחון מוקדם של המחלה הפוגעת באחת מכל שבע או מכל תשע נשים (בישראל לבדה מאובחנות כחמשת אלפים ומאתיים נשים חולות), המרכז לפתרונות שיער של דורון פסקינו  מציע למכירה במרכז שלו ברמת גן, ברשת סלקט ובאופטיקה עיניים ברמת גן, פסים ורודים הנצמדים לשיער באמצעות קליפס, בעלות של 5 שקלים. הסכום המצטבר יועבר כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן, והתורמות מתבקשות להצטלם עם הוורוד הזה ולהעלות את התמונה לרשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) ולתייג בהאשטאג STOPPINGCANCER2017# . 

דורון פסקינו

דורון פסקינו צילום: יח"צ

גם אלי כהן, מייסד המספרה האונקולוגית במרכז הרפואי איכילוב, נרתם לקשר בין שיער למחלה (בשל הנשירה הנגרמת בעקבות הטיפולים הכימותרפיים), ושכנע עשרות נשים ידועות להצטלם חובשות פאה ורודה לראשן בקמפיין שכותרתו "חושבות ורוד".

מעצב העל רלף לורן מציע חולצת טי-שירט עם כיתוב ורוד כסמל למאבק במחלה וגייס באמצעותה מעל ל– 30 מיליון דולר. רשת Laline, השיקה נר ורוד וריחני ש-50% מרווחי מכירתו יועברו לעמותת "אחת מתשע". מותגי הקוסמטיקה אסתי לאודר וקליניק השיקו סרום וקרם לחות בהתאמה, עם מחזיק מפתחות ותליון ורודים, שיימכרו בין היתר בסניפי רשת סופר-פארם כש-30% מהכנסות המכירה ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן. וחברת INAIL לעיצוב ציפורניים העמידה במכוני הטיפוח מכונת הדפסה חדשה המדפיסה בתוך כמה שניות ובעלות של 20 שקלים איור של הסרט הוורוד על הציפורניים. 

אי נייל

אי נייל צילום: יח"צ

אם נתעלם לרגע מהשוביניזם הקל של הקישור בין ורוד לנשיות, ועוד אחרי מאמצים ממושכים של התנועות לשיויון האישה לנטרל קיבעון צבעוני (ורוד בת, כחול בן), יש לנו סיבה נוספת לדבוק בוורוד: הוא אחד הצבעים הכי בולטים באופנת חורף 2018. לבוש ורוד לנשים, נחשב למגוחך ומתיילד במשך דורות, אבל יש תקופות (שנות ה-90 של המאה שעברה), ומגזרים (משפחת המלוכה הבריטית), בהם הוורוד מקובל ואהוד. המלכה אליזבת, הנסיכה המנוחה דיאנה, הדוכסית קייט מידלטון, לבשו ולובשות ורוד כמעט כאילו הוא הסמל המסחרי או הסמל המלכותי שלהן. גם בתצוגות האופנה ובהשקות לקראת חורף 2017, רואים מעילים ורודים, נעליים, שמלות וחולצות ורודות, ואפילו מכנסיים. מה שנותן לגיטימציה, כמובן, להלביש את בנותינו הפעוטות בוורוד בלי להיחשד באנטי פמיניזם...

בפרזנטציה האחרונה של המותג טומי הילפיגר עם בגדים המאזכרים את עידן הרוק אנד רול כולל אפליקציות של כוכבים וניטים, מעילי טרטן ופוך, ובדים עמידים במים מסיב חדשני טכנולוגי, נראה בין היתר מעיל משבצות מבריק בוורוד עז. טווח המחירים של המותג: 219-4490 שקלים.

ענקית האופנה MANGO כוללת בין מעילי הסתיו והחורף שלה מעיל "אוברסייז" ורוד בהיר, שנחשב לפריט חובה במלתחה, עשוי צמר וכותנה. מעילי מנגו נעים בין כ-200 לכ-1300 שקלים.

ברשת חנויות Bershka יש סווצ'ר מרוכסן ורוד עם קפוצ'ון, ולחיה הכט שמלה ורודה בגזרת רטרו עם שרוולים עד המרפק. ברשת קמדן אנד שוז יש שמלת פליסה ורודה, בגזרה ישרה, מחשוף וי צנוע ושרוולים קצרים ב-99 שקלים.

ברשקה

ברשקה צילום: יח"צ

קמדן אנד שוז

קמדן אנד שוז צילום: אושרי תורתי

תעשיית הנעליים, מסתערת בחדווה על הטרנד הוורוד. כך הסניקרס של מארק פישר (399-999 שקלים), קולקציית קפסולה שלמה של המותג הבינלאומי הוותיק   Le coq sportif (קיים מ-1882) שניתן להשיג רק בפייסבוק או בשנקין 6 בתל אביב, הסניקרס ברשת Scoop בגוון ורוד פודרה (כ-80 עד כ-100 שקלים. בסקופ אומרים אפילו שוורוד הוא השחור החדש), ו"נעלי העבודה" הגבוהות, המגושמות והוורודות ברשת סלקט.

מארק פישר

מארק פישר צילום: יח"צ

 Le coq sportif

Le coq sportif צילום: יח"צ

סלקט

סלקט צילום: אושרי תורתי

תכשיטים ורודים לא נעלמו בעצם מעולם מהחנויות ובכל זאת כדאי להקדיש תשומת לב לטבעת של מותג היוקרה בלום עם אבן קוורץ ורודה, והעגילים הוורודים של עדיים מכל הלב. 

בלום

בלום צילום: יח"צ

עדיים מכל הלב

עדיים מכל הלב צילום: יוסי גמזו לטובה

בסיטואציה אופנתית שכזו, מותגי הילדות מרגישים כמובן כמו דג במים. כך ברשת Golf & Kids עם שמלות בפרחוניות ורודה, שמלות טול, חצאיות, אפודות וז'קטים מרוכסנים. כך ברשת שילב עם חליפות ורודות שלמות לתינוקות ווסט ורוד דמוי פרווה לפעוטות, כך ברשת קיווי עם חולצת טי ארוכת שרוולים וורודה שעל חזיתה כוכב כסוף ומערכת ורודה של חצאית ווסט. 

גולף קידס

גולף קידס צילום: יח"צ

שילב

שילב צילום: גני לוי

קיווי

קיווי צילום: דניאל אליסטר

שילב

שילב צילום: יח"צ