מי אמר צהוב? הסתיו הזה יהיה ירוק!

אז עוד לא ממש "הסתיו עם הענן" כמו ששר אריק איינשטיין המנוח, אבל בבתי האופנה כבר מנהלים ישיבות סיעור מוחות בנושא הצבעים שישלטו בארון הבגדים בעונה הבאה. ומסנוניות ראשונות שכבר הופיעו ברשתות, פשר להסיק שהצבע השולט יהיה הירוק.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 21/08/18 16:58 י באלול התשעח

מי אמר צהוב? הסתיו הזה יהיה ירוק!
אופנת רזרבד, צילום: אופנת רזרבד

אז עוד לא ממש "הסתיו עם הענן" כמו ששר אריק איינשטיין המנוח, אבל בבתי האופנה כבר מנהלים ישיבות סיעור מוחות בנושא הצבעים שישלטו בארון הבגדים בעונה הבאה. החלטה גמורה עוד לא יצאה משם, למרות שאני מהמרת על גוון חרדל לצד האפור הקבוע, אבל מסנוניות ראשונות שכבר הופיעו ברשתות ובקולקציות, גם הירוק לגווניו יתקבל בברכה. בארץ ישראל יש לכך גם הגיון אקלימי: אחרי הגשמים הראשונים שיגיעו אינשאללה אחרי סוכות (אחרי חמש שנים של בצורת לא מגיע לנו?), הטבע המקומי מלבלב בירוק אפילו יותר מאשר באביב.

שמלת מידי ארוכת שרוולים צמודים בגוון של ירוק אזוב מעושן, היא חלק מההיצע של פנים חדשות בארץ, ענקית אופנה בינלאומית בשם RESERVED שהושקה בשיתוף פעולה עם קבוצת H&O באירוע סוער ורב משתתפים בקניון איילון ברמת גן ביום רביעי השבוע. את ההתרגשות בפתיחה חוללה בין היתר ההחלטה לחלק שם 200 כרטיסי טיסה ליעדים שונים במזרח אירופה למאתיים הקונים הראשונים שיצליחו להיכנס. למה מזרח אירופה? כי רשת רזברד המתכננת 30 סניפים בישראל, ויש לה 1800 סניפים ברחבי העולם, נולדה בפולין. בסיור בסניף הראשון שהקדים את הפתיחה, התרשמתי שמדובר בבגדים סולידיים, נשיים, "אירופאיים", במחירים נוחים (חצאיות ב-79 שקלים, שמלות ב-99), עם בולטות מיוחדת להדפס פרחוני. עשרות חולצות וחצאיות פרחוניות היו תלויים על הקולבים, לצד ז'קטים באפור וורוד מעושן, חצאיות קפלים באורך מידי, ושמלות מעטפת נשיות עם שרוולים. אבל כאמור, יש גם ירוק, כפי שרואים בצילום המצורף. והוא גם מיוצג בשמלה מבד נשפך ודק, ארוכת שרוולים בקולקציה הסתווית של רשת ZIP, שמלה בירוק מנטה עם הדפס צפוף הכולל גם קצת אדום, חגורה רחבה במותניים, מפתח צוואר מעוגל וצנוע, ומכפלת היורדת אל מתחת לברכיים. הרבה מהקולקציה החדשה של זיפ צבועה בגווני שלכת עמוקים, וגם כאן מופיע הטרנד הפרחוני בשילוב רקמות. הגזרות בדרך כלל ישרות, באורך ברך עד מקסי. טווח המחירים: 39-349 שקלים.

נפרטיטי

נפרטיטיצילום: דביר כחלון

זיפ

זיפצילום: עידו לביא

הפרחים עצמם הם בגוון של ירקרק-תכלכל, בשולי החצאית של רשת האופנה נפרטיטי שהיא חלק מקולקציית שמלות הערב של המותג המצטיין לצד גזרות נשיות ומחמיאות במידות נדיבות (40-54), ובשמלות מבדים קלילים ונעימים באקלים החם הממשיך ללוות אותנו גם לאור כל הסתיו. על הלקוחות שלהם אומרים בנפרטיטי שהן "נשים שלובשות נוכחות", ובטוח שהן לא כאלה המענות את עצמן בדיאטות הרזייה מזיקות.

 

את הירוק הסתווי ברשת H&M שהכריזה על שיתוף פעולה וראשון מסוגו עם בית הטקסטיל GP J BAKER מייצגת חולצה רחבה ומרשימה עם שרוולים אסופים אל פרק היד וכיווצים מלפנים לצד כפתורים בחזית. הרקע הוא ירוק אזוב ועליו יש הדפס עשיר של פרחים גדולים בגוון בורדו, ועלים בירוק בהיר יותר. טווח המחירים של קולקציית הסתיו הזו ב- H&Mהוא כ-60 עד 229 שקלים.

אופנה אייצ

אופנה אייצ' אמ וג'יפיג'בייקרצילום: הנס מוריץ

עליונית כפתורים בצבע חרדל מעל חצאית בירוק זית ועליה הדפס פרחים בלבן וכתום עמום, היא חלק מאופנת הסתיו החדשה של רשת חנויות ברשקה. הטרנד הזה מצהיר שאת בגדי העונה הבאה תכננו אצלו בדגש על נוחות ושימושיות, שבין היתר מאופיין בכיסים, רוכסנים וכפתורים, וחצאיות עם חגורה. טווח המחירים: כ-30 עד 499 שקלים.
 

מיכל נגרין

מיכל נגריןצילום: שוקה כהן

גם רשת סאק'ס (SACK'S) כבר השיקה בגדי סתיו ראשונים, ובין אלה לכדה את עיני חולצת כתונת מכופתרת, ארוכת שרוולים, עם שני כיסים גדולים בחזית, והדפס דמוי עלים בירוק עמום על רקע חום בהיר מאוד. עוד בקולקציה של סאק'ס חולצות עם וולנים בצעי אדמה וצהוב גמלים, הדפסים פרחוניים, סריגים המשלבים ירוק זית עם שחור ולבן עם נגיעת של רקמה, שמלות וחצאיות מתנפנפות מתחרה ובדים דקיקים, ושימוש בולט  במשי וצמר מרינה. בין היתר גם ירוק עז מתובל באדום, ובגדים מעור זמש דקיק ו"נופל". שני מחירים לדוגמה: חצאיות ב-496 עד 596 שקלים וחולצות ב-446 עד 696 שקלים. בסאק'ס ניתן למצוא גם נעליים, תיקים, תכשיטים וכובעים. מחיר הכובעים: 298 שקלים.

סאקס

סאקסצילום: שי יחזקאל