מוכנות לחנוכה? אלו התכשיטים שיאירו אתכן!

בקרוב ינחתו עלינו מסיבות חנוכה, ובמקביל זו גם עונת החתונות, וצריך להתלבש בהתאם. אבל התקציב לביגוד חגיגי מצומצם, אז מה עושים? משדכים לשמלה השחורה הקטנה שמשרתת אותנו בנאמנות כמה וכמה חורפים, תכשיט חדש שגונב את ההצגה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 19/11/18 09:00 יא בכסלו התשעט

מוכנות לחנוכה? אלו התכשיטים שיאירו אתכן!
צילום: יהלומי הבורסה

הוא ממש לא חייב להיות זהב ויהלומים, אבל כן רצוי שיספר סיפור או יהיה בולט. על תקן "גונבי ההצגה" יכולים לככב התכשיטים של המותג =Megemeria(מילה אמהרית שפירושה התחלה). זהו מותג ראשון מסוגו בארץ ובעולם שמתכננים ומבצעים בני העדה האתיופית בהדרכתו של בית הספר לצורפות ומפעל התכשיטים Yvel. 

את בית הספר הזה הקימו אורנה ואיציק לוי (YVEL הוא היפוך של שם המשפחה LEVY). איציק, שמשפחתו עלתה לישראל מארגנטינה לפני 50 שנה, רואה ביוזמה הזו שלו סגירת מעגל לכבוד כל מי שסייע לו כשהיה עולה חדש. ואורנה היא דור רביעי למשפחת התכשיטנים הירושלמים מוסאיוף.על חלק מהתכשיטים יש כיתוב באמהרית, על אחרים פסוקי תנ"ך, וסמלים יהודיים, והקולקציה כוללת שרשראות, עגילים, צמידים וטבעות עשויים מכסף או כסף מצופה זהב. טווח המחירים נע בין 129 ל-1190 שקלים וניתן למצוא את התכשיטים האלה בבוטיקים של YVEL.

שמע ישראל

שמע ישראלצילום: תכשיטים אתיופיים

תכשיטים עם סיפור יש גם לפנדורה (PANDORA) בקולקציה חורפית חדשה שהרעיון העיצובי שלה הוא שברי קרח ושלג. צמיגים וטבעות, תליונים ושרשראות עם אבני זרקון נוצצים, פנינים צחורות וחרוזי כסף סטרלינג, כדי להזכיר קרחונים גלקטיים, וגלידים של קרח מנצנצים באור הירח. כי אם אין בארץ חורף של ממש, לפחות שהתכשיטים יהיו קרירים וצוננים למראה. המחירים ההתחלתיים נעים בין 119 ל-285 שקלים. ניתן להשיג בחנויות ובאתר שלPANDORA , בחנויות ובאתר JACKIE-O ובחנויות תכשיטים מובחרות.

צילום: פנדורה

לא אוהבות קור? לכו אל הקוטב הנגדי, לצמיד הזהב של רשת מגנוליה הנקרא "שמש של תקווה" ומעוצב כמו שמש תלויה בקצה שרשרת. הוא עולה עד סוף נובמבר או עד גמר המלאי 49 שקלים וגם לו יש סיפור: ההכנסות ממכירתו ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. בנוסף, עד 24 בנובמבר החברה נותנת הנחה של 40% על תכשיטיה האחרים ב-84 סניפיה ובאתר שלה. אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אומרת על תכשיט השמש שהוא מסמל את היכולת להביא אור ותקווה ושכל מי שתענוד אותו מפיצה את המסר החשוב הזה. 

מגנוליה

מגנוליהצילום: סיון לוי

סטודיו עדיים מכל הלב ברמת גן פועל ללא כוונות רווח והכנסותיו מיועדים ליצירת מקומות פרנסה ותעסוקה לאנשים בשיקום נפשי. לקראת הסתיו השיקו שם קולקציה של תכשיטים בצורות מפותלות ומורכבות, מכסף, מתכות שונות ופלסטיק שקוף עם שיבוץ של אבנים וניצנוצים. המראה המפותל מסקרן ומושך את העין, וטווח המחירים מתחיל ב-50 שקלים ומטפס עד 2500. אנשי הסטודיו אומרים שהם מייצרים כל תכשיט בעותקים ספורים בלבד, כדי לשמור על הייחודיות של העונד אותם. יותר מזה, אפשר לבקש אצלם לעשות שינויים בתכשיט המוגמר לפי הטעם האישי, ללא תוספת תשלום.

עדיים מכל הלב

עדיים מכל הלבצילום: יוסי גמזו לטובה

אורטל בן דיין

אורטל בן דייןצילום: איליה מלינקוב

מן העגילים שהשיקה רשת האופנה גולברי לקראת חגיגות סוף השנה, קשה מאוד להתעלם: אבן כהה נוצצת במרכז וסביבה ערבסקות מתכת בצבע כסוף. הם עולים 100 שקלים ומהווים חלק מקולקציית ערב חגיגית שלמה של החברה, הכללת גם בגדים מבד מטאלי כסוף, שמלת פייטים, תיק קלאץ' כסוף ומגוון שלם של תכשיטים. 

עם הנצנוץ של אבני קריסטל קשה להתחרות, אלא אם את עונדת יהלומים, כלא הם עגילי הקריסטל של סברובסקי הנראים כמו מפל זוהר ומהווים חלק מקולקציה הנקראת Magnetized ואין ספק שהם מעניקים לכל הופעה אפקט מידי של "וואו". יש גם עגילים בצורת ירח מעוטר בקריסטלים כחולים ואפורים, בעיצוב פופ עדכני. טווח המחירים: 520-650 שקלים. ניתן להשיגם ברשת חנויות פלאנט.
אורטל בן דיין אוהבת עיצובים צבעוניים מאוד, גדולים ומושכים מבטים, כמו שרשראות מפרחי פלסטיק, ענקים לצוואר מעץ, ומחרוזות מרכיבים חד פעמיים שנראים כמו צבעי פסטל מחודדים. חייבים לראות כדי להבין ולהאמין. מתאים למי שלא מהססות לנסות משהו חדש. חפשו אותה בחנותה ברחוב הגדוד העברי בתל אביב ובאונליין.

התכשיטים של המעצבת שלומית אופיר עשויים סיליקון, חרוזי אבן, קריסטלים ופרנזים עם גימור של כסף ופליז מושחרים. היא שואבת השראה לדבריה משבטים אסקימוסים והם דמויי רקמות בגוונים של כחול קרח, אפור בהיר, לבן ושחור. היא מכנה אותם "ערפל ארקטי" (Arctic Mist). אחד הצמידים בקולקציית הסתיו החדשה משלב חרוזים שחורים ולבנים, צמר ארוג אפור ופס כתום. די בתכשיט אחד כזה כדי לשדר אמירה ולייתר תכשיטים נוספים. הרבה מתכשיטיה של אופיר מעוטרים במטבעות ושרשראות מרובות שכבות, והם עולים 880250 שקלים. ניתן להשיג בחנויות המעצבת ובאתר האינטרנט שלה. 

שלומית אופיר

שלומית אופירצילום: ולרי בלקינד

ובסוף בסוף, מי שיכולה להרשות לעצמה תכשיטים משובצים יהלומים, כמובן שתקטוף מבטים. במיוחד כשהם מעוצבים בסגנון עכשווי, כמו טבעת הזהב עם אבן החן החומה רבת הזוויות האחוזה משני צדדיה ביהלומים לבנים, של חברת יהלומי הבורסה, העולה 2450 שקלים. חברת יהלומי הבורסה השיקה קולקציה חדשה בשם דניאלה, בסגנון צעיר, הכוללת לצד אבני החן המוכרות כמו ספיר, טופז, אודם, אמטיסט וגו', גם יהלומי שחורים, והם משובצים בזהב שחור, אדום, לבן וצהוב. מאחר שאין פערי תיווך, המחירים בהחלט סבירים ומתחילים ב-970 שקלים לטבעת יהלום.


 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן