מה אתם נועלים בסתיו הקרוב?

הסתיו בפתח ואיתו הגשם הראשון אשר יכניס אותנו אט אט אל תוך החורף. ועל מנת שלא תמצאו עצמכם לא מוכנים, נעמי גוטקינד-גולן מביאה לכם את המקומות הכי שווים להתאבזר בהם לקראת העונה הקרה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 08/10/18 12:09 כט בתשרי התשעט

מה אתם נועלים בסתיו הקרוב?
ווישוז, צילום: ווישוז

התחלנו לומר בתפילה "מוריד הגשם", אבל אין אפילו ענן אפור אחד בשמיים? אז אני מזכירה את "כל הטורח בערב שבת, יאכל בשבת". כי אם אתם מאלה המתכוננים מראש לכל מצב, יודעים לתכנן תקציבים וקניות בזמן, ומגלים שאין לכם נעליים סגורות בארון לא רק רגע אחרי שיורד היורה, רשמו ביומן את התאריך 18.10.18, זה היום שבו יתקיים בפעם ה-20 במחסן 2 בנמל יפו, יריד הנעלים "שופוני". אפשר לשיר עליו את שיר המעלות על התמדה, על מקוריות, על כך שכל הדגמים שם הם "כחול לבן", כלומר עיצובים של אמנים ישראלים, חבל שאי אפשר לומר דבר דומה על המחירים. עבור נעליים שלפעמים גונבות את ההצגה מכל דבר אחר שתלבשו, כי הראש הישראלי באמת יצירתי להדהים, דורשים שם מחירים של מאות שקלים. מצד שני, רכישה כזו יכולה להפוך לשיחת היום לא רק בעזרת נשים בשבתות, אלא בכל התכנסות חברתית, ובעיקר כשתגיעו לשמחות משפחתיות כמו חתונה או בר מצווה, אז אולי זה משתלם. ועוד הערה: עבור דגמים מהשנה שעברה, שגם הם מקוריים מאוד, אפשר להשיג ביריד הזה עד 70 אחוזים הנחה, ויש דגמים שעולים אפילו רק 100 שקלים.

אחת אחת

אחת אחתצילום: גיא גלעד

גם בחנויות הנעלים האחרות, כבר מציעים דגמים של סתיו. ברשת קמדן אנד שוז למשל, יש סנוניות ראשונות מקולקציית ההנעלה הסתווית של מגפוני קרסול נמוכים בסגנון צ'לסי בשחור, חום, אפור וירוק עם רצועות ושרוכים (399-499 שקלים), ומתקיים מבצע של קבלת זוג נעלי קיץ 2018 במתנה, על קניית זוג מגפונים.

ברשת ההנעלה הגדולה WESHOES (לשעבר קרוקס אנד מור), ניתן לראות מגפיים ומגפונים, סניקרס ונעלי ערב לגברים ולנשים בטרנדים הבולטים של העונה, ולראשונה בתולדות המותג האוסטרלי בעל המראה הכפרי הטבעי, בלנדסטון, גם מגפי עקב נשיות. בקולקציית הילדים יש שם מגפונים ונעליים מטאליות בשילוב פאייטים וכוכבים. ובמותג האמריקאי המפורסם קרוקס, המככב בארץ משנת 2005, יש דגמים בכל צבעי הקשת וכל המידות.

צילום: ווישוז ילדים

 

מותג הפרייבט לייבל של הרשת, סבנטי ניין (SEVENTY NINE), מוכיח שנעלי ערב לנשים וגברים יכולים לשלב אופנתיות ונוחות, והמותג האקולוגי Natural world מוכיח שאפשרל ייצר נעליים נוחות על טהרת החומרים הממוחזרים. מותגים נוספים ב- WESHOESהם דזיגואל, ורבנאס, אינואובו, מוזס ורבים אחרים, אבל ראוי להדגיש במיוחד את דארקווד Darkwood)) עם נעליים מעור באיכות גבוהה וגימורים עדינים. טווח המחירים ברשת הזו: 90-650 שקלים.

רשת שעוקבת בשקדנות אחרי הטרנדים החדשים ומציגה אותה כמעט ראשונה בארץ, היא SCOOP שבקולקציית סתיו-חורף 2019 שלה שחלקה כבר מוצגת בחנויות יש נעלי בלרינה בצבעים כהים, מגפונים נמוכים על עקב, והרבה מאוד סניקרס. סולם הצבעים כולל שחור, אפור, כחול כהה, אפור עכבר, לבן, בורדו, חרדל וקאמל, אבל התוספת הבולטות הוא הצבע האדום.  

 99.90 שח נעלי סקופ חורף 19

99.90 שח נעלי סקופ חורף 19 צילום: עמירם בן ישי

 ספורטיף

ספורטיףצילום: לה קוק ספורטיף

סטיב מאדן לילדים ברשת אליטל

סטיב מאדן לילדים ברשת אליטלצילום: סטיב מאדן לילדים ברשת אליטל

עוד מגמות עכשוויות שראיתי בסקופ: מגף כמה שיותר מגושם עם סוליית טרקטור ושרוכים. נעליים אדומות, שעבר הזכרתי, שיכולות לשדרג בצורה מעולה את "השמלה השחורה הקטנה" בכל אירוע, ושימו לב: משבצות. בחורף הקרוב לא נוכל להימלט מהטרנד המשובץ, במעילים, חצאיות ועד נעלים. למשל נעלי סירה ונעלי עקב משובצות. טווח המחירים בסקופ נע בין כ-100 לכ-200 שקלים, וטווח המידות: 36-41.

צועדים בסתיו יריד שופוני סימון שחור צילום איליה מלינקוב

צועדים בסתיו יריד שופוני סימון שחור צילום איליה מלינקובצילום: איליה מלינקוב

אם אופנה על שם סלבס עושה לך את זה, אז רשת נעלי SHOW OFF ייבאה לארץ בלעדית קולקציית קפסולה של הזמרת וכוכבת הקולנוע ג'ניפר לופז, שחברה למותג נעליים היוקרה גאס. המהדורה המוגבלת כוללת חמישה דגמים בלבד. מדובר בנעלי עקב עם קשירה בקרסול או אבזם בקרסול ועיטור של פייטים. מיר הנעליים ברשת הזו נע בין כ-400 לכ-500 שקלים.

ברשת אליטל ראיתי את מגפי "סטיב מאדן" לבנות (מידות 22-35), במחיר מצבע של 99 שקלים, שהוא בתוקף עד 15 באוקטובר 2018. ואם הילדים זקוקים לסניקרס חדשים, ברשת גלי יש גם סניקרס גבוהות עם הדמויות של אלזה ואנה, ספיידרמן ועוד ב-80 עד 100 שקלים. סניקרס יפייפיות יש גם במותג לה קוק ספורטיף (Le coq sportif), שקולקציית הנעליים הסתוויות שלו כולל גוונים של כחול כהה, אפור וחום חזק, וניתן למצאו בחנויות נעליים מובחרות ברחבי הארץ.