מגפונים או סנדלים? מדריך הנעליים המלא לעונת המעבר

שוב הגיעה העונה בה לא יודעים מה לנעול בבוקר. זו סיבה מצוינת לעבור על כל הנעליים שיש לנו בארון, להחליט מה מתאים למבנה הרגל שלנו, מה ילך עם השמלה הקצרה, ומה עם חצאית המידי. אז מגפיים, נעלי סירה או סנדלים?

חדשות כיפה צפי שמחוני 08/11/17 14:55 יט בחשון התשעח

מגפונים או סנדלים? מדריך הנעליים המלא לעונת המעבר
נעליים לכל עונה , צילום: shutterstock

עונות המעבר: יום שמש יום גשם, יום חם יום קר… רק בעונות המעבר יש סיכוי שביום ראשון תנעלי סנדלים וביום שלישי בכלל תנעלי מגפיים. זה בהחלט הזמן לאוורר ולהשמיש את כל הנעליים שיש בארון .

אז איך נעשה זאת נכון? נתחיל מהתאמת הנעליים למבנה הרגל והגובה הכללי שלך.

בעלות רגלים דקיקות-

לבעלות הרגליים הדקיקות נעדיף שלא להעמיס על הרגל ולכן לא נבחר נעל כבדה, עבה וגסה הן בגזרתה והן בסוג החומרים שמהם עשויה הנעל, וזה בכדי לא להדגיש עוד יותר דקיקותן. את כל שאר זוגות הנעליים את מוזמנת לנעול בכיף.

סנדל מושלם של רומי קנטור

סנדל מושלם של רוני קנטור צילום: דרור בן נפתלי


בעלות רגליים עבות-

לבעלות הרגליים העבות מומלץ לנעול נעליים שנגמרות מתחת לקרסול כמו סניקרס, נעלי בובה וסירה שבזכות הפתח שלהן נותנות מראה ארוך לרגל.

בנוסף אפשר לנעול מגפיים ארוכים שעוברים את הברך. 

עדיף להימנע מלנעול מגפונים שמכסים את הקרסול, מכיוון שזה נותן מראה שמעבה ומקצר את הרגל. אם לבך חפץ במגפונים שהם קצת מעל הקרסול (שדרך אגב הם כבר תקופה ארוכה טרנד חם שממש הולך!), תוכלי לנעול אותם אם הם יהיו צמודים, וללבוש איתם גרביון אטום באותו צבע המגף. מדוע? ובכן, השילוב הזה נותן לנו אפקט המשכיות של הרגל שמשווה מראה ארוך.

לגבי סנדלים נעדיף סנדל עם רצועות רחבות ,עבות ואלכסוניות, ופחות קווים שיחתכו לנו את כף הרגל באמצע. כל הסנדלים עם הפס הדק באמצע יתאימו יותר לבעלות הרגליים הדקיקות.

ספרינג

ספרינג צילום: אלון ראובני


אחרי שהבנו איזו נעל מתאימה לגובה ולמבנה הרגל נעבור לאאוטפיט.

רבות אני נשאלת בסדנאות, או עם לקוחה בפגישה אישית, איך בוחרים את הנעל המדויקת לאאוטפיט?

ברור לכולנו שלא ננעל סניקרס לחתונה ונעלי עקב שפיץ גבוהות לאחר הצהריים בגינה עם הילדים. ובכל זאת כשיש מבחר סוגי הנעלה, ההתלבטות קיימת.

לשמלה קצרה/חצאית קצרה- 

כדאי לבחור בסנדלים ללא רצועות שחותכות את הרגל, כמו סנדלים עם רצועה מסביב לקרסול, מכיוון שהן חותכות את הרגל ומקצרות אותנו. אבל שוב, אם את ממש אוהבת את הסגנון בחרי בצבע בהיר שדומה לצבע הגוף שלך כך שהסנדל ישתלב עם הרגל והחיתוך פחות יורגש.

נעדיף לנעול נעליים עם מפתח ארוך כמו נעלי סירה, כדי לתת לרגל מראה ארוך, וכשקר, מגפונים (צמודים או לא, תלוי בעובי הרגל). אבל מה שכן, אם את נמוכה אל תוותרי על גרביון אטום בצבע המגף לקבלת מראה ההמשכיות והאורך.

לחצאית או שמלת מקסי-

כדי שלא תנקי את הרצפה ,בחרי בנעל עם עקב כלשהו, אפילו קטנטן. כמובן שאם את נמוכה עדיף שתלכי על עקב משמעותי. בחורף, מגפיים ארוכים יעשו טוב את העבודה, ובקיץ את בהחלט יכולה לבחור בין כל סוגי הנעליים השטוחות שיחמיאו לך.

חצאית מידי-

אין ספק שכבר כמה שנים המידי לגמרי חלק מתצוגות האופנה בבתי האופנה הגדולים, מה שמשפיע ישירות על הרשתות וגם אצלנו בארון.

מגפונים עם גרביים יהיו שיא השיק, אך זה בהחלט למתקדמות ואוהבות הסגנון.

נעלי  סירה יהיו טובות, ונעלי עקב גם כן, רק היזהרי לא לבחור נעל שתבגר את האאוטפיט.

נעלי הרצועה בקרסול בשילוב המידי הכי לא רצויות, הרי כבר אמרנו כמה שהן מקצרות את הרגל.. אז עוד עם מידי!? בכלל לא תישאר לנו רגל...

ושני הצבעים שישתלבו לך הכי טוב בכל אאוטפיט הם גוון העור וצבע שחור.

ספרינג

ספרינג צילום: אלון ראובני

ואחרי שחקרנו את הנעליים מכל כיוון, נותר לכן להיכנס לכל מקום ברגל ימין.

 

צפי שמחוני היא בוגרת שנקר במחלקות האופנה והסטיילינג, סטייליסטית אישית ומנחת סדנאות סטיילינג. מוזמנות לעקוב אחריה באינסטגרם ובפייסבוק "צפי שמחוני סטיילינג אישי וסדנאות". Zafis48@gmail.com ,054-8179099 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן