לא רק מבוגרים - גם ילדים לובשים שחור

השחור חדר לארון בגדי הילדים עם פרוץ שנות האלפיים ובשנים האחרונות – גם למלתחת התינוקות. אחרי דורות של ורוד לבנות ותכלת לבנים, והמרד נגד החותמת המגדרית באמצעות בגדים ירקרקים לילדי שני המינים כאחד, התבטאה המרדנות האופנתית בלגיטימציה של שחור לכל הגילאים, אפילו לילודים ויונקים. סקירה של קולקציות הסתיו החדשות ברשתות ובבוטיקים מגלה, שהצבע השחור ממשיך במסע הכיבושים הטרנדי שלו.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 22/10/18 16:05 יג בחשון התשעט

לא רק מבוגרים - גם ילדים לובשים שחור
קיווי, צילום: דניאל אליסטר

זה לא שאין גם צבעים אחרים, אפילו ורוד, אבל הנוכחות של השחור מושכת את העין וכובשת את תשומת הלב. ברשתות H&O, קרטרס אושקוש שהשיקו חליפות מעבר, חליפות פוטר ופיג'מות במבצע של קונים שלושה ומשלמים רק בעד אחד, במבצע קצר של ארבעה ימים, אפילו חולצה עליונית לבנה התקשטה באותיות שחורות גדולות של המילים "הלו קיטי". בהוניגמן קידס המבליטה את הטרנד המטאלי עם בדים מבריקים, חוטי לורקס מנצנצים, והרבה כסף, זהב ושחור, ומכריזה ששמלות מבריקות מתנופפות הן פריט חובה לבנות, משכה את עיני מערכת של חולצה שחורה וחצאית כסופה, לצד כמות נכבדה של חליפות בפסים, חולצות בפסים וסרטי פסים בחצאיות ושמלות. אגב, הוולאנים ממשיכים בשרוולים המתרחבים, בחולצות האריג וכסיומות בשמלות פוטר מודפסות. ועל הג'ינסים כמו תמיד יש אבנים ופנינים, רוכסני מתכת וקרעים.

h&o

h&oצילום: עידו לביא

קסטרו

קסטרוצילום: שי יחזקאל

הוניגמן קידס

הוניגמן קידסצילום: דניאל אליסטר

ברשת NAUTICA לתינוקות, ילדים ונוער, בחרתי בז'קט מרוכסן קצר מבד מבריק ועמיד בגשם, ובקולקציית סתיו 2018 של רשת המחירים הנמוכים סלקשיין, שיודעת לאמץ מהר את תכתיבי הטרנדים, למשל שמלות וחצאיות משובצות, שמלות וחולצות גינס עם ניטים, חדי קרן ופלמינגו על בגדי תינוקות, לבנים יש הרבה מכסי פוטר שחורים. אחד הפרטים היותר חביבים ברשת הזו הם משחקים של בדי רשת שקופים על בד טריקו.

פלמנגו

פלמנגוצילום: עדי גלבוע

שחור מהפנט מככב בשמלות ובחצאיות של בית האופנה פלמינגוקידס, (flamingokids), לצד הקפדה על גימורים וחורים מיוחדים. למשל בשמלה עתירת כיווצים וולנים. סגנון רוקיסטי בולט מבהיר את מקור ההשראה של קולקציית הסתיו הזו, שיש בה שילובים של קטיפה וטוויד עם כותנה, שרשראות כסף קטנות לעיטור, שמלות פייטים ועוד. השמלות כאן עולות 159-239 שקלים. ניתן להשיג באתר המותג.
גם במותג אופנת הילדים KIWI יש שמלות לפעוטות בשחור, כולל חצאיות מבד שקוף על בד אטום, ושמלה בשני גוונים של שחור משני סוגי בד. עד סוף אוקטובר יש בקיווי מבצע של חולצות טי ומכנסי מעבר במחיר התחלתי של כ-20 שקלים. 

סולוג

סולוגצילום: טל טרי

סולוג

סולוגצילום: נעם כהן

ברשת סולוג המבחר השחור עשיר וכולל שמלה שחורה כליל שנראית מושלם במיוחד על ילדות בהירות וג'ינג'יות, וחצאיות של בד שקוף על בד אטום, ומעצבי קסטרו יצרו קולקציית ספורט בשם אקטיב, לכל הגילאים ולשני המינים, שבמבחר השחור שלה יש קפוצ'ון שחור מרוכסן עם כוכבים לבנים על השרוולים. הבגדים מתאימים לריצה, רכיבת אופניים וכל פעילות אקטיבית אחרת והם כוללים קפוצ'ונים, פוטורים מכנסי טייץ ושמלות עם הדפס כוכבים. חלק גדול מהבגדים מציגים את שילוב הצבעים המסורתי בספורט, של כחול, אדום ולבן, אבל אליהם מצטרף באופן בולט גם השחור. הדגשים נוספים: שילוב בין בדי רשת ובדים אטומים, הדפסים מחזירי אור, כיסים עם רוכסנים. המידות לילדים מתאימות לגילאי 4-6 וטווח המחירים נע בין כ-50 לכ-130 שקלים.