מעצבת סיפורים "הלוואי שהיו יודעים כמה המקצוע הזה קשה": מעצבת "בת שבע דהן מינימי" בראיון מיוחד

יוצרת מותג האופנה הצנועה שמיועד לאמהות וילדות מספרת איך נראה יום העבודה שלה, למה צריך להילחם ולהתאמץ כל כך כדי לשרוד בתחום האופנה, וגם, מה הבגד שהיא לעולם לא תלבש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/04/22 09:42 ו בניסן התשפב

"הלוואי שהיו יודעים כמה המקצוע הזה קשה": מעצבת "בת שבע דהן מינימי" בראיון מיוחד
בת שבע , צילום: לבנה דהמאן

הכירו את בת שבע דהן, בת 27, נשואה באושר ואמא לחובב וטל. גרה ביישוב נווה ארז במועצה אזורית מטה בנימין ובשנת 2013 התחילה ללמוד עיצוב אופנה. לפני שנתיים הקימה מותג לאופנת מינימי צנועה ויצרה את הקולקציה הראשונה שלה, אותה תפרה לגמרי בעצמה. כל הקולקציה בנויה משמלות תואמות לנשים וילדות. הלקוחות מספרות שעוצרים אותן ברחוב ולא מפסיקים להחמיא להן על הרעיון הקסום, להלביש את האם והבת בדיוק אותו הדבר.  

פריט חובה שיש לך בארון?

שמלה  מחמיאה עם חתך במותן. לא משנה אם אני עולה במשקל או יורדת, תמיד אני מרגישה איתה בנוח.

הבגד שלעולם לא תלבשי?

בד עור.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

בקולקציה הראשונה שלי  קניתי כמויות של בדים לפני שהייתי אצל הגזרן. הוא בדרך כלל עושה פריסה של הגזרות על מפה ואז אומר כמה מטר צריך לפי הכמות של השמלות שהמעצבת רוצה. אני לא ידעתי שככה זה עובד וחישבתי לבד. קניתי כמות של גלילים (כל גליל בערך 40/50 מטר) ואז אמרתי למתפרה שתתפור לי בכל הכמות של הבד, מה שגרם לכמויות של שמלות. אבל, ברוך ה' הייתה לי הצלחה מסחררת וכל הדגמים נמכרו, מלבד דגם אחד, שנשאר לי ממנו ממש שמלות מועטות לילדה. 

צילום: נעמה ארוש

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אני משתדלת לאהוב בעצמי הכול. מבחינת מראה חיצוני אין אישה מושלמת, יש אישה שלמה. אני מקבלת את השינויים שהגוף שלי עבר ויעבור, ומבינה שהביטחון העצמי והפנימי שלך יותר חשוב מהמראה החיצוני. מבחינת פנימיות אני משתדלת להיות טובה, לחשוב חיובי ולראות את הטוב באחר. 
אני יודעת שמילה אחת טובה יכולה לשנות את כל היום אז מפרגנת בכיף. 

איך נראה יום העבודה שלך?

קמה בבוקר, מתארגנת ומארגנת את הילדים למוסדות. פעמיים או שלוש בשבוע אני עובדת מהסטודיו בירושלים ובשאר הימים יש לי עובדת. בעיקר אני עובדת עם רשימת מטלות שאני מכינה לילה קודם, כי יש כל כך הרבה עבודה עד שלפעמים אני מפחדת לשכוח. עוברת על המיילים והווטסאפ. אחרי שסיימתי אני עוברת לאתר ומדפיסה את ההזמנות. בין השאר מטפלת באריזות, יוצרת קשר עם ספקים, עוברת על המלאי ומארגנת את הלו"ז למחר. 

צילום: נעמה ארוש

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

אין מספיק הערכה אלי או אל חברותי למקצוע. אנשים חושבים שאם הם יכולים להזמין בחו"ל בגדים זולים, אז כל המעצבות חייבות גם ליישר קו מול המחירים האלה, ואם לא, חושבים שהן מרוויחות מיליונים. פעם אפילו שמעתי קריאה לחרם על מעצבות בגלל מחירים יקרים. הלוואי שאנשים היו יודעים כמה המקצוע הזה קשה, כמה מתחרים יש לנו בשוק כל הזמן, כמה צריך להילחם כדי לשרוד, להמציא את עצמך כל פעם מחדש. אני מאוד מפרגנת לחברותי למקצוע ואפילו מעדיפה לקנות ממעצבות, ושמחה שיש כל כך הרבה שפע של בגדים ומחירים, זה עושה לי טוב בלב. אנחנו עובדות ימים ולילות, חושבות על בדים גם מתוך שינה ויש המון מעצבות שנעלמות מהשוק אחרי זמן מסוים. 

איך בחרת את שם המותג?

המותג על שמי כי אני מביאה את עצמי. אני עושה את זה כי אני באמת אוהבת להתעסק באופנת מינימי. היא מרגשת אותי באופן מיוחד.