הטרנדים החמים בעולם התכשיטים

תכשיטים מתקשרים לחגים מאז ומעולם. בעצם מאז הנחו חז"ל את הבעלים, ויש על כך הוראה בשולחן-ערוך, לשמח את רעיותיהם בעדי זהב לקראת כל חג. בימינו, כשרוב הנשים עצמאיות כלכלית, הן יכולות לשמח את עצמן בתחום הזה גם לבדן!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/08/18 13:37 א באלול התשעח

הטרנדים החמים בעולם התכשיטים
צבאן טרנד סמל האינסוף, צילום: צבאן

מאפיין נוסף של התקופה הוא הקשר בין אופנות מתחלפות - ותכשיטים. עם כל הכבוד ליהלומים, זהב וכסף, ויש כבוד, תכשיט עכשווי אמור לשקף את הטרנד הנחשב לאין, או מוטיב יצירתי מקורי. לקראת חגי תשרי משיקות חנויות התכשיטים קולקציות חדשות, ובאמצעותן ניתן לעמוד על הסגנונות והחומרים הנחשבים ל"נכונים". הסטייליסטית סנדרה רינגלר, פרזנטורית של רשת השעונים ותכשיטי היוקרה אימפרס, מתמצתת כך את חמשת הטרנדים הלוהטים לדעתה, בענף תכשיטי הזהב המשובצים יהלומים לשנת 2019: כוכבים, לבבות, הסמל המתמטי לאינסוף ופרפרים.  

והיא מפרטת: המגמה של שימוש באלמנטים מן הטבע רווחת בכל העולם העיצוב, שכן הם אוניברסליים ולא מזוהים עם תרבות או צורת חיים מסוימת. מכאן כוכבים ופרפרים בצורת צמידים, שרשראות, טבעות ועגילים. הלב  הוא טרנד רומנטי שאינו חולף והשנה ניתן לראות תכשיטי לבבות כל השנה ולא רק בט"ו באב. סימן האינסוף שמקורו במדעי המתמטיקה והפילוסופיה הפך בשנים האחרונות לטרנדי מאוד בעולם התכשיטים בעיקר בעגילים וצמידים.  

פדני

פדניצילום: אורי לבני

רינגלר, שעיצבה את הקולקציה החדשה של אימפרס ממליצה רק לבעלות עור בהיר לבחור בתכשיטי זהב צהוב כי לא לכל אחת הצבע הזה מתאים. שילוב של חליפה לבנה עם שרשרת בולטת, עגילים נופלים או טבעת זוהרת, הוא בעיניה ההופעה החגיגית האולטימטיבית. למי שתסרוקתה אסופה, יתאימו עגילים דומיננטיים, אחרת עליהם להיות עדינים וקטנים. וכמובן, היא מסכמת, יהלומים הם צבע ניטראלי ולכן מתאימים לכל צבע ולכל מרקם. הלוואי שהיו מתאימים גם לכל חשבון בנק...

תפוח בדבש מככב על שולחן הראשון בחגי תשרי, ראש השנה, ואם דבש, אז דבורים. מותג תכשיטי הקריסטל סוורובסקי לפלאנט לקח את הרעיון אל המימוש ההגיוני שלו, והשיק קולקציה בשם  ליזבל עם עם תליון דבורה בזהב, וצמיד מגנט תואם. 310-650 שקלים.

צילום: סברובסקי

צילום: אימפרס

בקולקציה החדשה של תכשיטי PANDORA בולט מוטיב העיגול המסתובב דמוי כתר, עם הלוגו של המותג, ויש גם סדרת צ'ארמס של אותיות אנגליות. 139-695 שקלים.

צילום: פנדורה

גם רשת התכשיטים הבינלאומית מגנוליה כבר השיקה תכשיטים לקראת ראש השנה, ואצלה הם עשויים בקווים גיאומטריים, הרמוניים ונקיים בעבודת יד עם ציפוי זהב. בין היתר טבעות גדולות ועגילים תלויים מתנועעים. 189-599 שקלים.

 מגנוליה- גיאומטריה מודרניסטית

מגנוליה- גיאומטריה מודרניסטיתצילום: סיון לוי

ברשת פדני שילבו לראשונה בעולם תכשיטי היוקרה קרמיקה (סרמיק), עם זהב ויהלומים. למשל פרחי סיגלית מקרמיקה שחורה (הפרח מורכב מארבעה עלי כותרת, כשאחד מהם הפוך ומופנה כלפי מעלה באסימטריה שהופכת אותו לייחודי ושונה), עם שרשרת זהב לבן או זהב אדום 18 קארט ושיבוץ יהלומים. בקולקציה הזו יש גם טבעות, עגילים צמודים ונופלים ועוד. החל מ-2,360 שקלים.

ואם מותגי יוקרה, חברת BLOOM מחדשת עם תכשיטים בצורת עיגול, אולי הצורה הגאומטרית הקלאסית ביותר. למשל שני עיגולים מזהב בצבעים שונים, שגם משובצים ביהלומים בצבעים שונים, והם מחוברים ביניהם ומשובצים ביהלומים. המחיר החל מ-2,500 שקלים. ולמותג הזה יש גם טבעות דקות בעיצובי זיגזג או צורת חץ, מזהב לבן, צהוב או ורוד, עם יהלומים, הניתנות לענידה על כל אצבע בנפרד, החל מ-1400 שקלים לטבעת.

צילום: בלום

 

את הסיור בין הקולקציות הראשונות שהושקו לקראת ראש השנה אני מסיימת ברשת תכשיטי צבאן העשויים גם הם מזהב ויהלומים, ביניהם צמידי טניס ועגילי יהלום צמודים לאוזן בסגנונות קלאסיים בטווח מחירים של 890-5590 שקלים.