מעצבת סיפורים "הטעות הראשונה הייתה לפחד": מעצבת הכיפות "רישא" בראיון מיוחד

מעצבת מותג הכיפות מספרת מה הפריט שלא יוצא מהסטודיו, מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו, וגם, איך נראה יום העבודה שלה

שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/05/22 11:50 יח באייר התשפב

"הטעות הראשונה הייתה לפחד": מעצבת הכיפות "רישא" בראיון מיוחד
צילום: חנוך מלמד

כבר התרגלנו שהמדור מארח מעצבות מטפחות למיניהן, אבל הגיע הזמן להיזכר גם בכיסוי הראש של המין הגברי. הכירו את אור יום טוב, היא בת 33 וגרה בעכו. לפני שנתיים היא הקימה את העסק לעיצוב כיפות, "רישא כיפות דור 3.0". 

פריט חובה שיש לך בסטודיו?
מסרגה.

הכיפה שלעולם לא תעצבי?

כל עיצוב שישמח את מי שחובש את הכיפה הוא פוטנציאל מבחינתי. מן הסתם, עיצובים שיש בהם אלמנט פוגעני או שלא מתאים לרוח המוצר ומה שהוא מסמל, לא יעבור אצלי.

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

הטעות הראשונה הייתה לפחד. כל כך פחדתי, מהעתקות, מהישרדות כלכלית, מתגובות. הפחד מצמצם וחוסם. זה גרם לי להתמהמה בפריצה עם העסק, ולגדול. 
היום, כשאני מקבלת כל כך הרבה פידבקים טובים, אני תמיד חושבת איך הפחד מנע מכל האנשים האלו את ההנאה והייחודיות של להסתובב עם כיפה בסטייל על הראש. לא חבל?

צילום: חנוך מלמד

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אוהבת את הנועזות, הדבקות להוציא לפועל חלומות, ככל שיהיו.

איך נראה יום העבודה שלך?

אני העובדת היחידה בעסק אז מחלקת את הזמן קצת בין שיווק, קבלת פניות, הרבה מאד ייצור, שירות לקוחות וחוזר חלילה. 

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

אומרים שאל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו.." ובהקשר שלנו- מי שלא היה עצמאי (רוב האנשים), פשוט לא יודע מה זה. נקודה. כשנכנסתי לזה גיליתי שיש פשוט יקום מקביל. הלקוח רואה את התוצר הסופי בלבד. הוא לא יודע כמה גלגולים ועלויות ובירוקטיה יש בשטח של עצמאי.

צילום: חנוך מלמד

איך בחרת את שם המותג?

זה החלק הכי כיף. ישבנו בארוחת שבת כל המשפחה ופשוט זרקנו מלא שמות לאוויר. כמובן שהיה שלב שאיבדנו את זה, והתחילו הצעות מצחיקות למות. כשהציעו את רישא ידעתי שזה זה. נשמע מותג. רישא זה בארמית ראש וגם התחלה.

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר