געגועים לילדי הפרחים

אופנת משקפי השמש העונה שואבת השראה משנות ה-60 וה-70, עם קריצה לימי הדיסקו העליזה ומסגרות עבות וצבעוניות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 05/07/17 10:11 יא בתמוז התשעז

געגועים לילדי הפרחים
משקפי שמש, צילום: shutterstock

תהפוכות האופנה החזירו אותנו בעשור האחרון אל שנות ה-60 וה-70, עידן "ילדי הפרחים" בלבוש ובשיער. בשבוע שעבר, עם השקת קולקציית משקפי השמש של רשת אירוקה לקיץ 2017, שגולת הכותרת שלה הם המשקפיים של המותג גוצ'י, התברר שגם המשקפיים מצטרפים לאופנת שנות ה-60. המוביל הראשי של הזרם הזה הוא מעצב העל אלסנדרו מיקלה. עיצוביו של מיקלה, שנחשב לגאון בתחומו, מזכירים את ימי הדיסקו עתירי הנצנצים ואת הטרנד הפרחוני של "ילדי הפרחים". באירוע ההשקה שנערך בקניון גינדי תל אביב, התברר מהלך נוסף המאפיין את העשור האחרון: חברות הענק של משקפי השמש עוברות ממיקור חוץ לייצור עצמי כולל העסקה ישירה של מעצבי בית מפורסמים. בגוצ'י זה אומר  מסגרות ועדשות גדולות וחזקות, כמו בשנות השבעים, ראשי תיבות ממתכת של שם החברה, GG, על המוטות, ושיבוץ נצנצים.

גוצ

גוצ'י צילום: אסף לוי

בין הדגמים הבולטים הנוספים בקולקציה הזו חוזרים "משקפי טייסים" בחצי מסגרת, ועדשות מראה או עדשות עם הדפס צבעוני של גולגלות. ויש מסגרות שסיומת אחת המוטות שלהן היא ירוקה והשנייה אדומה ועליה דמות דבורה המאפיינת את המותג. והכי מעניין – מסגרת מתכת דקה עם גשר אף כפול, סמל ה-GG על הזרועות ואלמנט הדבורה בקצוות. 800-1500 שקלים.

גוצ

גוצ'י צילום: אסף לוי

אירוקה (שטווח המחירים של ההיצע שלה נע בין 99 ל-1999 שקלים), מייבאת מותגים רבים, כך ניתן לעמוד בסניפיה על טרנדים נוספים. למשל, משקפי השמש החדשים של בית האופנה אלכסנדר מקווין המשלבים ניטים על המסגרת ועדשות צבעוניות, מסגרות בגוונים של חום דבש עם עדשות ירוקות. משקפיים של המותג MCQ  (גם הוא מבית אלכסנדר מקווין), עם מסגרת חתולית מנומרת, עדשות מראה כחולות עגולות ומוטות שקופים.  ואילו המותג רוברטו קוואלי מציע מסגרת חדשנית משני חלקים המשתלבים יחד למראה חתולי.

משקפי גולגלות

משקפי גולגלות צילום: ערן תורג'מן

הפתעה בתחום משקפי השמש מזומנת גם למי שנכנס לרשת חנויות השעונים סווטש: קולקציית קפסולה של משקפי שמש לקיץ  שעוצבה על בסיס הרעיון של "אופנה בהתאמה אישית", או בשמה המקוצר- "אופנה מודולרית". קונים מסגרת אחת, והיא כוללת אופציה לכמה עיצובים. יש בכך חסכון כלכלי כמובן, כי באמצעות משקף בצבע אחד + קליפס בצבע שני, ניתן להתאים את המשקפיים לצבעים שונים במלתחה. פתרון עבור התדירות בה הטרנדים בעולם האופנה מתחלפים. בקולקציה המודולרית של סווטש יש מסגרות עגולות, מרובעות וחתוליות, שניתן להרכיב עליהן עדשות בצבעים מגוונים. המחיר: 347-508 שקלים

סווטצ

סווטש צילום: יח"צ