אז מה לובשים לחגים? בגדים לבנים!

הצבע הלבן לא מככב באופנת חורף 2018 וממש לא באופנת סתיו-חורף 2018 ו-2019. מי שמחפשת חולצה או שמלה לבנות לראש השנה ויום כיפור צריכה לכתת רגליים בין הרבה רשתות ובוטיקים או לתת לאצבעות ללכת במקומה בין הרבה אתרים באינטרנט, כדי למצוא את מבוקשה. מצד שני, בתי אופנה המודעים לביקוש העונתי של בגדים לבנים, כוללים בכל זאת כמה פריטים צחורים בקולקציות החדשות שלהם, ודוגמאות אחדות ליקטתי ואני מציגה כאן.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 16/09/18 12:00 ז בתשרי התשעט

אז מה לובשים לחגים? בגדים לבנים!
פוקס בייבי, צילום: גיא כושי וירין פיין

אגב, בחנויות של בגדי תינוקות ובנות, הסיפור קל יותר ויש היצע די עשיר. וכשמדובר בבנים וגברים, עדיין מככבות חולצות כתונת לבנות לצד הצבעוניות הטרנדיות יותר.

אז הנה מה שמצאתי. בתצוגה האחרונה בקיסריה של גולברי, לציון ארבעים שנה להקמת הרשת, לצד שמלות שיפון ארוכות ועליוניות מעטפת, רבות מהן בשילוב לייקה, בלט להפתיע המראה הלבן. בין היתר חולצות לבנות מכופתרות קלאסיות, שמלות לבנות, ז'קטים ומעילי פוך באורכים שונים ואפילו תיקים לבנים. ואם לא לבן לגמרי, נראתה שם גם שמלה שחורה מנוקדת בלבן, וחולצת פסים בשחור ולבן. מאחר שהשחור הנצחי נשאר בעל נוכחות גדולה בקולקציה, מציעים בגולברי ללבוש ז'ק לבן מעל שמלה שחור להופעת חג מרשימה, ולשלב צעיף משובץ בשחור ולבן, שגם הוא כלול בהיצע של הרשת.

 גולברי

גולברי צילום: מיכאל טופיול

לא אתייחס לדומיננטיות של הכחול העמוק שנראה על מסלול התצוגה, כי זה לא הנושא שלנו היום, אבל כן ראוי לספר שהמחירים בגולברי סבירים ואפשר למצוא שם שמלות החל מכ-200 שקלים, חולצות וחצאיות החל מכ-100 שקלים.

רשת רנואר לא ראיתי בגדים בלבן חלק, אבל אי אפשר היה להתעלם שם משמלת מקסי מבד רך מודפסת לכל אורכה בפרחי על רקע לבן. מפתח צוואר גבוה, שרוולים תפוחים ארוכים, מראה המזכיר את לבוש הנשים בתחילת המאה העשרים. הופעה שתקטוף את כל המבטים בעזרת הנשים בבית הכנסת, באחריות. גם טווח המחירים סביר ומטפס עד מקסימום כ-350 שקלים. והמידות נעות בין 32 ל-46.

רנואר

רנוארצילום: אלעד חיזקי

מותג האופנה שעשה בחודש האחרון עליה לישראל RESERVED וזכה לכינוי "זארה הפולנית" השיק קולקציה המתאימה לחגים ולבית הכנסת עם שמלות באורך מידי, שמלות מעיל ארוכות, צווארוני גולף, או צווארון עניבה ובתוך פלטת הצבעים המשלבת חרדל, ירוק בקבוק, כחול עמוק, סגול כהה,  צהוב דהוי, קינמון, חום כהה ועוד, מצאתי גם חולצת כתונת לבנה עם שרוולים רחבים הנאספים אל חפתים רחבים. כמה פשוטה ככה קלאסית ומזכירה את החולצות של סבתותינו. המחיר ההתחלתי של חולצות האריז בריזרבד הוא כ-60 שקלים. המידות מטפסות עד אקסטרא-לארג' וניתן להשיג בחנות של המותג בקניון איילון ברמת גן.

ריזרברד

ריזרברד צילום: ריזרברד

ואם מדברים על חולצות סבתא, במותג SABINA MUSÁYEV (חנות הדגל היא בשוק הפשפשים ביפו אבל יש גם אתר), יש חולצות לבנות עם שרוולים תפוחים, לבבית מחוררת, צווארון גבוה מסולסל, רטרו מעורר געגעועים. וגם שמלות לבנות מבדי שיפון, סאטן, וקרפ. הרבה מהבגדים מודפסים בפרחים על רקע בהיר, אבל את לבי כבשו החולצות הרומנטיות הלבנות. הן עולות 390-670 שקלים.

 סבינה מוסייב

סבינה מוסייבצילום: שי יחזקאל

עוד חולצה לבנה שמסוגלת להעלות אפילו לחלוחית בעיני מי שמתגעגעת לסבתא שלה, היא זו מיכל נגרין, עם תחרה בכתפיים, שרוולי שלושת רבעי בפסים לבנים שקופים ואטומים לסירוגין, ופרחים רק בצדדים. נגרין מודה שהיא שבויה של קסמי העולם הישן ומנסה להפגיש אותו עם העולם החדש. בין היתר יש לה חליפת שני חלקים מבד קטיפה שחלקה העילון חולצת מעטפת עם חגורת קשירה (מי אמרה רטרו ולא קיבלה), חצאית קפלים מסאטן, חולצות שיפון מכופתרות ועוד. המידות מתחילות באקסרא-סמול ומטפסות עד XXL. המחירים נעים בין 399 ל-2990 שקלים. ניתן להשיג ברשת חנויות מיכל נגרין ברחבי הארץ ובחנות האונליין.

מיכל נגרין

מיכל נגרין צילום: דודי חסון

ברשת חנויות מותג האופנה הבינלאומי NAUTICA ראיתי שמלה לבנה שחלקה העליון דמוי כתונת, מכופתר, ועם שרוולי שלושה רבעים, החלק התחתון חצאית כיווצים ובמותניים חגורת שרוכים רב גונית. סגנון לבן המתאים לצעירות. המחיר ההתחלתי של השמלות: 369 שקלים. ניתן להשיג גם ברשת אמפוריום.

נאוטיקה

נאוטיקהצילום: נאוטיקה

כשהתקציב מצומצם וצריך להלביש משפחה ברוכת ילדים, כתובת הגיוניות ביותר היא רשת סלקשיין שמחיריה ממש נמוכים. ראיתי שם שמלת ילדות לבנה וחמודה שחצאיתה תחרה סינטטית מעל בטנה אטומה ב-36 שקלים. מה צריך יותר מזה כדי להשתכנע. יש גם בגדי יום יום לגברים, ילדים ונוער, וטווח מחירים הנע בין כ-20 לכ-80 שקלים.

במלתחת התינוקות והטף, כאמור, הצבע הלבן שכיח. מי שרוצה להלביש תינוק בגיל של כמה חודשים בכתונת מכופתרת עם צווארון מחודד בסגנון סופר גברי, תמצא ברשתות קרטרס ואושקוש אוברול שחלקו העליון חולצת כתונת והחלק התחתון קצר, מכווץ, ומתאים לחיתולים. הפטנט הזה מופיע גם ברשת שילב, עם אוברול שחלקו העליון הוא חולצת טי.

צילום: קרטרס

 

בארון הבנות של קרטרס יש גם שמלות לבנות בשילוב חלקים מג'ינס, שמלות "מסתובבות" בהדפס פרחים, שמלת קטיפה  ורודה, שמלת ג'קארד זהב, סרפנים מקורדרוי דק ועוד. באושקוש יש גם לבנים חולצות מכופתרות בלבן עם ג'ינס. השמלות החל מכ-130 שקלים. החולצות המכופתרות החל מכ-90 שקלים.

ברשת FOX BABY המיועדת לגילאי 0-3 קשה שלא ליפול בשבייה של שמלה לבנה עם סרט שחור בצווארון, שרוולי מרפק מתרחבים שכמו החצאית מסתיימים בוולנים, והדפס צבעוני קטן. יש שם שמלות לבנות בשילוב תחרה אנגלית, חצאיות טול עם וולנים ושמלות פליסה בצבע זהב.  מחיר השמלות מתחיל בכ-90 שקלים.

גם שילב מיועדת לתינוקות מגיל אפס ועד שנתיים, וכאן מצאתי מערכת מעניינת של שמלה לבנה עם חצאית מתרחבת ועליה נקודות זהב, ווסט לבן מפרווה מלאכותית עם בטנה פרחונית, לערב קריר מזדמן בעונת החגים. החולצות במידות המתאימות לשנתיים עד גיל חמש עולות בשילב כ-17 שקלים.

שילב

שילב צילום: דן לרנר