אזהרת טרנד: אמא ובת מתלבשות זהה לביה"כ

לקראת החג גם הקטנות זקוקות לבגדים חדשים, ונראה שהאופנה היא ליצור קולקציות לילדות שמשתמשות באלמנטים מאופנת הנשים: שחור, גינס, הדפסים צבאיים ועוד

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 18/09/17 16:41 כז באלול התשעז

אזהרת טרנד: אמא ובת מתלבשות זהה לביה"כ
אופנת ילדות, צילום: shutterstock

במאות קודמות, ילדים נחשבו למבוגרים קטנים ונדרשו לעבוד מגיל צעיר, נענשו בחומרה על אי ציות והקפידו על נימוסים והליכות, אבל הולבשו אחרת מהגדולים (שמלות קצרות יותר, מכנסיים עד הברכיים).ואילו בימינו, בהם הילדות התארכה לאין סוף ("הילד בן שלושים"), מלבישים ילדים כמו מבוגרים. 
זה לא חדש. זהו טרנד הקיים כבר כמה עשורים, ועם זאת, בשנים האחרונות הוא מתעצם והולך. כשמבוגרים מתלבשים כמו פנקיסטים בשחור עם ניטים, גם לתינוקות יש בגדים שחורים. כשמבוגרות לובשות גלביות בסגנון אתני פופולרי, גם לילדות יש גלביות. וכשנשים מגיעות לתפילה לבית הכנסת בחגים לאו דווקא בלבן, גם עבור בנותיהן אפשר למצוא בחנויות שמלות חג באפור ושחור. מלבישים אותן כמו נשים קטנות, ומבינים אותן גם כשהן מורחות לק על הציפורניים בגיל הגן. 
מצד שני, אגב, המבוגרות נדרשות "להתיילד", ובאופנת סתיו-חורף 2017-2018 חוזרים אל הוורוד במלתחת הנשים.

גם ערב חגי תשרי תשע"ח, אין בעיה למצוא על הקולבים את הצבע השחור במחלקת הילדים. בקולקציה החדשה של המותג אמריקן איגל KIDS, בגדי הבנות עוצבו בהשראת הבלט-פאנק, בצבעוניות שחורה ואפורה כולל שמלות עם תחרות, סריגת קרושה, חצאיות סאטן וקטיפה, ושמלות דו שכבתיות בהן השכבה העליונה שקופה. המחירים נוחים והמחיר ההתחלתי של השמלות הוא כ-70 שקלים.

אמריקן איגל

אמריקן איגל צילום: גיא כושי ויריב פיין

השילוב בין אטום לשקוף מופיע גם ברשת Golf & Kids עם שמלות וחצאיות טול וקטיפה, שמלות רשת, חיתוכי לייזר ופייטים. וגם עליוניות לורקס, סריגי "אובר סייז", ונגיעות של בדים מנומרים. בדים מבריקים, מסוג ויניל, חזרו למלתחת הגדולות, ובגזרת הצבעים שולטים הירוק והבורדו, לכן, גם בגולף קידס יש חצאית עם דפוס פויל מבריק, בגדים בירוק זית או כתמי הסוואה צבאיים, בגדים בצבע ובורדו והרבה אפור ושחור. לבנים, שגם עבורם צריך לרכוש בגדים חדשים לסתיו, יש בגולף קידס ירוק זית ומראה של רוקיסט או חייל אמריקאי משוחרר.
אפילו לתינוקות יש בגולף בייבי שמלות וטייצים שחורים, טייצים דמויי עור.

אם או סבתא שאוהבת להסתובב בגלביה נוחה ורחבה, תמצא ברשת גלביה (בקניון ארנה הרצליה, גינדי תל אביב) ובאתר גלביה. קום גם גלביה מפוארת ורקומה לילדות בטווח גילאים של 5-12 העולה 349 שקלים.

גלביה

גלביה צילום: אלכס ליפקין

מותג האופנה האמריקאי THE CHILDREN'S PLACE  כולל בקולקציית הסתיו לילדים את כל טרנדים המובילים לילדים מגיל אפס כולל ז'קט ג'ינס, וסולם צבעים של ורוד, כחול, בורדו וסגול.
להשלמת המראה יש שם גם נעליים ואביזרי שיער תואמים לכל שמלה. לתינוקות, שהצבעוניות השולטת בקולקציה שלהם היא עדיין פסטל רך ופרחוניות עדינה, השמלות עולות החל מכ-60 שקלים. לילדות גדולות יותר, החל מכ-80 שקלים. 

דה צ

דה צ'ילדרנס פלייס צילום: יח"צ

קיווי הוא מותג ילדים המתבלט מזה שנים בטעם אישי מעולה המכוון להלביש פעוטות מגיל אפס ועד 3 כמו נסיכות קטנות עם תחרה וטול, פליסה והדפסי זהב וכסף. אבל גם בגילאים האלה לא מוותרים על טרנדיות. ומערכת בגדים מקסימה  במיוחד משלבת שחור עם ורוד. טווח מחירי השמלות בקיווי: כ-40 עד כ-140 שקלים.
תינוקות שזה עתה נולדו (New born), גם הם כמובן (ליתר דיוק אימותיהם), מתלבשים אופנתית לחגים. וזה אומר בין היתר דפוסים גאומטריים של לבבות וכוכבים וצבעי אפור. 

קיווי

קיווי צילום: דניאל אליסטר

MANGO KIDS מתכתבת כמובן עם עולם האופנה של הנשים. כאן הכינו לפאשניסטית הקטנה חולצות עם שרוולים תפוחים, בדי קטיפה, חצאיות טול, רקמות פייטים, שמלות ויסקוזה, צבעוניות הכוללת אפור ושחור, ורוד ובורדו, אבל גם כחול וחרדל. ובמחלקת הג'ינס – חולצות מכופתרות וחצאיות. טווח מחירי השמלות: כ-80 עד כ-170 שקלים. ברשת מנגו קידס אפשר למצוא גם טייצים, נעליים ואביזרים.

מנגו קידס

מנגו קידס צילום: יח"צ

שילב, רשת מוצרי התינוקות הגדולה בישראל, השיקה עבור הטף חמישה טרנדים מובילים: בייסיק, בצבעים חלקים ללא הדפסים כולל מראה ה"אובר סייז". יוניסקס – בצבעים שחור, אפור, ירוק, אדום וצהוב, בהדפסים שבטיים שחורים בהשראה אפריקאית. ג'ינסי – בגדי ג'ינס מיום הלידה (רק בשילב יש כאלה), מבדים רכים משולבים בסיבי במבוק שהם סרוגים אבל נראים כמו ג'ינס ואפילו משולבים בהם פיסות הנראות כמו עור שחוק... קולקציית פסטל בצבעוניות מעושנת עם ורוד, ירוק ותכול, קולקציית "ערבב והתאם" וקולקציית סטודיו, המוצגת כבשורה החדשה של הקיץ והחורף הקרוב: גזרות נקיות וא-סימטריות, וטקסטורות מיוחדות "המעניקות לתינוקות מראה טרנדי עדכני בשילוב ניקיון גראפי", כפי שאומרים בשילב. טווח הגילים: 0-5. טווח המחירים: כ-50 עד כ-150 שקלים. הרשת ממשיכה להקפיד על הימנעות מתוויות למניעת גירוי בעור, תפרים שטוחים, רוכסנם מכוסים בבד מגן, ולחצניות איכותיות.

שילב

שילב צילום: יח"צ

 

שילב

שילב צילום: יח"צ