אדום לוהט בחורף

אם תקפידו ללבוש כל פעם פריט אדום אחד בלבד, גם אתם תוכלו להנות מהטרנד הסוחף של החורף. בגדים, תיקים, מעילים ורהיטים, הכל באדום שמזכיר לנו שגם כשיורד גשם - לא הכל אפור     

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 22/11/17 12:55 ד בכסלו התשעח

אדום לוהט בחורף
אדום בחורף , צילום: shutterstock

הצבע האדום נעדר לגמרי מהמלתחה של המגזר החרדי, וגם במגזרים אחרים הוא מופיע בצמצום. בעיקר כמו תבלין שצריך להשתמש בו בכמויות קטנות ובלי להגזים. אבל באופנת חורף 2017-2018 חוזר האדום ומופיע כאחד הטרנדים הבולטים. 

ברוב הקולקציות ניתן למצוא בגדים או אביזרים אדומים, במספר מועט אמנם, אבל בעל נוכחות. בדרך כלל ממליצות הסטייליסטיות לבחור רק בפריט אדום אחד, תיק למשל, או כובע, או נעליים, ולא לתת לצבע הדומיננטי הזה להשתלט על ההופעה. 

חורגת מהכלל הזה היא קולקציית החורף של רשת גולברי, הכוללת מערכת שלמה של אפודה, חליפה ותיק אדומים, ושמלות אדומות חלקות. מדובר בקולקציה מחויטת המתכתבת עם נשות עסקים מתוחכמות ואסרטיביות, שלא נרתעות מלבלוט, עם מבחר גדול של מעילים וז'קטים קצרים וארוכים, בלייזרים מקטיפה, ואפודות פסים באדום ולבן לצד שחור וכחול. רק בלבוש הערב, סולם הצבעים של כסף, זהב, לורקס, פנינים, תחרה ופייטים, לא כולל אדום. 

גולברי

גולברי צילום: יניב אדרי

גולברי

גולברי צילום: ניר פקין

לעומת זאת בתצוגת האופנה האחרונה של מעצב העל הידוע ראלף לורן, שהתקיימה על רקע אוסף המכוניות הפרטי שלו המוערך כאחד הגדולים בעולם, בלט ז'קט ערב מסאטן אדום בוהק, שנתן גושפנקה בינלאומית ללגיטימציה של האדום במלתחה של חורף 2018. את ראלף לורן ניתן למצוא גם בבוטיקים וחנויות נבחרות בארץ, בבגדים עשויים בעבודת יד המשלבים מודרניות עם קלאסיקה מחויטת. 

ראלף לורן

ראלף לורן צילום: יח"צ

בחנות מילוס בגן העיר, ניתן למצוא שמלה אדומה ארוכת שרוולים, צרה, ארוכה, חגיגית במיוחד עם חגורת זהב במותניים, של המותג פולקה.
אצל חגית טסה, מעצבת האופנה ובעלת רשת חנויות הנושאת את שמה, שבגדיה מיועדים לאשת קריירה המתניידת בין עבודה למשפחה, נאמנים לצווי האופנה אך בעלי סגנון אינדיבידואלי נינוח ובלתי מתאמץ, ראיתי חולצה מבד נוזלי, באדום-ורוד עז. לטסה יש בקולקציה הרבה בגדים פונקציונליים בעיצוב נקי ומינימליסטי המושפע לא מעט מהמלתחה הגברית. אשר לחולצות השיפון ה"נוזליות", חלקן עם שרוולי בועה וסרט נקשר בצווארון, חלקן מוויסקוזה עם שרוולי פעמון, עם דפוס מנומר, מקטיפה ומבדים מטליים. ויש גם חולצה מנוקדת (פולקה דוט). 
בקולקציית החורף של רשת קסטרו יש חולצת ז'קט קצרה אדומה עם חפתים ושוליים מתרחבים לוולנים בקצוות. כך גם השרוולים המסתיימים בוולנים של השמלה האדומה ברשת עונות.

פולקה, מילוס

פולקה, מילוס צילום: יח"צ

חגית טסה

חגית טסה צילום: הדס פרץ, תמוז רחמן

קסטרו

קסטרו צילום: טל קרת

עונות

עונות צילום: שי יחזקאל


גם בבגדים עממיים יותר, לא חסר אדום. עליונית ניילון אדומה של נייק ברשת הבוטיקים לאופנה RAZILI  למשל, שהשיקה רפרטואר שלם מבדי ניילון, קטיפה, פרווה סינטטית ועוד. מעניינים במיוחד הבגדים עם השרוולים בעלי הנפח והשמלות עם קשירה במותן המזכירות קימונו או חלוק בית מסוגנן. 

למותג הג'ינס המפורסם לי קופר יש שמלה אדומה חלקה ללא שום הדפס, בהחלט יוצא דופן.

לי קופר

לי קופרצילום: ירון ויינברג

דרך מאופקת לשלב אדום בהופעה מצאת ברשת H&O – חולצת גולף אדומה, שניתן ללבוש מתחת לז'קט בצבע שקט יותר. לרשת הזו יש גם חולצות מנוקדות (טרנד הפולקה דוט), עם שרוולים תפוחים וצווארון קשירה, בסגנון רטרו מובהק.  

H&O

H&O צילום: האנס מוריץ

לרשת נאוטיקה הגיעה קולקציית קפסולה של בגדי גברים בשיתוף עם הראפר האמריקאי ליל' יאכטי (יוצר עם למעלה מ-250 מיליון צפיות ביוטיוב), הכוללת עליוניות אדומות המכוונות בעיקר לקהל צעיר, לצד ז'קטים מפליז, חולצות סווטשירט, וחליפות טרנינג. 

נאוטיקה

נאוטיקה צילום: יח"צ

ממלתחות הילדים, בעיקר בנות צעירות, לא נעדר אדום באף עונה, ולקראת החורף, בקולקצייה של FOX KIDS יש שמלת כפתורים ארוכת שרוולים, במשבצות אדומות ושחורות, בסגנון חולצה שהתארכה. הקולקציה של פוקס קידס מיועדת לגילאי 16-4 לכל שעות היום, כולל בגדי שבת וחג, ובין היתר בולטים בה הטרנד המטלי בקולקציות לבנות, ומעילי בומבר (תפוחים, מרופדים), פרחוניים, פרנזים ומכפלות פרומות, ורקמות במראה אתני.  

פוקס קידס

פוקס קידס צילום: טל טרי

את האדום ניתן לשלב בהופעה גם באמצעות אביזרים, למי שנרתע מבגדים אדומים. למשל מגפונים אדומים במותג ברשקה, או תיקי הקלאץ' הרכים של צמד מעצבי התכשיטים והאקססוריז ASAF & TOMER, חלקם עשויים מבד קטיפה שהוכרז כאחד הטרנדים הבולטים של העונה, ומחירם 59 שקלים. 

תומר ואסף

תומר ואסף צילום: אורי קריספין

ודרך אחרת לבטא מודעות לטרנד האדום הוא לשלב אותו בעיצוב הבית. למשל הכורסה האדומה המרופדת קטיפה (2 טרנדים במוצר אחד), של המותג חותם בעל אולמות תצוגה בכפר סבא ותל אביב. גם כשמדובר בבית, אסור לשכוח את הכלל התופס לגבי תבלינים באוכל, מעט המחזיק את המרובה. כלומר פריט אדום אחד בלבד בחדר.

חותם - קטיפה

חותם - קטיפה צילום: יח"צ