משרד האוצר לא יאריך את הזכאות לדמי אבטלה בחודש יוני

מצב האבטלה בישראל רחוק מלהשתקם, ובאוצר מעדיפים לקדם את יוזמת המענק של 7,500 שקלים לכל מי שחוזר לעבוד. התוצאה 292 אלף מובטלים בישראל לא יקבלו דמי אבטלה, ואף לא אחד מהמובטלים מגיל 67 ומעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 07:35 יג בסיון התשפ

משרד האוצר לא יאריך את הזכאות לדמי אבטלה בחודש יוני
השר כץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חודשי הקורונה היא את ישראל לנתוני אבטלה חסרי תקדים, שישראל עדיין מתקשה לשקם אותם. משרד האוצר החליט השבוע כי הוא מקדם את היוזמה לעידוד השבת מובטלים חזרה לשוק העבודה. לפי הכרזת שר האוצר ישראל כ"ץ בסוף השבוע האחרון, כדי לעודד חזרה לעבודה כל אדם שישוב לשוק העבודה יקבל מענק של עד 7,500 שקלים. אלא כדי לממן את היוזמה הזו הוחלט לבטל את ההארכה לזכאות דמי אבטלה בחודש יוני.

על פי ביטוח לאומי בישראל הערכה היא שכ-292 אלף מובטלים בישראל לא יקבלו דמי אבטלה על חודש יוני. בנוסף אליהם כל האנשים מגיל 67 ומעלה שעבדו לפני משבר הקורונה, והפכו למובטלים, לא יקבלו גם כן את דמי האבטלה, כך שחלקם יאלצו לצאת לגמלאות. הסיבה, להשקיע את הכסף לחוזרים לשוק העבודה ולא לאלו שנשארים מובטלים, היא שהמשך מתן דמי אבטלה יעכב את התאוששות שוק העבודה. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שיגר מכתב לשר האוצר ישראל כץ, בבקשה להאריך את ימי הזכאות לדמי אבטלה. בר דוד טוען כי לפי נתוני שירות התעסוקה בתקופה הקרובה לא ייפתחו מקומות עבודה חדשים, ולכן ישראלים רבים עוד נמצאים בשלב התכנון כיצד לייצר פרנסה. "יש צורך בפתרון יצירתי שישלב בין העסקה לתקופה זמנית בהיקף משרה מופחת, לבין דמי אבטלה במקומות עבודה במגזר הפרטי", כתב בר דוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן