ראש הממשלה: אם לא נשמור על ההנחיות נחזור להגבלות על המשק

ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך מסרו הצהרה משותפת בעניין פתיחת העסקים ושימרת ההקפדה על ההנחיות בעקבות ההדבקות בבתי הספר. נתניהו: "יש התרופפות במשמעת, הקורונה לא מאחורינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/20 20:58 ז בסיון התשפ

ראש הממשלה: אם לא נשמור על ההנחיות נחזור להגבלות על המשק
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, ושר החינוך יואב גלנט מסרו הצהרה בנוגע לשינויים שיערכו עקב מצב התפשטות הקורונה בארץ. מצד אחד עסקים רבים והמוסדות האקדמיים ממשיכים להיפתח, והובטח אף סיוע כלכלי לעסקים שיפתחו וישמרו על ההנחיות. מנגד התייחסו לסבב הדבקות שהחל במספר בתי ספר בארץ ובראשם הגימנסיה בירושלים, אבל נתניהו הצהיר כי בתי הספר ברחבי הארץ יישארו פתוחים.

;

ראשון נשא דברים ראש הממשלה כאשר הוא התייחס לכך שבעולם מגמת ההדבקה של הנגיף מאוד חמורה, וגם בישראל על אף שהמצב טוב יותר עדיין הנגיף קיים ויש לשמור על ההנחיות. בתחילת דבריו טען כי "יש התרופפות במשמעת. ראיתי ישראלים רבים שמחים ומכריזים כי הקורונה מאחורינו - זה לא נכון". נתניהו דרש כי כל עוד אין חיסון לנגיף, סכנת ההדבקה עדיין קיימת: "כולנו מצווים לשמור על הכללים, זה כולל אותי ואת חברי הכנסת. הכללים הם פשוטים - לשמור על מרחק, לעטות מסכות, ולשמור על כללי ההיגיינה".

בנוסף הזהיר ראש הממשלה כי: "אם לא נעשה זאת, לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות. הימים הקרובים הם ימי מבחן, לראות האם יש כאן שינוי מגמה שיחייב שינוי מדיניות". נתניהו הודיע כי תוגבר אכיפת המשמעת בנושא הקורונה, המדינה תסייע לעסקים שיקפידו על הכללים ומנגד תפעל נגד עסקים שיראו חוסר הקפדה על הכללים. 

שר האוצר ישראל כ״ץ התייחס למשבר הכלכלי ברקע המשך התפשטות נגיף הקורונה והצהיר כי "אנחנו נמצאים בהליך קריטי. התכנית שגיבשנו אומרת כי כל מעסיק קטן וגדול שייקח עובד חזרה לעבודה, יקבל תמריץ של 7500 שקלים החל מה-1 ביוני". בנוסף הצהיר: "נשתף את הציבור בהקצאת חצי מיליארד שקל אותם נחלק בהתאם להחלטת המצביעים".

לבסוף עלה שר החינוך יואב גלנט שכדי לחזק את הנהלים בבתי הספר והודיע כי בכל בתי הספר יועברו לכל התלמידים שיעור שיחזק את המודעות על ההנחיות. בנוסף קבע כי כל מנהלי בתי הספר ימנו נאמני קורונה שישמרו על אכיפת ההנחיות בבתי הספר. בנוסף יוקם צוות מיוחד שינהל את כל נושא הקורונה בבתי הספר וידווח למשרד החינוך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן