שיעור האבטלה: רחוקים עוד מלתקן את הפער

הפערים הכלכלים עדיין גדולים על אף ההקלות, ביממה האחרונה 4,988 בני אדם דיווחו על חזרה לעבודה לעומת 3,651 מובטלים חדשים. בסך הכל 48,871 בני אדם חזרו בשלושת השבועות האחרונים לעבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 19:57 יג באייר התשפ

שיעור האבטלה: רחוקים עוד מלתקן את הפער
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שבוע שני להקלות, אך המשק רחוק מלהתאושש. זאת לאחר חודשיים קשים בהם הגיעה ישראל לכמות המובטלים הגדולה ביותר אי פעם במדינה. שירות התעסוקה עדכן היום (ה') כי עד היום 48,871 דיווחו על חזרתם לעבודה. ביממה האחרונה 4,988 בני אדם דיווחו על חזרה לעבודה, אלא שבמקביל דווח על 3,651 דורשי עבודה חדשים. 

המצב הכלכלי עוד רחוק מלהראות שיפור, ובכנסת החלה חקיקה למען אלו שסובלים מהמשבר בצורה הקשה ביותר. בתחית השבוע חבר הכנסת גדעון סער  הגיש הצעת חוק החדשה למתן דמי אבטלה לעצמאים. "ענף האבטלה בחוק הביטוח הלאומי נועד בעיקרו לאפשר מינימום של קיום בכבוד לכל אותם אלו אשר נקלעו למצב של אבטלה חיכוכית המתפרסת על פני תקופה של מספר חודשים ולסייע להם לשוב למעגל התעסוקה. עקרונות אלו תקפים לגבי עובדים עצמאים כשם שהם תקפים לגבי עובדים שכירים. המשבר הכלכלי הנוכחי הנובע ממגפת הקורונה מוכיח את הצורך בחקיקה זו", קבע סער.

בנוסף שר הכלכלה אלי כהן וח"כ שלמה קרעי מהליכוד קבעו מתווה חדש ביחד עם בנק ישראל בנושא דחיית תשלומי הלוואות למשקי בית ולעסקים קטנים. המתווה כולל בין היתר: דחיית תשלומי משכנתאות, דחיית תשלומי אשראי עסקי ולא תהיה נתונה לשיקול דעת הבנק, תוגבל הריבית על תקופת הדחייה.