שקד בהתחייבות לבעלי העסקים הקטנים ליישם את הרפורמה של רישוי עסקים

שקד בהתחייבות לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל: "כל מי שיקים עסק תהיה לו כתובת אחת לקבלת כל הרישיונות. אפעל שהוצאות רכב יוכרו לצרכי מס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 17:03 כד בטבת התשפ

שקד בהתחייבות לבעלי העסקים הקטנים ליישם את הרפורמה של רישוי עסקים
צילום: ללא

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, קיימה היום שיחה בפייסבוק לייב עם המנטור ניר דובדבני, בנושא מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. שקד התחייבה כלפי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ואמרה: "אני מתחייבת ליישם את הרפורמה לרישוי עסקים מ-2008: לכל מי שירצה להקים עסק, תהיה כתובת אחת לקבלת כל הרישיונות עם מפרט אחד".

 
"היום כדי להקים עסק, אתם צריכים לגשת לשישה גופים שונים ולפעמים הדרישות סותרות, דרישה אחת סותרת השנייה. הרפורמה הזו תקל מאוד על רישוי העסקים. לכל מי שירצה להקים עסק תהיה כתובת אחת, שבה הוא יקבל את כל הרישיונות ועם מפרט אחד". עוד הוסיפה: "בעניין הוצאות רכב, זה עוול גדול. זה ברור שהרכב הוא כלי עבודה ולכן גם בעניין הזה, אני מתחייבת שאפעל שיוכר במס על ידי המדינה". 

שקד התייחסה בדבריה לבעלי העסקים הרואים עצמם כאג'נדת שמאל, הוסיפה מסר פוליטי: "דווקא לעסקים הקטנים והבינוניים, גם מי שרואה עצמו שייך למחנה השמאל, אנחנו כשרים בכירים ונתניהו כראש ממשלה הרבה יותר טובים עבורכם. הרבה יותר ממפלגות השמאל. גוש הימין מאמין בכלכלה חופשית ובזכויות מעסקים. עמיר פרץ וניסנקורן- מייצגים את ההסתדרות, העסקים הקטנים הרבה פחות חשובים להם".

שקד הוסיפה: "נפתלי בנט יזם, הקים חברה, תפעל אותה, מנכל אותה, מכר אותה. אין הרבה פוליטיקאים עם ניסיון כלכלי במגזר העסקי כמו שלו. אני למדתי הנדסת חשמל ומדעי המחשב, באתי מהעולם הפרטי, מעולם ההיי טק. סמוטריץ' אחד השרים הכי טובים שיש, מאוד ליברל בכלכלה , מאוד פרו עסקים ויכול להיות כתובת עבור העסקים הקטנים והבינוניים. אנחנו הקול שלכם בכנסת, אנו רוצים להיות הנציגים שלכם בכנסת, נעבוד עמכם בצורה צמודה ואתם גם תראו תוצאות".