בקרוב: תחנות אוטובוס ממוזגות

תחנות סגורות, בעלות דלתות אוטומטיות, עם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע. המחיר: 140 אלף שקל לכל תחנה. המקום: אילת - עיר שהטמפרטורה בה יכולה להגיע ל-40 מעלות ומעלה בקיץ הלוהט

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 08:31 יד בסיון התשעט

בקרוב: תחנות אוטובוס ממוזגות
בקרוב הן יהיו ממוזגות, תחנת אוטובוס, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

מתקררים: כשכולם בעיר מדברים על סגירות נמל התעופה שדה דב, מגיעה בשורה מצננת לתושבי העיר אילת, חודש לפני תחילת הקיץ. לקראת סוף אוגוסט ייצא לדרך פיילוט של משרד התחבורה בשיתוף עם העירייה וחברת אגד שבמסגרתו יוצבו ברחבי אילת תחנות אוטובוס עם מיזוג אוויר. מדובר בתחנות סגורות בעלות דלתות אוטומטיות, שיכללו גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע. התחנות אמורות להיות נגישות גם לבעלי מוגבלויות.

סגן ראש עיריית אילת, אלי לנקרי אומר כי התחנות הממוזגות יוקמו מול קניון מול הים, בשדרות התמרים וככל הנראה גם במצפה התת ימי. כמו כן, העירייה הגיעה להסכמות עם רשות שדות התעופה להקמת מספר תחנות ממוזגות בשדה התעופה רמון המדובר, כך פורסם ב"ממון".

גודל התחנה הוא 2.5 מטרים על 5.20 מטרים, עם דלתות הזזה אוטומטיות מזכוכית. בכל תחנה יהיה מזגן שיכוון לטמפרטורה של 26-23 מעלות. בתחנה יהיה לוח עם מידע אלקטרוני על התחבורה הציבורית בעיר ועל הקווים שעוברים בתחנה וכן מידע של תאגיד התיירות העירוני ועמדה להטענת רב קו. התחנות יהיו מרושתות במצלמות שמשדרות ישירות למוקד העירוני שמאויש 24 שעות ביממה. עלותה של כל תחנה 141 אלף שקל (במימון משרד התחבורה), ועלות ההקמה של כל תחנה היא 25-40 אלף שקל. המזגן יעבוד רוב שעות היום, למעט שעות מסוימות בלילה, בהן התחנה גם תהיה סגורה.