המשטרה המליצה: להעמיד לדין את שרי אריסון בגין שוחד

"שוחד במאות מיליונים בחברת בשיכון ובינוי", המשטרה הודיעה כי יש לה תשתית ראייתית נגד אריסון וכ-20 בכירים בחברה, והמליצה להעמיד לדין את המנכ"לית לשעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 16:10 כא באייר התשעט

המשטרה המליצה: להעמיד לדין את שרי אריסון בגין שוחד
שרי אריסון, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

כשנה לאחר פתיחת החקירה הפומבית נגד חברת שיכון ובינוי בבעלות שרי אריסון, הודיעה המשטרה ורשות ניירות ערך כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה לביסוס החשדות נגד החברה בעבירות שעניינן מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט, איסור הלבנת הון ועבירות דיווח מטעה במטרה להטעות משקיע סביר לפי חוק ניירות ערך.

בלהב 433 וברשות לניירות ערך הודיעו כי ימליצו להעמיד לדין את שרי אריסון, מנכ"לית החברה לשעבר ו-20 בכירים נוספים באשמת שוחד. התיק יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מיסוי וכלכלה עד לקבלת החלטתם בנושא. במשטרה בודקים חשד לפיו מכירת החברה נעשתה לאחר שהתברר לאריסון שמתנהלת חקירה בעניינה.

עיקרי החשדות נסובו ביחס לתקופה שבין השנים 2008-2016. על פי החשד, בתקופה זו העבירה חברת שיכון ובינוי בע"מ באופן מאורגן תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים ביבשת אפריקה במטרה להגדיל את רווחיה של החברה. החקירה הגלויה החלה ביום בפברואר בשנה שעברה עת עוכבו לחקירה עובדיה הבכירים של שיכון ובינוי בעבר ובהווה, ובמקביל בוצעו חיפושים בכמה זירות, נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב.

על פי החשד, תשלומי השוחד בוצעו בין השאר במזומן, בשכר ייעוץ ובניפוח חוזים - בעיקר כדי להסוות או לטשטש את העובדה שמדובר בתשלום שוחד. במהלך החקירה בוצעו מאות פעולות חקירה בישראל ובחו"ל, כ-50 חשודים נחקרו ובוצעו 2 חיקורי דין בשיתוף היחידה למלחמה בשחיתות בקניה. 19 עובדי ציבור קנייתים נחקרו אף הם בחשד למעורבות בפרשה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן