יותר מדי יקר אחרי 13 שנה במבה אסם מתייקרת

תאגיד המזון הישראלי הודיע כי בעקבות גל התייקרויות במחירי חומרי הגלם, יעלו המחירים בשיעור של 2.2%, השינוי יכנס לתוקף בעוד חודש וחצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 16:42 טו באייר התשפד

אחרי 13 שנה במבה אסם מתייקרת
במבה אסם, צילום: משרד הבריאות

יוקר המחיה ממשיך לטפס: חברת המזון אסם נסטלה שוב מעלה מחירים ובהודעה שיצאה היום (ה') לרשתות השיווק הודיעה כי היא מייקרת חלק ממוצרי החברה בשיעור ממוצע של 2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה. השינוי יכנס לתוקף כבר ב-01.07.24.

מוצרי אסם שיתייקרו: מאפה, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים. כך למשל, החטיף האהוב במבה שקיים בכל בית בישראל יתייקר ב-7%, זאת לאחר שמחירו לא השתנה ב-13 שנים האחרונות. החברה נימקה את גל ההתייקרות בהסבר כי השינוי במחירים מגיע בעקבות "המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם, עלויות הייצור ועלויות הלוגיסטיקה". עוד הוסיפו כי: "עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות".

לאחרונה עלו גם מחירי הגבינות

בתחילת החודש הודיעה חברת שטראוס על עדכון המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות בעקבות עדכון עליית המחירים במוצרים המפוקחים. בתוך כך, המוצרים שמחירם לקמעונאי יתעדכן כוללים את מוצרי החלב המפוקחים, וחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים בהם החלב הגולמי מהווה חומר גלם משמעותי. בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה. שיעור העלייה הממוצע הכולל של מוצרי מחלבות שטראוס יעמוד על כ-1.6% מתוך סך כל מוצרי המחלבות.