במבה עוזבת את ישראל: הזכויות על החטיף עוברות למדינה אחרת

אחרי שרכש את את אסם, תאגיד הענק השוויצרי "נסטלה" מעביר לידיו את זכויות הקניין של החברה ובתוכם גם את זו של המותג הכי ישראלי, הבמבה. למהלך עשויות להיות השלכות עתידיות על חברת הבת הישראלית והייצור במדינה. אסם בתגובה: "אין שום השפעה על הפעילות של אסם בישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/01/24 10:08 ח בשבט התשפד

במבה עוזבת את ישראל: הזכויות על החטיף עוברות למדינה אחרת
במבה, עוזבת למדינה אחרת, צילום: Igal Vaisman,Shutterstock

לאחר שרכשה את חברת אסם בשנת 2016, תאגיד הענק השוויצרי "נסטלה" רוכש עתה גם זכויות הקניין של אסם ובתוכם גם של המותג הישראלי החזק ביותר, במבה. בין היתר רוכשת החברה את הקניין הרוחני של אסם השקעות, אסם תעשיות וטבעול תעשיות. חברת נסטלה מחזיקה כבר כיום בקניין הרוחני של מספר מותגים ישראלים ובתוכם מזון התינוקות מטרנה.

העברת הזכויות על נוסחת הייצור והסמלים של הבמבה

רכישת הקניין הרוחני של החברה מעניק למעשה לחברת האם את הבעלות על נוסחאות הייצור, המוניטין, הסמלים, הפטנטים ושאר הפרטים המסחריים של מותגי אסם שיוצרו עד עתה בישראל ומעתה לא שייכים לחברת אסם, אלא לנסטלה עצמה.

המהלך של נסטלה לא תקדימי בהיבט הזה והחברה נוהגת לרכוש את זכויות הקניין של המותגים בכל מדינה בה היא פועלת ורוכשת חברות. יחד עם זאת המשמעות של רכישת זכויות הקניין היא שלחברת נסטלה יהיה עתה כוח רב במספר היבטים ובתוכם לחץ אפשרי על הרשויות בישראל ואפשרות עתידית של העברת הייצור למדינות אחרות. הבעלות על המפעלים בישראל יוסיפו להיות של חברת אסם.

תגובת אסם למהלך

בחברת אוסם אומרים ל"חדשות כיפה" בתגובה כי לרכישת זכויות הקניין של מותגי אסם לא תהיה השפעה עתידית על פעילות החברה בישראל: "לעסקה הזו אין שום השפעה על הפעילות של אסם נסטלה בישראל".