בשורה עצובה לצרכנים: אוראו, פרינגלס ואבקות כביסה - דיפלומט מעלה מחירים

ענקית המזון הישראלית הודיעה על העלאת מחירים החל מתחילת החודש בשורה של מוצרים פופולריים: החל ממוצרי קפה ומתוקים ועד אבקות כביסה ומוצרי ניקיון וטיפוח

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 17:11 א בניסן התשפד

בשורה עצובה לצרכנים: אוראו, פרינגלס ואבקות כביסה - דיפלומט מעלה מחירים
פרינגלס אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עוד התייקרות: חברת דיפלומט הודיעה היום (ג') על ייקור מוצריה החל מתחילת החודש הבא (ה-1 במאי) ובניהם: קפה ג'ייקובס, מיונז היינס, שוקולד מילקה, פרינגלס, אוריאו, דגני בוקר קלוגס, נוזל כלים פיירי, אבקות הכביסה אריאל וטייד ועוד.

"חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים"

בהודעת החברה נמסר כי "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלפו למעלה משישה חודשים שבהם הצלחנו, במאמצים ניכרים, לשכנע את ספקינו להימנע או לדחות עליית מחירים של מוצרינו, וכך הצלחנו לשמר את המחירים עד לאחר חג הפסח. אחרי תקופה לא מבוטלת זו, לצערנו חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים, ובהתאם לכך אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים".

"לאור היחלשות השקל אל מול היורו והדולר"

עוד הוסיפו בדיפלומט כי "למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך ולאור היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא יהיה תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

בין המוצרים שיתייקרו: מרגרינה, מיונז, קפה, שוקולד וחטיפים

בחברה ציינו כי שיעור עליית המחירים משתנה בין קטגוריה לקטגוריה. "מתוך מוצרי החברה העלייה לקמעונאים תהיה באחוז משוקלל של טואלטיקה 3.5% ומזון 4%. המחיר לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי ונתון לשיקול דעתו הבלעדי. במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית ונוזל כלים. במוצרי המזון העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה, מיונז, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ותחליפי גבינה".