מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבנקים ישלמו למדינה מיליארדים - זה מה שירוויחו אנשי המילואים

ברקע רווחי הענק של הבנקים, מתקרב הסיכום ביניהם לבין משרד האוצר על תשלום אחד שיגבה מהם, במקום העלאת שיעור המס שהם משלמים על הרווחים. הבנקים ישלמו סכום משוער של 2.5 מיליארד שקלים ובנוסף יקימו קרן סיוע באישור וועדת הכספים - אנשי המילואים במוקד הקרן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/03/24 13:34 כג באדר א'

הבנקים ישלמו למדינה מיליארדים - זה מה שירוויחו אנשי המילואים
הבנקים הגדולים, יגיעו להסדר עם האוצר?, צילום: Dario Sanchez/Flash90 Miriam Alster/ FLASH90 Yossi Zamir/Flash90.

לאחר שבמשרד האוצר ביקשו להגדיל את מס הרווחים של הבנקים בשיעור של עוד 9% למשך שנתיים, הצדדים מתקרבים לסיכום במסגרתו ישלמו הבנקים תשלום חד פעמי של כ-2.5 מיליארד שקלים, במקום הגדלת שיעור המס, כך דווח הבוקר (א') ב"כלכליסט". הסיבה לתשלום היא הרווחים הגדולים של הבנקים והמלחמה שגובה גם מחירים כלכליים משמעותיים.

מה משרד האוצר מרוויח?

הבנקים, שהיו אמורים לשלם על פי ההערכות עוד כ-1.4 מיליארד שקלים במידה והמס היה גדל, ישלמו עתה כאמור סכום המוערך ב-2.5 מיליארד שקלים. מנגד, משרד האוצר ירוויח בסיכום את ביטול האפשרות שהבנקים יעתרו לבג"ץ כנגד המס המוסף והדברים יגובשו בהסכמות. הכסף ישולם לקופת המדינה עד לסוף השנה הבאה.

חיילי מילואים, הטבות גם לנשים

חיילי מילואים, קרן סיוע של הבנקים. צילום: Ayal Margolin,Flash90

קרן הסיוע של הבנקים: המילואימניקים במוקד

מלבד התשלום החד פעמי, יקימו הבנקים קרן סיוע בגובה של כמאה מיליון שקלים, שתעסוק בנפגעי המלחמה כאשר במוקד יהיו אנשי המילואים שנפגעו. הקרן תקום בשיתוף פעולה עם ועדת הכספים שיחד עם הבנקים יגבשו את מנגנון העברת הכספים. חברי הכנסת שייקחו חלק בגיבוש המנגנון הם ינון אזולאי מש"ס וולדימיר בליאק מיש עתיד.

וועדת הכספים אישרה

וועדת הכספים, הח"כים ישפיעו על גיבוש הקרן. צילום: נועם מושקובי.', דוברות הכנסת