בויסוצקי עונים לניר ברקת: "מדובר בהטעיה חמורה"

אחרי ששר הכלכלה טען כי המחירים של ויסוצקי ברשות הפלשתינית זולים יותר מהמחירים בישראל, בחברה עונים: "אין אמת בטענתך, המספרים מדברים בעד עצמם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 10:40 יג באדר א'

בויסוצקי עונים לניר ברקת: "מדובר בהטעיה חמורה"
השר ניר ברקת. בויסוצקי מגיבים, צילום: Shir Torem/Flash90

לאחר שהאשים את חברת ויסוצקי באפליית צרכנים ישראלים לרעה לעומת הצרכנים הערבים, ואף דרש מהחברה לחשוף את הנתונים הכספיים שלה, בחברת ויסוצקי עונים לשר הכלכלה ודוחים את טענותיו. "מדובר בהטעיה חמורה", כתבו בחברה, וצירפו הוכחות למחירים. "אין אמת בטענתך, המספרים מדברים בעד עצמם".

ויסוצקי עונים לברקת

בחברה כתבו לברקת: "נדהמנו לראות שכל החברות המופיעות ברשימה הירוקה העלו מחירים בשנה האחרונה, חלקם אף פעמיים ושלוש. איננו מצליחים להבין מדוע חברה 1 שהעלתה מחיר בינואר 2024 וגם ביוני 2023 וגם במאי 2023 או חברה 2 שהעלתה מחיר בינואר 2024 או ביוני 2023 וכדומה הן ברשימות הירוקות וחברתנו אשר לא העלתה מחיר מאז 2018 נמצאת ברשימה השחורה".

מחיר התה במזרח ירושלים

מחיר התה במזרח ירושלים | צילום: ויסוצקי

מחיר התה ברחובות

מחיר התה ברחובות | צילום: ויסוצקי

"חשוב להדגיש שמוצרי התה הירוק והתה השחור שהם מרבית עסקי החברה, לא התייקרו מאז 2012, והם יישארו ללא שינוי גם כעת. עדכון המחיר יכלול אך ורק חליטות וצ'אי, בעקבות עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות. שיעור העלייה יפצה באופן חלקי בלבד. מומלץ לבדוק מה המדינה יכולה לסייע לתעשייה ישראלית על מנת שחברות יוכלו להוזיל עלויות".

ויסוצקי: "הבענו הסכמה להצטרף למהלכים שסוכמו עם שאר החברות"

בחברה סיכמו: "בשיחות שנערכו עם מנכ"ל משרדך הבענו הסכמה להצטרף למהלכים שסוכמו עם שאר החברות המופיעות ברשימה הירוקה ואנו עדיין עומדים מאחורי ההבנות". כזכור, ביוני 2023 ענקית התה הוכרזה באופן רשמי כמונופול בתחום התה הירוק ובחליטת הצמחים לאחר שימוע שעברה החברה. ברשות לתחרות חשפו כי חלקה של החברה בנתח השוק של שני סוגי התה המדוברים עלה על 70%. מנגד, בקטגוריית התה השחור לא הוכרזה ויסוצקי במונופול בעקבות העובדה שהוא בעל נתח שוק נמוך מ-50%.