"מוכרים בזול לפלסטינים": הצעד הראשון של ברקת נגד ענקית התה

שר הכלכלה ניר ברקת שלח מכתב לחברת "ויסוצקי" עם דרישה לחשיפת נתוניה הכספיים - זאת בעקבות חשש לאפליית צרכנים ישראלים לרעה וגביית מחיר כפול לעומת צרכנים ערבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 19:20 יב באדר א'

"מוכרים בזול לפלסטינים": הצעד הראשון של ברקת נגד ענקית התה
ברקת, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר שהאשים את חברת ויסוצקי באפליית צרכנים ישראלים לרעה לעומת הצרכנים הערבים, השר ברקת מחריף את הצעדים כנגד החברה, והיום (ד') הוא דורש מהחברה לחשוף את הנתונים הכספיים שלה. בין היתר היא נדרשת להציג את הדוחות כספיים, נתח השוק של כל מוצר לפי כמות, עלויות הייצור כל מוצר ועוד.

ברקת: החברה מוכרת את המוצרים במחיר גבוה מהפלסטינים

במכתב שנשלח למנכ"ל ויסוצקי, ברקת כתב: "החלו לזרום אלינו בימים האחרונים פרטים מטרידים, מהם עולה כי חברתך מוכרת את מוצריה בישראל בסכום גבוה משמעותי ממקומות שונים ורבים בעולם, כולל לפלסטינים"

"סירבתם להקל על הציבור הישראלי ולכן נכנסתם לרשימה השחורה"

"כאשר תחום התה הינו תחום ריכוזי וחסר תחרות בישראל" כתב ברקת, "בתקופה האחרונה מוביל משרד הכלכלה מהלך נרחב לבלימת גל ההתייקרויות במשק לתקופת המלחמה. לצערנו סירבתם להיענות לבקשתנו להירתם למהלך לטובת הקלה על הציבור הישראלי וחיזוק הסולידריות המשקית ומשום כך הוכרזתם כחברה הכלולה ברשימה השחורה".

השר ניר ברקת, בויסוצקי מגיבים

השר ניר ברקת, צילום: Shir Torem/Flash90

כזכור, ביוני 2023 ענקית התה הוכרזה באופן רשמי כמונופול בתחום התה הירוק ובחליטת הצמחים לאחר שימוע שעברה החברה. ברשות לתחרות חשפו כי חלקה של החברה בנתח השוק של שני סוגי התה המדוברים עלה על 70%. מנגד, בקטגוריית התה השחור לא הוכרזה ויסוצקי במונופול בעקבות העובדה הוא בעל נתח שוק נמוך מ-50%.