מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נוהרים לקצביות: בתוך שבוע - הישראלים רכשו בשר בעשרות מיליונים

נמשכת המגמה של הוצאות גבוהות באשראי לעומת הממוצע טרם המלחמה. בענפים רבים חלה התאוששות, בעוד יש תחומים בהם תחום הצרכנות הישראלית עדיין בירידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 11:13 כב בשבט התשפד

נוהרים לקצביות: בתוך שבוע - הישראלים רכשו בשר בעשרות מיליונים
קצב, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

על רקע המשבר שהמלחמה יצרה גם בענף הכלכלה, מצב התעשייה עומד בפני אתגרים רבים. ייצוב המשק במצב של מלחמה הכרחי להמשך קיום שגרת חיים יציבה. נראה כי הקריאה כללית לאזרחים לרכוש ולהמשיך בשגרת הקניות, מניבה פרי, כשהנתונים מראים כי ההוצאות של הציבור הגיעו לסכום של 9.191 מיליארד שקלים - עליה של 1.1% לעומת שבוע ממוצע ב-2023. בשבוע הראשון של המלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקלים בלבד, ועלה בהדרגה - בשבוע ה-7 אזרחי ישראל הוציאו כבר 8.806 מיליארד שקלים, ובשבוע ה-14 ההיקף הגיע קרוב ל-9 מיליארד שקלים.

עלייה של יותר מאחוז לעומת שבוע ממוצע ב2023

על פי נתוני חברת "שבא" - מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי - בשבוע ה-16 של המלחמה הנוכחית, והוציאו הכי הרבה כסף על רשתות מזון. במקביל, הוצאות הציבור על בידור ופנאי כמעט הכפילו את עצמם מאז השבוע הראשון של המלחמה, כשהגיעו לכ-34 מיליון שקלים, לעומת כ-16 מיליון בשבוע הראשון, אך בהשוואה לשבוע ממוצע בשנה שעברה הוא עדיין נמוך משמעותית. כמו כן, ישראלים מבלים פחות במסעדות ובתי קפה.

הוצאות אשראי במעדניות וקצביות עלו משמעותית

נתון מפתיע שאנחנו עדים לו, הוא עלייה במספר ציוד לחיות שהישראלים רכשו השבוע, כ-6.90 אחוזים לעומת ממוצע דומה בשנה שעברה. מעדניות או קצביות גם זכו לעלייה משמעותית בצרכנות, שם סכום הרכישות עלה ב-12.6 אחוזים. בנוסף - הנתונים מראים כי ההוצאות על תרופות ובתי מרקחת עלו כמעט ב-4 אחוזים משבוע דומה לו ב-2023.