תנובה תפסיק למכור את המוצר הפופולרי אחרי 90 שנה - זאת הסיבה

חברת הענק הודיעה לרשתות השיווק כי תפסיק לשווק ביצים בהדרגה. תנובה מחזיקה בנתח שוק של מעל 10% ממכירת הביצים בישראל. הסיבות למהלך: טענות להפסדים ותחרות מצד רשתות השיווק

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/24 09:04 יא בשבט התשפד

תנובה תפסיק למכור את המוצר הפופולרי אחרי 90 שנה - זאת הסיבה
תנובה, תפסיק לייצר ביצים, צילום: ShU studio,Shutterstock

כל ילד בישראל גדל על שורות השיר "האוטו שלנו" הכולל בתוכו את המשפט: "מביא הוא לתנובה ביצים וחלב", אלא שבקרוב האוטו של תנובה יפסיק להביא ביצים. לפי פרסום ב-ynet, הודיעה החברה למגדלים כי היא מפסיקה את פעילותה בשוק הביצים ותעשה זאת באופן הדרגתי.

אחרי 90 שנה: תנובה מפסיקה עם הביצים

על פי הערכות, לתנובה יש נתח שוק של מעל 10% בשוק הביצים הישראלי והחברה משווקת אותם במשך 90 השנים האחרונות. בתנובה יפסיקו את שיווק המוצר בהדרגתיות ובשיח עם המגדלים וכי החברה תעמוד בהסכמים אל מול המגדלים עד שיפוגו.

ביצי תנובה, יירדו מהמדפים

ביצי תנובה, יירדו מהמדפים צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מחיר הביצים בישראל הוא מחיר קבוע ומפוקח כך שלתנובה אין שליטה עליו ובחברה אומרים כי שיווק הביצים גורם להפסדים. בנוסף, בשנים האחרונות גדלה התחרות בענק וגם רשתות השיווק החלו לשווק ביצים במדפי הסופרים.

הגדלת כמות מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים

כזכור, בכדי לעמוד בהיקפי הביקוש המקומי, משרד החקלאות הודיע בשבוע שעבר על הגדלת כמות מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון מכסות למשך שלושה חודשים. ככלל, בישראל מיוצרות בממוצע כ-40 מיליון ביצי מאכל מדי שבוע המספקות את הצריכה המקומית.