אל תתנו לחשבון החשמל שלכם לעלות: 10 טיפים לחיסכון בחורף

כמה שינויים קטנים בבית שלכם יכולים לחסוך לכם הרבה כסף בחורף הזה. גם אם לא תקחו את כל הטיפים והעצות עדיין יהיה לכם משתלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/24 15:45 כד בטבת התשפד

אל תתנו לחשבון החשמל שלכם לעלות: 10 טיפים לחיסכון בחורף
גם בחורף חוסכים בחשמל, צילום: CANVA

1. החליפו את נורות הליבון בנורות לד. נורות לד חסכוניות במיוחד בצריכת החשמל, ומספקות את אותה כמות אור של נורת ליבון רגילה. החלפה של כל נורות הליבון בבית בנורות לד יכולה לחסוך עד כ-80% בצריכת החשמל.

2. כבו את המכשירים החשמליים שאתם לא משתמשים בהם. גם כאשר מכשיר חשמלי נמצא במצב המתנה, הוא עדיין צורך חשמל. לכן, חשוב לכבות את כל המכשירים החשמליים שאתם לא משתמשים בהם, גם אם הם נמצאים במצב המתנה.

3. השתמשו במזגן ביעילות. הטמפרטורה המומלצת בחורף היא 18-20 מעלות. מומלץ לכוון את המזגן לפונקציית ה-"I FEEL" בשלט, כדי לשמור עליה לאורך זמן. חשוב לזכור שתוספת של כל מעלה תגדיל את צריכת החשמל בכ-5%.

השתמשו במזגן בייעילות

השתמשו במזגן בייעילות צילום: Kwangmoozaa,Shutterstock

4. נקו את מסנן המזגן באופן קבוע. מסנן מזגן מלוכלך מקשה על המזגן לקרר או לחמם את האוויר, וכתוצאה מכך המזגן מתאמץ וצורך יותר חשמל. תחזוקה קבועה של המזגן היא פעולה פשוטה יחסית כדאי להקפיד עליה.

5. השתמשו בדוד שמש במקום בדוד חשמלי. החורף הישראלי מאפשר שימוש בדוד שמש בחלק מהימים. הקפידו להפעיל את הדוד החשמלי רק בימים המעוננים או בימי הגשם.

6. השתמשו באור טבעי ככל האפשר. פתחו את התריסים, כדי לנצל את האור הטבעי. סגרו את החלונות על מנת להשאיר את החדר נעים וחמים, כך תוכלו להמנע או לפחות לצמצם את שעות ההסקה של המכשירים החשמליים

בדקו את החלונות

בדקו את החלונות צילום: Natalia Deriabina,Shutterstock

7. וותרו על התנור, הדליקו מזגן. חימום על ידי תנור סיפרלה הוא גם מסוכן וגם צורך המון חשמל. גם מפזרי חום צורכים הרבה חשמל ומספקים חום נקודתי בלבד. העדיפו שימוש ברדיאטור, שמספק גם חימום נעים וגם צורך פחות חשמל. וכן, מזגן היא עדיין האופציה העדיפה והחסכונית מבין כולם.

8. שימוש במכשירי חשמל חסכוניים. כשאתם קונים מכשיר חשמל חדש לבית, כדי לבדוק גם את דרוג האינרגיה שלו. כל מכשיר חדש שנמכר מכיל מידע על צריכת החשמל שלו, בגדול ככל שהצבע יותר ירוק הוא יותר חסכוני בחשמל. אם גם ככה אתם מתלבטים בין שני מכשירים לרכישה העדיפו את זה החסכוני בחשמל.

9. עקבו אחר חשבון החשמל שלכם. בדקו שהמדידה שמופיע בדף החשבון שקיבלתם תואמת לזו המופיעה במונה החשמל שלכם. בדקו את צריכת החשמל שלכם לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (תוכלו להיעזר בגרף שמופיע בחשבונית) אם אתם מזהים שינוי חריג, נסו להיזכר אם הכנסתם מכשיר חשמלי חדש לבית, אם לא הנושא צריך ברור.

10. בדקו אם מגיעה לכם הנחה. חברת החשמל מעניקה הנחות בחשבון החשמל לקבוצות אוכלוסייה שונות, ביניהן משפחות חד-הוריות, ניצולי שואה וחיילים בודדים. בדקו באתר חברת החשמל אם מגיעה לכם הנחה. החסכון יכול להגיע גם ל50% בחשבון החשמל שלכם.