בשורה לנוטלי המשכנתאות: הצעד הדרמטי של בנק ישראלי

לאחר חצי שנה בה הריבית עמדה על שיעור של 4.75%, הודיע בנק ישראל על הורדת הריבית ב-0.25%. בהתאחדות התעשיינים ובפורום העצמאים בירכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 16:39 כ בטבת התשפד

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הצעד הדרמטי של בנק ישראלי
בנק ישראל , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנק ישראל הודיע היום (ב') על הורדת הריבית בשיעור של 0.25%, ירידה ראשונה לאחר יותר מחצי שנה בה עמדה הריבית על שיעור של 4.75%. לאחר ההורדה יורדת הריבית לשיעור של 4.5% ואילו ריבית הפריים תעמוד על 6%.

המלחמה, הוודאות והפעילות הכלכלית

בהודעת הבנק נכתב כי הורדת הריבית מגיעה ברקע המלחמה וכי מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. "תוואי הריבית ייקבע בהתאם להמשך התכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית" נכתב.

הריבית - 4.5%
ריבית הפריים - 6%

אמיר ירון, מכתב לנתניוה

אמיר ירון, מכתב לנתניוה, צילום: Flash90

"יקל משמעותית על העסקים ומשקי הבית בישראל"

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, בירך על החלטת בנק ישראל ואמר כי "זהו צעד נכון, שיעזור לכלכלה הישראלית לצלוח את השלכות המלחמה. כעת, כשהצעד נעשה, הוא יקל משמעותית על העסקים ומשקי הבית בישראל, ויפחית להם את היקף התשלומים". גם בפורום העצמאים והפרלינסרים מבית ההסתדרות בירכו ואמרו: "בהיעדר תוכנית ממשלתית סדורה המייצרת ודאות, והעצמאים רבים שנאלצו לקחת אשראי בהיקפים גבוהים החל מה-10.7, על מנת להמשיך ולהפעיל את העסק ולעמוד בהוצאותיו. החלטה זו מעניקה להם מעט הקלה".