מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשבוע החמישי למלחמה הישראלים קנו פחות - זו הסיבה

בשבוע החמישי למלחמה הישראלים קנו פחות. ההוצאות של הישראלים היו נמוכות ב-10.3% מהוצאות השבוע הקודם. חברת שב"א: חלק מהירידה השבועית קשורה בכך שבשבוע שעבר חושבו חיובי האשראי הקבועים בתחילת החודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 16:15 כט בחשון התשפד

בשבוע החמישי למלחמה הישראלים קנו פחות - זו הסיבה
חנות מזון במהלך המלחמה, צילום: Michael Giladi/Flash90

בחברת שב"א מפרסמים היום (ב') כי חלה ירידה בהוצאות האשראי במהלך השבוע החמישי של מלחמת "חרבות ברזל". מנתוני חברת שב"א, עולה כי בשבוע החמישי של מלחמת "חרבות ברזל" (5 עד 11 בנובמבר) נעצרה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק וחלה ירידה של יותר מ-820 מיליון שקלים בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע הרביעי של המלחמה. מדובר על ירידה בשיעור של 10.3% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי.

ההסבר לירידה בהוצאות האשראי

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שב"א, הסבירה כי שיעור ההוצאות שהופיע בנתוני השבוע שעבר כלל גם את הוצאות האשראי החודשיות של הישראלים, נתון שיכול להסביר מדוע בשבוע שעבר חלה עליה בהוצאות ביחס לשבועות הקודמים במלחמה.

הוצאות האשראי בשבועות הקודמים של המלחמה

סך ההוצאות בשבוע ה-5 של המלחמה הגיעו לסכום של 7.142 מיליארד שקלים ובהשוואה לשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 בו ההוצאות עומדות על 9.069 מיליארד שקלים, מדובר על ירידה בשיעור של 21.2%. בשבוע הראשון של המלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקלים, בשבוע ה-2 של המלחמה 6.939 מיליארד שקלים, בשבוע ה-3 של המלחמה סך ההוצאות עמדו על 7.512 מיליארד שקלים.

הענפים שהצליחו להתאושש

הולנברג הוסיפה: "למרות הירידה בהיקף ההוצאות אנחנו ממשיכים לראות שנמשכת מגמת ההתאוששות בענפי צריכה כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה וגם מסעדות ובתי קפה. ההוצאות ברשתות המזון חזרו לרמה שהיתה נהוגה לפני המלחמה וההוצאות בענפי התיירות נחתכו לעומת מה שראינו במהלך השבועיים הראשונים של המלחמה".