פיצ'ר חדש של Google הולך לעשות מהפכה בקניות שלכם ברשת

בצל המלחמה: גוגל חוגגת עשור לפסטיבל קניות "shoppingIL" במסגרתו עוזרים לעסקים קטנים למכור ברשת "החשיבות שלו לעסקים המקומיים היום גדולה יותר מתמיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 13:31 כד בחשון התשפד

פיצ'ר חדש של Google הולך לעשות מהפכה בקניות שלכם ברשת
גוגל כרום , צילום: Evan Lorne / Shutterstock.com

פסטיבל הקניות ShoppingIL החל לפני כעשור כיוזמה של Google לחזק ולקדם את תעשיית המסחר המקוון המקומית. במשך עשר שנים פותח אירוע המכירות על טהרת הכחול לבן את חג הקניות שמתרחש נובמבר. הוא מאפשר לכל ישראלי לחפש, לקנות ולתרום לעסקים מקומיים רגע לפני שמתחילים אירועי המכירות הבינלאומיים. השנה היו אמורים לחגוג את עשור לקיומו של הפסטיבל עם שיא במספר העסקים הנרשמים ובהיקף המבצעים המוצעים.

המלחמה שהחלה לפני חודש ביטלה את החגיגה אבל לא את ShoppingIL. בגוגל החליטו כי החשיבות שלו לעסקים המקומיים היום גדולה יותר מתמיד, שרבים מהם פונו מביתם ומתקשים למכור.

החיפושים המובילים בגוגל: סביב סיוע לעסקים

את גודל המשבר הכלכלי ניתן לראות בחיפושים הנפוצים בגוגל בחודש האחרון: החיפושים המובילים הם סביב סיוע לעסקים; מענקים לעסקים; פיצויים לעסקים ומענקים לעסקים במלחמה. חיפוש נושאים אלה עלה במאות אחוזים לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.

בגלל מצב זה, החליטו בגוגל לעדכן את המתכונת של פסטיבל הShoppingIL. מאירוע מכירות מקוונות המציע 48 שעות של הטבות ומבצעים מיוחדים באתרים ישראליים, לאירוע שימשך עד סוף 2023. כל עסק רשאי לפרסם הנחות לפי יכולתו בעת הזו וכמובן להציע מבצעים והטבות משתנים ומתחלפים לאורך התקופה. למעלה מ-2,800 עסקים כבר נרשמו ולוקחים חלק.

"היום ברור לנו יותר מתמיד כמה חשוב אפיק המכירה ברשת כחלק מהתמיכה בעסקים הקטנים"

ברק רגב, מנכ"ל Google בישראל: "לפני כעשר שנים יזמנו את ShoppingIL במטרה לפתח את המסחר המקוון בישראל. היום ברור לנו יותר מתמיד כמה חשוב אפיק המכירה ברשת כחלק מהתמיכה בעסקים הקטנים ובכלכלה הישראלית כולה. אנחנו קוראים לכל העסקים להצטרף אלינו ליוזמה שתימשך עד סוף השנה ולאפשר לכל הצרכנים לחפש את סימן ShoppingIL ולקנות כחול לבן".

שעות פתיחה חדשות, הטבות למפונים ומתנדבים: אלו הפיצ'רים החדשים של גוגל

כדי לעזור לעסקים להציג למשתמשים מידע מעודכן ככל האפשר, גוגל משיקים פיצ'ר בעל שני חלקים, בפרופיל העסקים בגוגל מפות ובחיפוש Google. החלק הראשון הוא תוספת לכל העסקים בישראל שנותנת אינדיקציה מתי עודכנו לאחרונה שעות פתיחת העסק. זוהי תוספת אוטומטית לפרופיל ב-Google שלא דורשת מבעלי העסק לעשות דבר. היא מאפשרת למשתמשים להבין האם שעות הפתיחה עודכנו בזמן האחרון והאם הן רלוונטיות לעת הנוכחית.

הפיצ'ר השני קשור לתרומה בזמן מלחמה: גוגל תאפשר לעסקים לעדכן האם וכיצד הם מסייעים למי שנפגע וזקוק לסיוע, וכיצד ניתן להצטרף למאמצי הסיוע שלהם. החל מהיום, בעלי עסקים יכולים לציין האם הם מעסיקים מפונים, מציעים הסעות או הובלות, לינה למפונים, מוצרים או שירותים בחינם ועוד. כמו כן, אנחנו מאפשרים לעסקים לציין אם הם זקוקים למתנדבים לסיוע כחלק ממאמצי התרומה.