מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רשות המיסים תפצה מעסיקים: האם גם לכם מגיע?

רשות המיסים הודיעה כי תפצה מעסיקים, במידה ועובדיהם נעדרו מהעבודה כיוון שהתפנו ממקום מגוריהם בשל המלחמה | בדקו האם גם אתם זכאים לפיצוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 21:02 יח בחשון התשפד

רשות המיסים תפצה מעסיקים: האם גם לכם מגיע?
רשות המיסים, מבצע בישיבות ועמותות במרכז, צילום: FLASH90

רשות המיסים תפצה מעסיקים בגין ימי היעדרות של עובדים מישובים שפונו בהחלטת ממשלה: רשות המסים פרסמה היום הודעה לציבור המעסיקים המבהירה כי מעסיקים בכלל חלקי הארץ יהיו רשאים לתבוע פיצוי בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מכיוון שפונו מביתם בהוראת כוחות הביטחון, בשל אירועי הלחימה האחרונים.

ההוראה באה בהמשך להחלטת ממשלה מספר 950 מיום 12.10.23, החלטה מספר 975 מיום 18.10.23 וצו אלוף על סגירת שטח מרחב אוגדת עזה מיום 17.10.23, שהורו על פינוי מאורגן של ישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה וגזרת הצפון, והיא חלה על עובדים המתגוררים בישובים שפורטו בהחלטות אלו וצורפו כנספח להודעת רשות המיסים.

הפיצויים - עבור מעסיקים שאינם מתגוררים ביישובים שפונו

מעסיקים של עובדים שהינם תושבי הישובים שפורטו בהחלטות אלו, שלא הגיעו למקום עבודתם בשל הנסיבות הללו, יהיו זכאים לתבוע פיצויים בגין שכר העובדים ששולם על ידם לעובדים שלא הגיעו לעבודה בעקבות הנסיבות הללו. כאמור, לצורך קבלת הפיצוי אין מגבלה על מקום מושבו של המעסיק, כך שגם מעסיקים שאינם מצויים במסגרת האזורים שפונו יהיו זכאים לקבלת הפיצוי. ניתן יהיה להגיש את הבקשות לפיצוי במסגרת מערכת ייעודית שתפתח על ידי רשות המיסים בתקופה הקרובה.