חושבים שמגיעה לכם הטבה בגלל המלחמה? 7 עצות ששוות זהב

המלחמה האיומה שנכפתה עלינו הביאה איתה גם הרבה מאוד השלכות על העורף ועל הכלכלה. טובעים ברשימת ההטבות? לא ברור לכם מי בדיוק זכאי למה? עושים לכם סדר

חדשות כיפה מורן אברהם 31/10/23 16:32 טז בחשון התשפד

חושבים שמגיעה לכם הטבה בגלל המלחמה? 7 עצות ששוות זהב
כרטיסי אשראי, אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

1. תבינו קודם כל באיזו קבוצת זכאות אתם נמצאים ואז תגשו לבדוק מה הזכויות שלכם באתרים השונים ובגוגל השיטס המעודכן. כנסו לאתרי ממשלה לתגית "פרסומים", שם יש בדרך כלל את כל הודעות הדוברות המאומתות ולא רק שמועות או חצי אמיתיות ממדורים כלכליים שונים.

2. דעו תמיד: כל עוד לא יצאה הצהרה רשמית, כל עוד אין חקיקה ו/תקנה בנושא- המידע לא ודאי ולכן גם לא תקף. נא לא להתפתות להודעות לא רשמיות.

3. אין קבלת קהל בכללי משרדי הממשלה אבל עדיין ניתן לקבל תורים טלפונים, נושא המשרה אמור להתקשר אליכם במקום הפגישה כדי למנוע מכם את הטרחה בהגעה למשרד.

4. ההטבות רלוונטיות לזמן הקרוב, מרגע החלת המתווה של בנק ישראל ו/ לתקופה של עד 3 חודשים או עד לסוף השנה. למה זה חשוב? ברגע שיסתיים מצב החירום ו/יסתיימו ההטבות אז יש סיכוי שהתנאים ישתנו במהרה ואולי אף לרעה ועליכם להיערך לזה. שימו דגש מיוחד בעניין הזה בכל מה שקשור לבנקים, כרטיסי אשראי, דחיית הלוואות, תשלום חוודשי קבוע ועוד. בנוסף, שימו לב ממתי אתם מקבלים את ההטבה, האם מיום תחילת המלחמה, האם מיום החלת מתווה בנק ישראל ועוד.

5. חברת החשמל ותאגידי המים אמורים לדחות את הגביה בחשבוניות שכבר שולמו ולעכב את מועד התשלום בחשבונית הבאה עבור חודשים ספטמבר- אוקטובר 23. שימו לב לחיובי האשראי על מנת לודא שלא חייבו אתכם כמו במצב הרגיל.

6. יש הארכות בהגשות של קולות קוראים למשרדי ממשלה, הארכת מועדים לשימוע ודחיית דינים בבית המשפט אך לא לעולם חוסן. יש להתעדכן תדיר באתר אותה הרשות. העדכון יכול להיות בהתראה קצרה ועליכם להיות מוכנים על מנת שלא לפגוע בזכויותיכם.

7. יש משמעות פיננסית לדחיית תשלומים, משכנתאות ועוד. התאגדות יועצי המשכנתאות נותרת ייעוץ ללא עלות בנושא הזה.

*אין לראות במאמר זה המלצה, יש להתייעץ עם מומחה.

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com