מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מוד'יס בהודעה חריגה על דירוג האשראי של ישראל - זה מה שהוחלט

חברת דירוג האשראי הבין לאומית החליטה על רקע אי הוודאות והמלחמה המשתוללת בישראל, לדחות את פרסום דו"ח דירוג האשראי שלה למדינה. כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/23 21:39 כט בתשרי התשפד

מוד'יס בהודעה חריגה על דירוג האשראי של ישראל - זה מה שהוחלט
מוד'יס, צילום: shutterstock

על רקע המצב הביטחוני בישראל, סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה אתמול (ו') שלא תעדכן במועד הפרסום הקרוב את דירוג האשראי של ישראל. התאריך הבא שבו אמורה הסוכנות לפרסם את הדירוגים שלה הוא בעוד כחצי שנה. דחיית הדירוג תאפשר לסוכנות האשראי לחכות ולראות מה מצבה של ישראל בתום המלחמה, ולבחון את השפעותיה על יציבותה הכלכלית והפוליטית לפני שתכריע בעניין דירוג האשראי בדו"ח הבין-לאומי שהיא מפרסמת.

הסערה הקודמת: הרפורמה המשפטית ודירוג האשראי

נציין כי בחודשים האחרונים, חששו בישראל מהורדת דירוג האשראי בשל המתחים סביב הרפורמה המשפטית. לאחר שחברת הדירוג מוד'יס אף הודיעה כי תפרסם דו"ח חריג על ישראל בעקבות חקיקת צמצום עילת הסבירות, נערכו בישראל לדו"ח ולהשפעה שלו על הכלכלה הישראלית. גם ראש הממשלה ושר האוצר נערכו לפרסום והוציאו הודעה המנסה להרגיע את הרוחות ולציין את הישגי הממשלה בתחום הכלכלי. אך הדו"ח שפורסם היה פחות חמור משחשבו ובחברת האשראי נמנעו מהורדת דירוג האשראי של ישראל.

צילום: shutterstock

למרות זאת, בדו"ח נכתבו גם הזהרות סביב התנהלות הממשלה כשהדו"ח מציין בעיקר את חוסר היציבות למשקיעים נוכח החקיקה בישראל. "קיים סיכון משמעותי שמתחים פוליטיים וחברתיים סביב הסוגייה יימשכו, ולדבר יהיו השלכות שליליות על כלכלת המדינה וביטחונה" נכתב בדו"ח. כאמור, המלחמה שנפתחה נגד ישראל ככל הנראה תיטרוף את הקלפים, ובמוד'יס החליטו להמתין עד פרסום הדו"ח הבא.