סמוטריץ' האריך את הורדת המס על הדלק והמחיר לאזרח לא השתנה

מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הצווים החדשים קובעים כי במהלך חודש אוקטובר תחול הפחתה של 99 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן - המחיר לצרכן נותר ללא שינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 15:24 יג בתשרי התשפד

סמוטריץ' האריך את הורדת המס על הדלק והמחיר לאזרח לא השתנה
המחיר לא יעלה| , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חתם היום (ה') על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוקטובר 2023 יופחתו מס הקניה ומס הבלו כך שתחול הפחתה של 99 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוקטובר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר, ללא שינוי לעומת חודש ספטמבר 2023.

ההפחתה אמורה הייתה להצטמצם

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-100 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש ספטמבר, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

תוקף ההפחתה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר

על מנת למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש אוקטובר 2023 תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-99 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר. בנוסף, לצורך מימון הפחתת המס לחודש אוקטובר 2023, מורים הצווים כי ההפחתה של 13 אגורות שהייתה אמורה לעמוד בתוקפה עד סוף השנה, תבוטל בחודשים נובמבר ודצמבר 2023, עד אז בכוונת משרד האוצר לאתר מקורות תקציביים עד סוף השנה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי המאבק באינפלציה וביוקר המחיה היה ונשאר היעד המרכזי של הממשלה ושלו כשר האוצר וכי מניעת התייקרות מחוללי האינפלציה היא צעד נכון ומתבקש במאבק הזה. "נמשיך לשרת את אזרחי ישראל כולם ולהצעיד את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות", אמר.