7 טיפים שיגנו עליכם מגניבת זהות ברשת

מדי פעם אנחנו שומעים על עוקץ מוצלח, כאשר נוכלים הצליחו לגנוב זהויות לקורבנות תמימים ולגנוב את כל רכושם. כדי להימנע מכאב הלב המיותר והבירוקרטי הזה, אספתי עבורכם מספר כללים פשוטים שיגנו עליכם במרחבי הרשת

חדשות כיפה מורן אברהם 21/09/23 12:00 ו בתשרי התשפד

7 טיפים שיגנו עליכם מגניבת זהות ברשת
צילום: shutterstock

1.שמרו את המסמכים שלכם קרוב אליכם. אל תשלחו עותקים לאף אחד, אלא אם אתם מכירים וסומכים עליהם, כמו למשל סוכן ביטוח או רואה חשבון. עם נתונים פשוטים יחסית כמו מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה אפשר להשיג עליכם מידע לא מועט בגופים פיננסיים ולגרום לנזק.

2. מה עושים אם גנבו לי את תעודת הזהות הביומטרית?
התקשרו מיד למוקד רשות האוכלוסין 3450* ולחצו על שלוחה 1 לשפה העברית ואז 6 לביטול תעודת זהות חכמה, המוקד עובד 24/7.

תעודת זהות

תעודת זהות, ארכיון | צילום: Anna Kaplan/ Flash90

3. היכנסו לאתרים עם שם משתמש וססמה ולא עם מספר תעודת זהות בלבד, הגדירו ססמה חזקה.

אימות דו שלבי בכל אתר אפשרי

4. אל תוותרו על אימות דו שלבי איפה שרק אפשר: בנק, מייל, ואטסאפ, פייסבוק/ לינקדין/ רשת חברתית, ebay ,paypal ,apple ,samsung ועוד. דאגו מבעוד מועד להגדיר מייל גיבוי שאליו יישלח הקוד באימות ה-דו שלבי. לאיגוד האינטרנט הישראלי יש מדריך טוב בנושא:
https://block.org.il/tip/two-factor-authentication/

5. אל תמסרו קוד ואל תלחצו על קישורים מאנשים שאינכם מכירים בוואטסאפ ו/במייל. לאחרונה היו גם זיופים של זהות ולכן, אם אתם מקבלים בקשה לסיוע כספי מאיש קשר אז בבקשה עשו איתו שיחה טלפונית, אל תסתמכו אך ורק על הוואטסאפ. מיד תבינו למה.

6. הונאת החלפת כרטיס SIM: מישהו עלול לפנות בשמכם לחברת הסלולר ולהתחזות אליכם. כל מה שהנוכל צריך זה את השם המלא שלכם, מספר תעודת זהות וארבע ספרות אחרונות בכרטיס האשראי. כך הוא יוכל לבקש לנייד את הטלפון שלכם לסים אחר, ומשם תהיה לו גישה לקבלת הודעות ושיחות, עד כדי כך שהוא יהיה מסוגל לעקוף את מנגנון האימות הדו שלבי. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של משטרת ישראל.

צילום: משטרת ישראל

7. נכנסת שיחה ממספר מזוהה ומישהו מציג את עצמו כנציג חברת האשראי/ הסלולאר?
מציעים לכם הטבות מבלי שביקשתם? הטילו ספק. בקשו מהם לחזור אליכם בעוד כשעה ולבינתיים בדקו עם חברת האשראי או עם הפקיד שלכם בבנק אם זו פניה מטעמם או ניסיון עקיצה.

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com