בשורה טובה רגע לפני הקניות החג - זו הרשת הזולה ביותר

בשורה טובה לקראת חגי תשרי, במשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני הבדיקה שנערכה על ידם, ממנה עולה כי הרשת היקרה ביותר היא "טיב טעם בסיטי", בעוד רשת רמי לוי שמרה על הנתון המסורתי. כמו כן, הסל הממוצע לחגים זול יותר ביחס לשנה שעברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 15:23 כז באלול התשפג

בשורה טובה רגע לפני הקניות החג - זו הרשת הזולה ביותר
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

הסל הממוצע זול יותר מהשנה שעברה: רגע לפני טרפת הקניות לקראת חגי תשרי, וברקע האינפלציה וגל ההתייקרויות במשק, במשרד הכלכלה מפרסמים נתונים על בדיקה שערכו לקראת החגים בה מצאו, כי מחיר הסל הממוצע זול יותר מבשנה שעברה בפער של 19 שקלים, כמו כן פרסמו במשרד את מחירי הסל הממוצעים של הרשתות.

בבדיקה שערך משרד הכלכלה והתעשייה לקראת החגים, נבדקו 165 מוצרים ב-36 רשתות בפריסה ארצית (כולל אתרי אינטרנט) ובה נמצא כי ממוצע סל המוצרים עמד נכון לאמש (ג'), על כ- 3,013 שקלים, כאשר הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ- 33% שהם 857 שקלים.

רמי לוי באינטרנט - הסל הזול במדינה

כאמור, לסל שנבדק הוכנסו 165 מצרכים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי
ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי - דוגמת רימון, כרישה וכדומה.

הפער בין הרשת היקרה לזולה באינטרנט עומד על 22% שהם כ- 557 שקלים

על פי נתוני משרד הכלכלה, מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "טיב טעם בסיטי" - כאשר מחיר הסל ברשת עומד על 3,436 שקלים, לעומת זאת, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט", שסל המוצרים שלה עומד על 2,579 שקלים.

במשרד הכלכלה בדקו גם את חנויות האונליין: וגילו כי הפער בין הרשת היקרה לזולה באינטרנט עומד על 22% שהם כ- 557 שקלים.

צילום: משרד הכלכלה והתעשייה, רשתות מתחת למחיר הסל הממוצע

כך בוצעה הבדיקה

במשרד הכלכלה אומרים כי סל המוצרים לחגי תשרי גובש ע"י המשרד והמועצה לצרכנות בספטמבר - 2022 והוא משמש גם בפרסום הנוכחי. כמו כן, סל המוצרים מתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין הרשתות הקמעונאיות השונות בשוק ואתרי האינטרנט שחלקן מפעילות, ולהציע לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם לקראת החגים.

צילום: משרד הכלכלה והתעשייה, רשתות מתחת למחיר הסל הממוצע

במשרד אומרים כי בחירת המוצרים שנכללו בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה, כאשר נבחרו קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר בשבוע שלפני חגי תשרי ב- 2021, ומתוך כל אחת מקטגוריות המוצרים נבחר המוצר הנמכר ביותר.

כאמור, רשת "רמי לוי באינטרנט" ו-"רמי לוי" מציגות את המחיר הנמוך ביותר בסך 2,579 שקלים ו- 2,609 שקלים, בהתאמה. רשת " טיב טעם בסיטי" מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 3,436 שקלים.

עלות הסל הנבחר בסניפים (ללא אתרי אינטרנט)

מחירי "סל תשרי" ברשתות הדיסקאונט

מחירי "סל תשרי" ברשתות הדיסקאונט צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

רוצים לחסוך עוד?

השוו בין עלות הסל בסניף ובין עלות הסל באינטרנט. ברוב הרשתות שמאפשרות להזמין באונליין תוכלו לחסוך לכם את ההגעה לסניף למצוא חניה עגלה לעמוד בתור ולקנות דברים שלא תכננתם, וגם לחסוך כמה שקלים (כמו ברמי לוי) או לשלם קצת יותר ברשתות אחרות.

פער במחירים בין הסניפים והאונליין

פער במחירים בין הסניפים והאונליין צילום: משרד הכלכלה והתעשייה